Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Україна

Якщо брати вітчизняний e-commerce в цілому, то найпопулярніший сегмент інтернет-магазинів очевидний, і в порівнянні з минулим роком не змінився: універсальні портали, де можна купити все – від зубочисток до геймерських комп’ютерів і не тільки. За рік, що минув з минулого дослідження, вони лише збільшили охоплення аудиторії – з 53,67 до 60,66% користувачів UAnet – і зміцнили своє лідерство.

Кожну діаграму можна збільшити, натиснувши на зображення

У той же час інші сегменти української онлайн-торгівлі дещо втратили в охопленні, що не може не дивувати: адже за всіма даними обсяг продажів через інтернет в нашій країні зростає на 20-30% щороку. Так, другий за охопленням напрямок – побутова техніка – втратила 1,3% охоплення аудиторії, третє – fashion – 2,2%, четверте – гаджети та електроніка – 0,4% і так далі. Крім «універсалів» незначно наростили аудиторію лише інтернет-магазини дитячих товарів – на 0,2%.

Втім, всі ці коливання в більшості випадків знаходяться в межах статистичної похибки і можуть пояснюватися, наприклад, загальним зростанням кількості користувачів UAnet, локальними змінами споживчих переваг або іншими малопрогнозованими факторами.

Але якщо за охопленням аудиторії «універсали» поза конкуренцією, то за двома іншими ключовими показниками – часу перебування на сайті та глибиною перегляду – лідирують інші сектори. Найдовше користувачі залишаються на сайтах fashion-рітейлерів: більше 8 хвилин. На другому місці за тривалістю – сегмент косметика та drogerie, на третьому – дитячі товари.

Причому саме портали, що пропонують товари для юних українців змогли наростити час перебування споживача на сайті магазина помітніше всіх: на 1 хвилину і 18 секунд. Решта про подібні успіхи можуть тільки мріяти: наприклад, на універсальних порталах користувачі стали проводити навіть менше часу, ніж в 2017-му.

Швидше за всіх, як і в минулому році, покупці визначаються з вибором портативної електроніки, гаджетів і аксесуарів. Швидше за все, клієнти вже заздалегідь знали, що їм потрібно, тож лише уточнювали окремі технічні характеристики або нюанси.

Відповідає часу перебування на сайті у Fashion-рітейлерів і глибина перегляду: в середньому користувач, щоб вибрати потрібний товар, переглядає майже 11 сторінок з нарядами. Характерно, що в порівнянні з минулим роком цей показник значно зріс: тоді він становив «лише» 8,7 сторінок, що, втім, не завадило інтернет-магазинам одягу бути впевненими лідерами.

Друге місце за глибиною перегляду зберіг сегмент «косметика та drogerie». Можливо, тому, що більшість клієнтів ціх онлайн-магазинів – представниці прекрасної статі, тому щоб зробити вибір, їм потрібно ретельно вивчити запропонований асортимент.

Знизилася кількість переходів зі сторінки на сторінку у двох категорій: універсальні магазини та побутова техніка та електроніка. Або споживачі стали вибирати товар швидше, або зменшилася пропозиція, що, втім, малоймовірно.

По точках входу, або як користувачі потрапляють на сайт рітейлерів. Два основні канали: органічний пошук (в google та інших пошукових системах) і прямі заходи (direct, коли покупець відразу йде на портал магазина). Частка обох каналів зросла в порівнянні з минулим роком на 3% і 5% відповідно. Тобто зараз залучити споживача шляхом e-mail-розсилок, платної реклами, перехресних посилань стає все складніше. Контент, лояльна аудиторія і SMM-просування – ось у чому секрет успіху!

Якщо ж аналізувати трафік із соціальних мереж окремо, то він забезпечує всього 4,73% переходів на сайт продавця. Й основними постачальниками трафіку залишаються YouTube (44,57%) та Facebook – (38,81%). У порівнянні з 2017-м незначно скоротилася частка Vkontakte – з 12,93% до 10,48%. Решта соцмереж залишаються малозначущими для залучення користувачів в інтернет-магазини.

Що дивно: якщо порівнювати з минулим роком, то помітна впала частка заходів з мобільних пристроїв. Всі експерти відзначають зростаючу роль m-commerce і радять приділяти пильну увагу розвитку цього напрямку для онлайн-рітейлерів, проте факт залишається фактом: якщо в 2017-му на сайт магазинів з мобільних заходили 66,28% користувачів, то в цьому – тільки 54,33%. Можливо, гравцям ринку електронної торгівлі варто проаналізувати функціонал і зручність мобільних версій своїх порталів і скорегувати тактику, зробивши сайти більш зручними для користувачів.

Загальний вікової зріз користувачів не приніс ніяких несподіванок. Понад 55% клієнтів інтернет-магазинів – люди від 25 до 44 років, ще 27,5% – вікові категорії 18-24 і 45-54 роки. Старше покоління (більше 55-ти) забезпечує українським онлайн-рітейлерам скромні 17%.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора