Головна > E-commerce > Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках
Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках

Асоціація рітейлерів України презентує другий щорічний аналітичний звіт по роботі найбільших гравців вітчизняного e-commerce в різних сегментах.

Read in English

Всі рітейлери, в тому числі й ті, що працюють в онлайн-торгівлі, намагаються якомога краще пізнати свого покупця. І водночас порівняти: чим відрізняється їх клієнт від покупця конкурента, та й хто взагалі цікавиться придбанням того чи іншого товару в інтернеті. Онлайн-магазинам зібрати та проаналізувати подібну інформацію набагато простіше, ніж їх офлайн-колегам: сучасні сервіси надають можливість отримати практично будь-які дані.

Що досліджували

Ми поставили собі за мету підготувати наймасштабніший аналіз українського ринку e-commerce, скласти приблизний портрет вітчизняних споживачів, які купують товари онлайн, а також проаналізувати показники провідних інтернет-магазинів в різних сегментах.

А потім отримані дані порівняти з результатами минулорічного дослідження та з’ясувати: які тенденції переважають в українському e-commerce, на що варто звернути увагу онлайн-гравцям, як за рік змінилася поведінка споживачів, частки охватов ринку і так далі.

Для збору інформації використовувалися сервіси Similarweb і alexa.com, які доповнювалися даними з інших відкритих джерел.

Крім загального звіту ми підготували детальний аналіз за різними підсегментами e-commerce. Щоб уникнути порівняння гравців із незрівнянними показниками, ми виділили в окрему категорію універсальні магазини (такі як Rozetka), де можна купити практично що завгодно – від біжутерії та блешень до снігоходів, яхт і професійної техніки. Разом з тим, у звіті відсутні класичні маркетплейси – olx, prom та інші – оскільки вони не реалізують власні товари, а виступають майданчиком для контакту покупця і продавця.

Як досліджували

Аналізувався період з 1 листопада 2017 року по 31 жовтня 2018-го, оскільки у рітейлерів різного профілю різні «пікові» періоди продажів, а вибраний часовий відрізок давав можливість охопити всі можливі коливання попиту. У дослідженні розглянуті вісім сегментів: універсальні магазини, портативна електроніка та гаджети, техніка для дома, fashion, товари для спорту, ювелірний рітейл, товари для дітей, косметика та drogerie. У кожному з них враховувалися кілька параметрів: вік користувачів, основні канали входу, використовувані пристрої (ПК і ноутбуки або смартфони та планшети), кількість унікальних заходів та відмов, що переважають соціальні мережі в конкретному сегменті.

Навіщо досліджували

Як і будь-яка аналітика, даний звіт дозволяє онлайн-рітейлерам дізнатися свої слабкі та сильні сторони, познайомитися з портретом покупця в сегменті й порівняти його зі своїми даними про власних клієнтів. Крім того, відомості про основні канали трафіку та найефективніші соціальні мережи допоможуть скорегувати SEO та SMM-стратегії просування для підвищення впізнаваності бренду та залучення нових користувачів, оцінити необхідність і перспективи створення й впровадження мобільних додатків або адаптивної верстки, а також отримати багато іншої корисної інформації .

Сподіваємося, наш аналітичний звіт стане вам у нагоді!

Український e-commerce в цілому

Універсальні магазини

Портативна техніка, електроніка та гаджети

Техніка для дому

Fashion

Товари для спорту та активного відпочинку

Ювелірний рітейл

Товари для дітей

Косметика та drogerie

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора