Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Техніка для дому

У цьому сегменті українського ecommerce є тільки три значущих гравця, оскільки інші в рази їм поступаються. І навряд чи у найближчому майбутньому з’явиться компанія, готова сперечатися із лідерами ринку. Після торішнього просідання, в 2019му «велика трійка» легко повернула втрачені позиції, просто знищивши потенційних конкурентів.

Причому, якщо судити по розстановці сил в топ3, то нічого не змінилося: охоплення залишилися абсолютно ідентичними минулому року.

Незвично також, що приблизно порівну поділилися користувачі, які заходили один раз на рік на сайт магазину, та ті, які два або більше разів відвідували портал приблизно 50/50. У минулому році була аналогічна ситуація, з невеликими зрушеннями у частки відсотка.

При всьому тому різко зросла кількість відмов відразу з 42 до 48,5%! Якщо раніше продавці техніки могли бути впевненими, що шість з десяти відвідувачів сайту не йдуть, не зайшовши хоча б ще на одну сторінку, то зараз ситуація помітно змінилася. Є привід замислитися та проаналізувати те, що відбувається.

В цілому по категорії ситуація із каналами трафіку помітно відрізняється від середньоукраїнських показників. Але так само присутня досить велика частка платного рекламного пошуку: конкуренція за споживача змушує інтернетмагазини вкладати гроші в тому числі й в такий канал залучення користувачів.

Соцмережі, незважаючи на іміджеву важливість, насправді забезпечують продавцям побутової техніки та електроніки всього 3,27% від загального трафіку. Здавалося б – можна даним напрямком знехтувати, але всі компанії, що працюють в цьому сегменті, багато уваги приділяють SMM-стратегіям. Як і в більшості інших категорій, основну частину переходів на сторінки онлайн-магазинів дає Facebook. На другому місці – YouTube. Рештою можна знехтувати.

За рік компанії цієї категорії зуміли помітно наростити мобільний трафік, відігравши торішнє падіння на 13% і навіть побивши рекорд 2017го, коли mcommerce забезпечував 63% відвідувачів сайту. Для порівняння у минулому році мобільний і «настільний» трафік були приблизно на одному рівні.

Серед онлайнпокупців побутової техніки та електроніки переважають, що не дивно, найбільш платоспроможні категорії громадян: у віці від 25 до 55 років. Решта становить менше п’ятої частини клієнтів.

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора