Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Техника для дому

У цьому сегменті українського ecommerce є тільки три значущих гравця, оскільки інші в рази їм поступаються. Але, що примітно, раніше практично непомітні на тлі лідерів невеликі магазини починають упевнено відкушувати свою частину пирога у топ3. Якщо в 2017 році Comfy охоплював 42,5% користувачів UAnet даного сегмента, Фокстрот 34,1%, а Eldorado майже 18%, то тепер ситуація суттєво змінилася.

Всі лідери ринку втратили охоплення, що може стати приводом замислитися про стратегію просування в інтернеті. Тим більше враховуючи, що всі три рітейлера відзначилися провокаційними рекламними кампаніями, які бурхливо обговорювалися в соцмережах. Результат – негативний.

Причому, якщо судити по розстановці сил в топ-3, то нічого не змінилося: Comfy навіть наростив свою перевагу над двома конкурентами – з 45 до 47%.

Незвично також, що приблизно порівну поділилися користувачі, які заходили один раз на рік на сайт магазину, та ті, які два й більше разів відвідували портал приблизно 50/50. У минулому році була аналогічна ситуація, з невеликими зрушеннями в десяті частки відсотка.

Але це не єдина відмінність категорії від всіх інших. Кількість відмов, тобто виходів без здійснення покупки, залишається однією з найнижчих серед всіх сегментів українського ecommerce 42%. Користувачі як мінімум уважно вивчають представлений на порталах асортимент, а як максимум відразу оформляють покупку вподобаного товару.

В цілому по категорії ситуація з каналами трафіку не дуже відрізняється від середньоукраїнських показників. Але звертає на себе увагу досить велика частка платного рекламного пошуку: конкуренція за споживача змушує інтернетмагазини вкладати гроші й в такий канал залучення користувачів.

Соцмережі, незважаючи на іміджеву важливість, насправді забезпечують продавцям побутової техніки та електроніки всього 2,65% від загального трафіку. Здавалося б – можна даним напрямком знехтувати, але всі компанії, що працюють в цьому сегменті, багато уваги приділяють SMM-стратегіям. Як і в більшості інших категорій, основну частину переходів на сторінки онлайн-магазинів дає YouTube. На другому місці – Facebook. У порівнянні з минулим роком частка VKontakte скоротилася на 4%, але все ще залишається істотною – 10%.

Приблизно порівну поділилися у випадку з побутовою технікою та електронікою й користувачі мобільних пристроїв із користувачами стаціонарними ПК. За рік категорія втратила 13% мобільного трафіку, але, як уже неодноразово зазначалося, даний тренд характерний для всього українського ecommerce.

Серед онлайнпокупців побутової техніки і електроніки переважають, що не дивно, самі платоспроможні категорії громадян: у віці від 25 до 55 років. Решта становлять менше третини клієнтів.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора