Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Fashion

Перш за все необхідно сказати, що лідер цього сегмента двох попередніх років – Kasta.ua – офіційно оголосила про роботу в форматі маркетплейсу, тому тепер представлена ​​у відповідній категорії «Універсальні магазини». Так що в топ-5 Fashion-операторів України в інтернеті з’явився новий гравець – Next.ua. Усі нищенаведені оцінки та коментарі слід аналізувати вже з урахуванням цього факту. Інакше, цілком можливо, Kasta.ua зберігала б свої безперечно лідируючі позиції.

Варто відзначити, що з лідерів цього напрямку тільки Intertop продає в основному свою продукцію. У решти представлені як власні закупівлі, так і пропозиції сторонніх продавців. Але оскільки значний відсоток товару складають їх власні запаси, виключати їх з рейтингу інтернет-магазинів і відносити тільки до маркетплейсів було б не вірно.

В цілому, топ-5 компаній індустрії моди, представлені в UAnet, наростили охоплення. Частка онлайн-продажів Intertop постійно зростає, а після «переходу» Kasta.ua в іншу категорію і тут з’явився лідер (майже як Цитрус в портативній електроніці). З огляду на постійну увагу групи MTI до розвитку напрямку електронної комерції, можна припустити, що в подальшому Intertop та ті бренди, що належать компанії, будуть й надалі нарощувати свій відрив від конкурентів.

Зокрема, зараз компанія Володимира Цоя вже забезпечує охоплення 41% відвідувачів українських онлайн-магазинів, що пропонують одяг, взуття, й аксесуари. Якщо не забувати, що Intertop також взяв курс на розвиток формату «маркетплейс», щоправда, поки тільки в Fashion-сегменті, то в перспективі його лідерство буде тільки зміцнюватися.

При цьому відвідувачі даного сегменту лояльні до обраних брендів. Майже дві третини з них відвідують сайти рітейлерів частіше одного разу на рік. А у порівнянні з минулим роком показник трохи скоротився, але падіння на 4% ні про що не говорить. У той же час, падіння спостерігається другий рік поспіль, і це погана тенденція.

Стабільно низькою залишається і кількість відмов в межах 35%, практично не змінившись за рік. Висока лояльність, відмінна глибина перегляду, невелика частка користувачів, що відразу покидають сайт: непогані передумови для високої конверсії в онлайнрітейлерів одягу та взуття.

Разом з тим, щоб добитися таких показників, fashion-операторам, які працюють у Всесвітній павутині, доводиться докладати чимало зусиль. Частка заходів з пошукових систем помітно нижча, ніж в цілому по ринку, а ось переходів з e-mail-розсилок, платної реклами, додатків – навпаки, вище. Тобто для залучення користувачів маркетологам модних компаній доводиться проявляти креатив.

Як і в більшості інших випадків, Facebook за рік став основним каналом трафіку з соцмереж, випередивши YouTube. У 2017-му ситуація була аналогічна, а ось в минулому році велика кількість відеоконтенту зіграло свою роль, і сервіс від Google зміг вирватися на перше місце. Втім, ненадовго.

Дивно, але формально заборонені в країні VKontakte та Однокласники сумарно забезпечують fashion-магазинам майже 25% переходів із соціальних мереж. Щось тут не те.

Заходів на сайти інтернетмагазинів одягу з мобільних пристроїв стає все більше. І ця тенденція зберігається вже не перший рік.

У контексті віку звертає на себе увагу високий відсоток покупців від 45 до 64 років майже половина від усіх відвідувачів інтернетмагазинів моди. Молодь у віці до 35-ти, схоже, вважає за краще інші канали покупки рітейлерам на замітку.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора