Головна > RDBExpo > Спецпроект: Аналіз tenant-mix в ТРЦ в містах-мільйонниках України (інфографіка)
Спецпроект: Аналіз tenant-mix в ТРЦ в містах-мільйонниках України (інфографіка)

Спецпроект: Аналіз tenant-mix в ТРЦ в містах-мільйонниках України (інфографіка)

Які мережеві бренди представлені в ключових ТРЦ найбільших міст країни, наскільки пул орендарів збігається у різних ТРЦ і на яку стратегію розвитку роблять ставку основні гравці ринку рітейлу України.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

Асоціація рітейлерів України представляє чергове масштабне дослідження, на цей раз присвячене детальному аналізу пулу орендарів найбільших торгово-розважальних центрів України.

Навіщо рахували

Практично кожен ТРЦ намагається відрізнятися від конкурентів і суперників. Однак навіть поверхневого аналізу достатньо, щоб з упевненістю стверджувати: виділитися за рахунок пулу орендарів на даному етапі розвитку українського ринку об’єктам торговельної нерухомості проблематично. Зрозуміло, вихід на ринок нових світових брендів, таких як H&M, Decathlon, Koton, DeFacto, Under Armour тощо, здатний на певний час зробити ТРЦ унікальним і збільшити кількість відвідувачів. Але це лише тимчасово – дуже скоро інші центри також знаходять можливість відкрити у себе магазини відомих торгових марок.

Тому девелопери роблять ставку на інше: унікальний формат, розширений фуд-корт, велика розважальна зона, використання інноваційних технологій і так далі. Проте tenant-mix залишається одним з ключових факторів залучення відвідувачів в ТРЦ.

Ми поставили собі за мету: проаналізувати, наскільки склад орендарів збігається або відрізняється в різних торгівельно-розважальних центрах країни. Крім іншого, це дасть можливість зорієнтуватися: яку стратегію вибирають найбільші рітейлери України, хто вважає за краще відкривати один флагманський магазин в місті, а хто – заходить в кожен значущий ТРЦ, хто робить ставку на один регіон, а хто – відразу охоплює всі міста-мільйонники.

Як рахували

У дослідженні використані дані з відкритих джерел, таких як сайти ТРЦ, сайти рітейлерів, публікації в профільній пресі, на офіційних сторінках брендів в соцмережах etc. Зрозуміло, охопити в рамках одного дослідження всі торгівельно-розважальні центри всіх міст країни неможливо, тому ми встановили досить жорсткі обмеження.

Ми аналізували ТРЦ тільки в містах-мільйонниках (Київ, Дніпро, Харків, Одеса, Львів) орендною площею від 20 000 кв. м. Ще одна умова: в складі орендарів центру повинно бути не менше 35% мережевих операторів. Також не враховували спеціалізовані торгові центри, тобто ті, в яких 50% і більше арендої площі займають один або два бренди. Всього в нашу вибірку включено 24 ТРЦ: 12 з Києва, 4 – Одеси, по 3 – Львова і Харкова, і всього 2 – з Дніпра.

Дані обмеження встановлені, щоб забезпечити максимальну точність і повноту вибірки, оскільки в ряді об’єктів торгової нерухомості переважну частку орендарів складають локальні торгові марки, або магазини, представлені взагалі в одиничному екземплярі. З одного боку, це забезпечує по-справжньому унікальний склад орендарів, але з іншого – такі ТРЦ навряд чи можуть вважатися конкурентам лідерам ринку. Крім того, ми свідомо не враховували острівних операторів в торгових центрах, а включали до списку тільки рітейлерів, які відкривали повноцінні магазини або бутики.

Тому не варто стверджувати, що наше дослідження дає повне уявлення про стратегію розвитку провідних брендів в Україні, ключові регіони, пріоритетні міста.

Оскільки аналізували ТРЦ з вищезгаданими обмеженнями, дослідження перш за все відповідає на питання: наскільки важливі для розвитку ключових торговельних мереж в найбільших містах країни великі ТРЦ, і наскільки рітейлери прагнуть бути присутніми в кожному з них, або їм достатньо всього одного магазина в місті.

Що вийшло

В рамках однієї публікації неможливо презентувати всю зібрану та проаналізовану інформацію. Наприклад, в яких саме торгово-розважальних центрах працюють ті чи інші бренди, яке співвідношення мережевих і немережевих орендарів в кожному ТРЦ, скільки торгових марок, що входять в одну групу компаній, відкрили магазини в одному і тому ж центрі тощо. Але ці дані зібрані й оброблені, тому якщо така інформація вам цікава, її можна отримати, надіславши запит на e-mail i.zaitsev@rau.ua.

Аналіз tenant-mix обраних ТРЦ виявив більш ніж солідну кількість різних брендів. У категорії fashion, наприклад, ми нарахували 603 торгових марки, більшість з яких, зрозуміло, представлені в одиничному екземплярі або ж управляють невеликою кількістю торгових точок. Інші категорії набагато менш різноманітні: ювелірні вироби та аксесуари пропонують 121 бренд, дитячі товари – 113, косметику та парфумерію – 63, спортивні товари – 32, техніку й електроніку – 22.

При цьому торгових марок, які присутні у всіх ключових ТРЦ міст-мільйонників, або хоча б в більшості з ні’, не так вже й багато. У категорії fashion – Anabel Arto, Arber, Bershka, Collin’s, Conte, Crocs, Giulia, Guess, Intertop, Jasmine, Kleo, LC Waikiki, Levi’s, LTB, Oodji, O’Stin, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius, Vovk, Walker, Zara. У Jewelry & Accessories – Pandora, Золотий Вік, Люксоптика, Секунда, Monpancie. У косметиці та парфумерії – Brocard, Yves Rocher, Lush. У сегменті «техніка і електроніка» – Comfy, Moyo, Фокстрот, Алло, ТехноЕж. Серед дитячих товарів: Будинок Іграшок. З продавців спортивного спорядження New Balance, Puma, Adidas.

Далі результати нашого дослідження – в графічному вигляді. Щоб було легше розібратися в представленій інформації, ми згрупували слайди не по категоріям, а по містах. У деяких випадках результати більш ніж цікаві: іноді локальні бренди по представленості в найбільших ТРЦ міст випереджають визнаних національних лідерів.

Сподіваємося, наша нова аналітика буде вам корисна!

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора