Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів

Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів

16.02.2017 08:29
  7117
Іван Зайцев

Лідери незмінні: АТБ, Fozzy і Volwest Group наростили кількість торгових точок. Менше магазинів стало у Делві, Пакко та Фуршету. топ-10 продуктових мереж

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала глобальний звіт про ринок FMCG-рітейлу України за 2016 рік. В центрі уваги: кількість торгових точок і поява нових магазинів за минулий рік. При цьому фахівці компанії не поділяли мережі за форматом і площею торгових об’єктів – враховувалась лише їх кількість. Відповідно, в рейтинг не потрапили кілька найдохідніших українських мереж: Metro Cash&Carry Ukraine, АШАН Україна, Рітейл Груп (ТМ Велика Кишеня, Велмарт) та інші. Зате потрапили локальні оператори, які відкрили багато маленьких торгових точок у форматі «магазин біля дому» або «експрес»: Volwest Group, Делві, Колібріс та інші.

Аналіз топ-10 продуктових мереж України показує, що більшість рітейлерів продовжує робити ставку на збільшення кількості торгових точок. Беззаперечний лідер – концерн АТБ, який активно освоює західні області України. За минулий рік найбільший рітейлер країни і за виручкою, і за кількістю магазинів збільшив мережу, за даними GT Parnters, на 111 об’єктів – до 835 торгових точок, в тому числі купивши частину західноукраїнської мережі Барвінок. Що характерно – всі магазини компанії зі штаб-квартирою в Дніпрі працюють під одним брендом, незалежно від регіону, площі і формату. Також в минулому році АТБ почав оновлення своїх старих маркетів. Першим став супермаркет в рідному місті рітейлера.

Другу сходинку утримує колись найбільша і найбільш прибуткова FMCG-група України – Fozzy Group. На відміну від конкурента, вона розвиває кілька брендів, в залежності від специфіки того чи іншого об’єкту: гіпермаркети Fozzy Cash&Carry, супермаркети Сільпо, магазини біля дому Фора, дискаунтери Thrash! За даними GT Partners, група відкрила за рік 59 магазинів, але загальна кількість торгових точок рітейлера збільшилася лише на 8 – з 522 до 530 об’єктів. Швидше за все, це пов’язано з появою в портфелі компанії нового бренду – мережі дискаунтерів Thrash!, яка розвивається в тому числі на площах, що раніше використовувались під магазини Сільпо. Крім того, з деяких регіонів, наприклад, Харкова – Фора взагалі вирішила піти. Так що Fozzy в минулому році не тільки відкривала, але і закривала магазини.

В таблиці вказані торговельні мережі з першої десятки рейтингу за загальною кількістю магазинів

Замикає трійку лідерів топ-10 продуктових мереж волинська компанія Volwest Group – одна з небагатьох компаній продуктового рітейлу України, яка вибрала розвиток мережі по франчайзингу. Поки що до портфеля брендів групи входять три торгові марки Наш Край, Наш Край Експрес, Дісконт. У січні цього року стало відомо, що рітейлер буде розвивати ще й мережу супермаркетів SPAR. За підрахунками GT Partners, до початку 2017 року в Україні налічувалося 214 торгових точок, які працюють під ТМ групи: за рік з’явилося 50 нових об’єктів. Але при цьому необхідно враховувати, що самої компанії належить небагато магазинів: більшість з них відкриті по франчайзингу, і належать партнерам Volwest Group – наприклад, за 2016-й розпочали роботу всього три власні заклади мережі, і 47 – торговельних точок франчайзі. топ-10 продуктових мереж

Серед топ-10 продуктових мереж України є і компанії, які поступово скорочують кількість магазинів. Одна з них – порівняно молода (заснована влітку 2015 року) мережа сімейних супермаркетів Делві з штаб-квартирою в Кривому Розі. В неї плани наполеонівські – до кінця 2017-го довести кількість торгових точок до 200, а до 2021-го – до 1000 маркетів. Але за підсумками минулого року мережа трохи зменшилася – з 126 до 120 магазинів, незважаючи на те, що було відкрито 36 нових об’єктів.

Також більше точок закрив, ніж відкрив, ПАККО-Холдинг – кількість магазинів, що працюють під брендами Вопак і Пакко скоротилося з 98 до 90 об’єктів. Однак лідер по зменшенню мережі – старожил українського ринку Фуршет. Компанія Ігоря Баленка за минулий рік була змушена закрити 17 супермаркетів, а відкрила лише один – у Чернівцях. Невтішна тенденція для рітейлера зберігається вже декілька років: зокрема, в 2015 році Фуршет виселили з ТРЦ Gulliver, відкривши на його місце супермаркет Сільпо.

Читайте також –

Перспективи-2017: з чим великі торгові мережі входять в новий рік


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку