Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Спецпроект «Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Україна

Якщо брати вітчизняний e-commerce в цілому, то найпопулярніший сегмент інтернет-магазинів залишається незмінним: універсальні портали, де можна купити все – від зубочисток до геймерських комп’ютерів, а то й люксових автомашин. За рік, що минув з минулого дослідження, вони дещо знизили охоплення аудиторії – з 60,66 до 58,25% користувачів UAnet – але все одно істотно випереджають всі інші категорії магазинів разом узяті.

У той же час інші сегменти української онлайн-торгівлі провели минулий рік по-різному. Найбільших успіхів добилися інтернет-магазини товарів для краси і здоров’я (такі як Watsons, EVA та інші). За 12 місяців вони зуміли наростити охоплення аудиторії майже на 50% – з 8,04% тих мешканців України, що виходили в інтернет, до 11,32%.

А ось дві категорії помітно втратили в охопленні порівняно з 2018-м: магазини портативної електроніки та гаджетів, а також Fashion-рітейлери. Це тим більше дивно, що обсяг українського e-commerce стає дедалі більше, а всі ключові гравці ринку говорять про те, що частка онлайн-продажів постійно збільшується. З іншого боку, не виключено, що саме цим двом напрямкам електронної комерції вдалося домогтися найвищої конверсії, тому падіння охватов ніяк не відбивається на зростанні продажів.

Всі діаграми можна збільшити, натиснувши на зображення

Але якщо за охопленням аудиторії «універсали» поза конкуренцією, то за двома іншими ключовими показниками – часу перебування на сайті та глибиною перегляду – лідирують інші сектори. Найдовше користувачі залишаються на сайтах Fashion-рітейлерів: 8 хвилин 19 секунд. На другому місці за тривалістю – дитячі товари, третє та четверте поділили універсальні магазини, а також сегмент косметики та drogerie.

Причому саме магазини формату «все на одному сайті» змогли наростити час перебування споживача на сайті магазина більше за всіх: на 1 хвилину і 8 секунд. У інших показники скромніші – спортивні магазини утримують увагу покупців майже на хвилину довше, ніж роком раніше, а ось час перебування на порталах інтернет-рітейлерів drogerie, техніки та ювелірних виробів навіть скоротився.

Швидше за все, як і в минулому році, покупці визначаються з вибором портативної електроніки, гаджетів і аксесуарів. Ймовірно, клієнти вже заздалегідь знають, що їм потрібно, тому лише уточнюють окремі технічні характеристики або нюанси оформлення покупки.

Відповідає часу перебування на сайті у Fashion-рітейлерів і глибина перегляду: в середньому користувач, щоб вибрати потрібний товар, переглядає майже 11,5 сторінок. Уже третій рік поспіль у продавців одягу, взуття та аксесуарів цей показник стабільно зростає.

Друге місце за глибиною перегляду займають продавці спорттоварів, а третє – товарів для дітей: українці уважно вивчають представлений асортимент і ретельно вибирають покупку для улюбленого чада. Збільшилася глибина переглядів і в універсальних магазинах. Не виключено, що саме завдяки постійному розширенню асортименту: вибір нарядів або подарунків для дитини займає більше часу, ніж перегляд характеристик гаджетів або батарейок.

А ось в інших онлайн-рітейлерів кількість переходів зі сторінки на сторінку всередині сайту скорочується. Причому у продавців побутової техніки цей показник падає третій рік поспіль, що не може не турбувати.

По точках входу, або як користувачі потрапляють на сайти рітейлерів. Два основні канали: органічний пошук (в google та інших пошукових системах) або прямі заходи (direct, коли покупець відразу йде на портал магазина). Частка другого виросла в порівнянні з минулим роком на 2,7%, але ось першого – впала на 1,5%. Разом з тим збільшилася частка переходів по платній контекстній рекламі – приблизно на ті ж 1,5%. Начебто коливання невеликі, але тенденція до майбутніх «рекламних війн» за ключові слова у вибірці google в наявності.

Якщо ж аналізувати трафік із соціальних мереж окремо, то він забезпечує всього 4,68% переходів на сайт продавця. Основними постачальниками трафіку залишаються Facebook – (43,31%) та YouTube (39,79%). І тут варто відзначити рокіровку ціх двох каналів: рік тому картина була діаметрально протилежна: YouTube забезпечував 44,57% переходів з соцмереж, а Facebook – 38,81%. Дуже цікава тенденція, яка може змусити задуматися маркетологів, що роблять ставку на відеоконтент і схожі «штучки».

Втім, з огляду на номінальну роль соціальних мереж в генерації трафіку на сайти інтернет-магазинів, це все може виявитися «бурею в склянці води», яка обійдеться рітейлерам в мільйонні рекламні бюджети.

Разом з тим, прогнози експертів щодо важливості розвитку напрямку mcommerce підтверджуються. Якщо за підсумками 2018 року частка трафіку з мобільних пристроїв різко впала відразу на 12% до 54,33%, то цього року практично повернула втрачені позиції: мобільний трафік на сайти онлайнмагазинів виріс на 10% і досяг практично 65% всіх заходів на портали.

Загальний аналіз віку користувачів не приніс ніяких несподіванок. Майже 60% клієнтів інтернетмагазинів люди від 25 до 44 років, ще 30% вікові категорії 18-24 і 45-54 роки. Покоління “більше 55-ти” забезпечує українським онлайнрітейлерам рівно 10% (для порівняння в 2018 році ця категорія користувачів становила 17% трафіку інтернетмагазинів).

Про автора
Иван Зайцев

Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Андрей Перевезий

Chief Information Officer

Всі статті від автора