Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Український e-commerce в цілому

Серед усіх підсегментів роздрібної торгівлі через інтернет безперечним лідером виступають універсальні магазини, де можна купити все і відразу. Дійсно, навіщо витрачати час, якщо на Rozetka можна купити і техніку, і ліки, і їжу, і багато іншого? А на F.ua в асортименті не тільки фотоапарати і смартфони, але і інструменти, автошини і так далі. Так що підсумкове охоплення аудиторії у 53,7% (якщо прийняти за 100% сумарний показник лідерів по всім категоріям) – цілком очікуваний показник.

Решта значно відстали. Техніка для дому домоглася охоплення 12,3%, fashion-рітейл – у 11%, портативна електроніка і косметика – приблизно по 9%. Інші категорії сумарно досягли охоплення в 5%.

Діаграма: Охоплення аудиторії (для збільшення зображення натисніть на нього)

Але якщо за охопленням аудиторії «універсали» поза конкуренцією, то по двом іншим ключовим показникам – часу перебування на сайті і глибині перегляду – лідирують інші сектори. Найдовше користувачі залишаються на сайтах fashion-рітейлерів: майже 8 хвилин. Очевидно, вибір нарядів – не така вже й проста річ.

Дещо менше – 5 з половиною хвилин – покупці витрачають на перебування на сайті торговців косметикою та парфумів. На третьому місці – сегмент «техніка для дому» з показником трохи менше 5 хвилин. Швидше всього з вибором визначаються покупці портативної електроніки і гаджетів. Враховуючи, що цікавляться цією категорією товарів переважно молоді споживачі, поспіх цілком зрозумілий.

Діаграма: Час перебування користувача на сайті (для збільшення зображення натисніть на нього)

Fashion-магазини очолюють і рейтинг по глибині перегляду. В середньому один користувач, який відвідав сайт цього сегмента рітейлерів, 8,74 рази переходить зі сторінки на сторінку. У інших цей показник скромніший: покупці косметики відвідують 6,35 сторінок за сеанс, а техніки для дому – 5,8. Замикає рейтинг знову портативна електроніка – всього 3,5 сторінки за візит.

Діаграма: Глибина перегляду (для збільшення зображення натисніть на нього)

Не менш цікава статистика і з «точками входу» споживачів на цікаві їм сайти. Незважаючи на поширену думку, що зараз помітна частка трафіку генерується в соціальних мережах, на самому ділі вони забезпечують лише 4,25% заходів в онлайн-магазини. Набагато частіше користувачі потрапляють до інтернет-рітейлерів через стандартні пошукові системи (такі як google) – більше третини заходів, 37,35%. Наступні за популярністю – прямі заходи на сайт (коли користувач, наприклад, відразу набирає в адресному рядку rau.ua) і переходи з інших сайтів через гіперпосилання (referrals). Контекстна реклама (коли компанії платять за потрапляння у верхні рядки пошукових систем при пошуку певних слів або товарів) займає частку у 12,82%.

Діаграма: Джерела трафіку (для збільшення зображення натисніть на нього)

Всередині самих соціальних мереж чітко розділилися лідери і аутсайдери. Facebook і Youtube сукупно забезпечують більше 80% переходів на сайти онлайн-торговців. Цікаво, що офіційно заборонена в Україні російська ВКонтакте за рік все одно забезпечила інтернет-магазинах майже 13% трафіку з соцмереж. Правда, не маючи даних про статистику роком раніше, неможливо сказати, наскільки цей показник змінився. Іншими соцмережами (Instagram, Twitter, Google+ та інші) можна знехтувати.

Діаграма: Переходи на сайт інтернет-магазину з соціальних мереж (для збільшення зображення натисніть на нього)

Дві третини українських відвідувачів онлайн-магазинів використовують для доступу в інтернет мобільні пристрої. Впровадження технології 3G помітно прискорило «мобілізацію» інтернету і змусило рітейлерів активніше впроваджувати нові технології.

Діаграма: Пристрої, що використовуються користувачами для доступу в інтернет (для збільшення зображення натисніть на нього)

Загальний віковий зріз користувачів не приніс ніяких несподіванок. Більше 50% клієнтів інтернет-магазинів – люди від 25 до 44 років, ще 30% – вікові категорії 18-24 і 45-54 роки. Старше покоління (більше 55-ти) забезпечує українським онлайн-рітейлерам скромні 18%.

Діаграма: Вікова категорія користувачів (для збільшення зображення натисніть на нього)

Але картина в окремих секторах вітчизняного e-commerce може значно відрізнятися від «середньої температури по лікарні», у чому неважко переконатися.

Універсальні магазини

Портативна електроніка та гаджети

Техніка для дому

Fashion

Товари для спорту

Ювелірний рітейл

Товари для дітей

Косметика і drogerie

Про автора