Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Портативна техніка, електроніка, гаджети та аксесуари

Як і у випадку з універсальними магазинами, в сегменті є яскраво виражений лідер. В даному випадку це інтернетмагазин Citrus.ua. Нехай в порівнянні з минулим роком його загальний охоплення в сегменті трохи скоротився, але цей ніяк не вплинуло на його впевнене лідерство.

А серед п’яти найбільших онлайнрітейлерів йому взагалі немає рівних: якщо розглядати ситуацію під таким кутом, то Citrus.ua сміливо можна назвати монополістом в цьому сегменті.

Але в цілому по цій категорії лояльність аудиторії в порівнянні з минулим роком трохи знизилася. У 2017-му на сайти інтернетмагазинів гаджетів і аксесуарів поверталося 58% користувачів, а в цьому 55%. Падіння незначне, і цілком може пояснюватися припливом нових клієнтів, але на дану тенденцію явно варто звернути увагу в наступному році.

Більше того: помітно зросла кількість відмов. Якщо рік тому зі сторінки входу портали електроніки та портативної техніки покидали ліше 42% користувачів, то зараз вже 54% клієнтів йдуть, не зробивши покупку. З огляду на скорочення лояльної аудиторії тривожний тренд.

Продавцям гаджетів і супутніх товарів вдалося наростити трафік із пошукових систем і кількість прямих заходів (за рахунок відповідного скорочення рефералів), але це властиво всьому українському ecommerce, тому навряд чи зможе компенсувати зростання відмов і втрату лояльності. Частка соцмереж залишилася практично незмінною.

На відміну від попередньої категорії, тут рітейлери явно продовжують робити ставку на YouTube більше 67% трафіку з соціальних мереж забезпечує цей канал. Але з його допомогою традиційно складно нарощувати продажі. А ось частка Facebook скоротилася. Впали переходи й з VKontakte, але це як раз не дивно вже досить давно дана соцмережа заборонена в Україні, тому навіть дивно, що вона зберігає показник в 5% переходів.

В чому ще особливість онлайнрітейлерів портативної техніки: тут зберігається переважна частка мобільних користувачів. Втім, основні покупці подібних товарів молодь, тому 52,3% заходів з мобільних пристроїв більш ніж зрозумілі. Причому рік тому їх було 68%, тобто загальна тенденція падіння mcommerce торкнулася й включені в категорію інтернет-магазини.

Віковий зріз підтверджує все вищесказане: 67% покупців гаджетів і аксесуарів користувачі до 45 років. Старше покоління не женеться за новомодними новинками.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора