Головна > E-commerce > Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом
Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом

Асоціація рітейлерів України презентує наймасштабніший аналітичний звіт по роботі усіх найбільших гравців вітчизняного сегмента e-commerce.

Read in English

Всі рітейлери, в тому числі і працюючі в онлайн-торгівлі, намагаються якомога краще дізнатися свого покупця. І одночасно порівняти: чим відрізняється їх клієнт від покупця конкурента, та й хто взагалі цікавиться придбанням того чи іншого товару в інтернеті. Онлайн-магазинам зібрати і проаналізувати таку інформацію не в приклад простіше, ніж їх офлайн-колегам: сучасні сервіси надають можливість отримати практично будь-які дані.

Що рахували

Ми поставили собі за мету підготувати самий масштабний аналіз українського ринку e-commerce, скласти приблизний портрет вітчизняних споживачів, які купують товари онлайн, а також проаналізувати показники провідних інтернет-магазинів в різних сегментів. Для збору інформації використовувалися сервіси Similarweb і alexa.com, які доповнювалися даними з інших відкритих джерел.

Крім загального звіту – представники яких сегментів онлайн-комерції активніше торгують через Всесвітню павутину, хто в Україні найчастіше купує товари в інтернеті, і через які канали споживачі шукають інформацію – ми підготували детальний аналіз за різними підсегментами e-commerce.

Щоб уникнути порівняння гравців з непорівнюваними показниками, ми виділили в окрему категорію універсальні магазини (такі як Rozetka), де можна купити практично що завгодно – від спіннера до техніки для «розумного будинку». Разом з тим, у звіті відсутні класичні маркетплейси – olx, prom та інші – оскільки вони не реалізують власні товари, а виступають майданчиком для контакту покупця і продавця. Звичайно, на тій же Rozetka представлена продукція багатьох інших компаній, але свій шлях до класичного маркетплейсу майданчик почав трохи більше двох років тому, і досі неабияку частину асортименту продає самостійно.

Як рахували

Аналізувався період з 1 листопада 2016 року по 31 жовтня 2017-го, оскільки у рітейлерів різного профілю різні “пікові” періоди продажу, а вибраний часовий відрізок давав змогу охопити всі можливі коливання попиту. У дослідженні розглянуто вісім сегментів: універсальні магазини, портативна електроніка і гаджети, техніка для дому, fashion, товари для спорту, ювелірний рітейл, товари для дітей, косметика та drogerie. Кожен з них наша команда проаналізувала за кількома критеріями: вік користувачів, основні канали входу, використовувані пристрої (ПК і ноутбуки, смартфони і планшети), кількість унікальних відвідувань та відмов, що переважають соціальні мережі в конкретному сегменті.

Крім цього, проаналізували кожного з п’яти лідерів даної сфери за охопленням аудиторії і відвідуваності (дані наводяться у відсотках від сумарної відвідуваності топ-5 онлайн-магазинів, а не в цілому по галузі, оскільки іноді в сегменті працює багато рітейлерів з мізерними частками обхватів).

Навіщо рахували

Як і будь-яка аналітика, даний звіт дозволяє онлайн-рітейлерам дізнатися свої сильні і слабкі сторони, познайомитися з портретом покупця в сегменті і порівняти його зі своїми даними про власних клієнтів. Крім того, відомості про основні канали трафіку і найефективніші соціальні мережі допоможуть скорегувати SEO та SMM-стратегії просування для підвищення впізнаваності бренду та залучення нових користувачів, оцінити необхідність та перспективи створення і впровадження мобільних програми та адаптивної верстки, а також отримати багато іншої корисної інформації.

Сподіваємося, наш аналітичний звіт виявиться вам корисним!

Про автора