Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Fashion

Аналізуючи лідерів цього напрямку, варто відзначити, що з представлених компаній тільки Intertop продає в основному свою продукцію. Kasta, Lamoda і LeBoutique вже працюють в форматі маркетплейсів. Але оскільки значний відсоток товару складають їх власні запаси, виключати їх з рейтингу інтернет-магазинів і відносити тільки до маркетплейсів було б не вірно.

При цьому в порівнянні з минулим роком тільки Intertop зумів наростити охоплення своєї аудиторії в UAnet – інші оператори користувачів втратили. Так що рішення групи продавати на своїх сайтах товари й інших компаній (де-факто, початок переходу до роботи в форматі маркетплейсу) виявилося вдалим. У минулому році Intertop досяг охоплення в 7%, а в цьому – виріс майже вполовину.

Різке падіння охоплення Lamoda і LeBoutique вимагає більш детального та глибокого дослідження.

Різке зростання дозволило Intertop переміститися з п’ятого на друге місце за охопленням аудиторії серед топ5. Якщо такі темпи зростання зберігатимуться, то лідеру сегмента Kasta час турбуватися про збереження відриву від колеги по ринку.

При всьому тому, відвідувачі даного сегмента відрізняються завидною лояльністю до обраних брендів. Майже дві третини з них відвідують сайти рітейлерів частіше одного разу на рік. В порівнянні з минулим роком показник трохи скоротилося, але падіння на 1% ні про що не говорить.

Стабільно низькою залишається й кількість відмов в межах 35%, практично не змінившись за рік. Висока лояльність, відмінна глибина перегляду, невелика частка користувачів, які відразу залишають сайт: непогані передумови для високої конверсії у онлайнрітейлерів одягу та взуття.

Щоправда, щоб добитися таких показників, fashionоператорам, які працюють у Всесвітній павутині, доводиться докладати чимало зусиль. Частка заходів з пошукових систем помітно нижче, ніж в цілому по ринку, а ось переходів з emailрозсилок, платної реклами, додатків навпаки, вище. Тобто для залучення користувачів маркетологам модних компаній доводиться проявляти креатив. У порівнянні з 2017м зросла частка органічного пошуку, а кількість переходів по кроспосиланнях скоротилася.

Як і в більшості інших випадків, основним каналом трафіку із соцмереж залишається YouTube. У той же час помітна істотна роль Facebook. Причому в порівнянні з минулим роком найпопулярніша соцмережа України різко здала позиції: в 2017-му вона забезпечувала 65% переходів на сайти модних онлайн-рітейлерів, а тепер поступилася пальмою першості YouTube.

Дивно, але формально заборонені в країні VKontakte та Однокласники сумарно забезпечують fashion-магазинам майже 20% переходів із соціальних мереж.

Всупереч загальноукраїнського тренду, модні онлайн-магазини збільшили частку заходів з мобільних пристроїв: в минулому році вона становила всього 43%, а в цьому – 47,3%. Але це може бути пов’язано з базою порівняння: активне використання українцями можливостей 3G і 4G не могло не позначитися на кількості користувачів мобільного трафіку. Відповідно, й заходів на сайти інтернет-магазинів одягу із мобільних пристроїв стає все більше.

В контексті віку звертає на себе увагу високий відсоток покупців від 55 до 64 років майже третина від усіх відвідувачів інтернетмагазинів моди. Молодь у віці до 35, схоже, уподобає інші канали покупки рітейлерам на замітку.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора