Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Универсальні магазини

Якщо розглядати окремі сегменти вітчизняного e-commerce більш детально, практично «під мікроскопом», то можна виявити багато цікавих, а почасти й несподіваних тенденцій.

Серед універсальних магазинів впевнено лідирує Rozetka.ua – ніхто з конкурентів навіть близько не наблизився до найбільшого українського маркетплейсу. Варто уточнити, що охоплення аудиторії на діаграмі нижче (як і в подальших випадках), зазначене у відсотках від загальної відвідуваності сегмента, а не тільки серед названих ключових гравців.

Отже, Rozetka контролює 63,68% всіх відвідувачів універсальних інтернет-магазинів. За рік охоплення маркетплейсу вирісло майже на два відсотки. Швидше зростав тільки дочірній проект мережі Епіцентр К – 27.ua – який за рік наростив цей показник більш ніж на 3%.

Також варто звернути увагу на безсумнівний успіх Kasta.ua, що вперше потрапили в топ-5 універсальних інтернет-магазинів (випав з лідируючої п’ятірки MOYO). А також на те, що частка інших маркетплейсів продовжує повільно знижуватися.

За охопленням аудиторії серед топ5 позиції проекту Владислава Чечоткіна також непорушні: понад 66%.

Лояльність аудиторії також зберігається на стабільно високому рівні: більше 57% користувачів протягом року заходило на провідні маркетплейси два або більше разів. У порівнянні з 2018-м цей показник дещо впав, але це може пояснюватися загальним зростанням кількості інтернет-користувачів в Україні та триваючим стрімким розвитком сегменту електронної комерції.

Втім, більше половини клієнтів залишає сайт, переглянувши тільки одну сторінку, а значить гарантовано без покупки, так як для оплати товару необхідно зробити як мінімум один перехід.

Ще один цікавий фактор канали залучення клієнтів на сайти універсальних інтернетмагазинів. Рік до року помітно зменшилася роль органічного пошуку з 47% трафіку до 41%. Як й у випадку зі всеукраїнським показником ecommerce, різко зросла кількість переходів по словам з платного пошуку: з 9,5 до 14,5%. Продовжує зменшуватися значення перехресних посилань і десктопних додатків.

Що примітно: соцмережі як канал входу залишилися практично на тому ж рівні. Зате всередині них відбулася певна реструктуризація. У 2017 році YouTube забезпечував 62% переходу на сайти універсальних інтернет-магазинів із соціальних мереж, а Facebook – 25%. У минулому році частка Facebook різко зросла – відразу до 33%, а ось відеосервіс дещо здав свої позиції. У 2019-му, незважаючи на всі проблеми чи обурення користувачів, творіння Марка Цукерберга продовжує нарощувати показники, практично наздогнавши YouTube.

На сайти маркетплейсів користувачі приблизно порівну заходять із мобільних пристроїв або зі стаціонарних комп’ютерів чи ноутбуків.

Вік онлайн-покупців універсальних інтернет-магазинів доволі різноманітний. Так що велика доля стаціонарних пристроїв може пояснюватися як раз тим, що кожен четвертий користувач, який протягом року «заглядав» до маркетплейсу, – старіше 45 років. Досить солідний показник. У той же час у порівнянні з минулим роком частка вікових користувачів скоротилася відразу на 7%.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора