Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом
Універсальні магазини
Як серед різних сегментів українського e-commerce з солідним відривом лідирують універсами, так і серед них є явний лідер – Rozetka.ua з охопленням аудиторії в 60,7%. Інші учасники ринку помітно відстали.
Rozetka впевнено лідирує й за показником відвідуваності унікальними користувачами – без малого три чверті споживачів серед «великої п’ятірки» українських інтернет-універсамів віддають перевагу саме цьому порталу.
Діаграма: Охоплення аудиторії (для збільшення зображення натисніть на нього).
Діаграма: Відвідуваність сайтів унікальними користувачами (для збільшення зображення натисніть на нього)
При цьому в середньому по сегменту єдиний раз за рік онлайн-магазини відвідали менше половини унікальних користувачів – 48,55%. Інші споживачі відвідали як мінімум одного інтернет-рітейлера два рази або більше.
Діаграма: Співвідношення унікальних і повторюваних користувачів (для збільшення зображення натисніть на нього)
Порівняно із загальними показниками e-commerce, універсальні інтернет-магазини частіше залучають клієнтів гіперпосиланнями на інших сайтах (+3,8%), через соцмережі (+1,2%), а також банерною (+1,6%) і контекстною (+0,6%) рекламою. Зате гірші показники в пошукових системах (-2,4%) і прямих заходах (-3%).
Діаграма: Джерела трафіку (для збільшення зображення натисніть на нього)
Основним джерелом трафіку з соціальних мереж для цього сегменту онлайн-торговців є Youtube – 62.4%, що в півтора рази більше, ніж в середньому по ринку. У той же час просів Facebook – з цієї соцмережі на портали “універсалів” прийшло всього 24,6% відвідувачів проти 42,8% середнього показника. Очевидно, що стали не так давно популярними відеоогляди новинок техніки, які допомагають заманити клієнтів на сторінку компанії, що успішно використовують F.ua і Rozetka.
Діаграма: Переходи на сайт інтернет-магазину з соціальних мереж (для збільшення зображення натисніть на нього)
Що примітно: досить багато (особливо в порівнянні з середньоринковим показником) користувачів відвідують «універсами» зі стаціонарних комп’ютерів і ноутбуків. Втім, аналіз вікових категорій клієнтів допомагає пояснити цю тенденцію. Серед покупців даного сегменту онлайн-рітейлерів досить багато людей старше 45 років – цілих 44%! Причому дві третини з них – у віці «за 55». Швидше за все, саме ця категорія клієнтів і забезпечує високий рівень користувачів ПК і ноутбуків.
Діаграма: Пристрої, що використовуються користувачами для доступу в інтернет (для збільшення зображення натисніть на нього)
Діаграма: Вікова категорія користувачів (для збільшення зображення натисніть на нього)
Нарешті, для кожного інтернет-магазину критично важливий такий показник, як відсоток відмов. Це ті клієнти, які зайшли на сайт і відразу вийшли – не перейшовши ні на яку іншу сторінку порталу. Тобто гарантовано пішли без покупки. Зрозуміло, що і інші не обов’язково щось куплять, але вони принаймні проведуть на сайті більше часу і дізнаються про асортимент, акції та інші новини. Справжні показники конверсії знають тільки самі рітейлери.
У сегменті універсальних магазинів відсоток відмов менше половини – 42% користувачів обмежилися переглядом всього лише однієї сторінки.
Діаграма: Відсоток відмов (для збільшення зображення натисніть на нього)