Борис Марков, АТБ: За темпами зростання поступаємося лише показникам 2012-13 років

Борис Марков, АТБ: За темпами зростання поступаємося лише показникам 2012-13 років

12.12.2016 09:00
  3016
Іван Зайцев

Голова ради директорів, генеральний директор корпорації АТБ  Борис Марков про плани розвитку мережі, споживчі уподобання українців і експансію на захід та південь України.

Мережа АТБ – найдинамічніший рітейлер України в сегменті FMCG. Практично щотижня з’являються повідомлення про відкриття все нових і нових торгових точок дніпровського рітейлера. Більше того, крім кількісного зростання, АТБ продовжує займатися і якісними змінами: у жовтні в Дніпрі почав роботу перший супермаркет мережі у новому форматі. Про те, що ще запропонує українським споживачам торговельна мережа, де очікувати появи нових дискаунтерів, і коли будуть відкриватися маркети у новому форматі RAU розповів генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков.

– Скільки всього магазинів зараз в мережі АТБ?

– На початок грудня – 825 торгових точок.

Південно-Західний вітер

– Зараз все частіше повідомляється про відкриття магазинів у західних областях. Це стратегічний напрямок розширення мережі?

– Так, це рішення пов’язане з розвитком логістичної інфраструктури. Ми передали функції складської і транспортної логістики на аутсорсинг підприємствам-партнерам. Є домовленість про відкриття логістичного центру у Львівській області, який буде повністю відповідати технологічним вимогам компанії АТБ-Маркет і забезпечить ефективну доставку товарів у магазини на Західній Україні.

Зараз магазини Львівської області забезпечуються товаром завдяки технології крос-докінг.

– Коли планується відкриття центру?

– Зараз йде підбір необхідного майданчика, тому точної дати не скажу. За планами відкриття відбудеться в кінці 2017 або початку 2018 року.

– Які ще регіони визначили пріоритетними для розвитку?

– Південь України. У наших планах – активно відкривати магазини в Одеській області. У найближчі два роки, як і в Львівській області, в Одеській буде побудований новий розподільний центр і створена автоколона, щоб забезпечити швидке постачання продукції в торгові точки мережі АТБ.

– Як зараз проходить розвиток у південному регіоні?

– Навіть краще, ніж ми очікували. Одеський регіон здивував нас навіть більше, ніж львівський.

Показники товарообігу одеських магазинів перевищують наші прогнози.

У Південній Пальмірі є платоспроможний попит, і хоча ми почали там розвиватися не так давно, АТБ вже завоював своїх прихильників.

– Але ж в Одесі вже давно працюють локальні магазини: Копійка, Таврія-В та інші. Вдається з ними конкурувати?

– Цілком успішно. Наш формат затребуваний одеситами і виручка постійно зростає. Ми обрали правильний сегмент і мешканці міста це оцінили. Одеса – портове місто з великими можливостями, і ми сподіваємося на активний розвиток у цьому регіоні.

Конкуренції зі старожилами місцевого ринку ми не боїмося – АТБ відмінно вбудувалось у торговельну інфраструктуру.

Зростання всупереч

– А що буде з традиційними ключовими для АТБ регіонами – центральними областями країни?

– Наша торгова мережа продовжує розвиток і в центральному регіоні. Але в першу чергу ми враховуємо економічну доцільність.

– На підставі яких чинників приймаєте рішення про відкриття нових маркетів?

– Вивчаємо, які майданчика і в яких локаціях доступні для будівництва чи оренди. Експерти компанії аналізують потенційний товарообіг майбутнього магазину, його технологічність.

– АТБ, незважаючи на всі складнощі в економіці, зберігає дуже високі темпи розвитку: практично щотижня повідомляється про відкриття нових магазинів. Де берете необхідні для експансії ресурси?

– У порівнянні з минулим або позаминулим роком ми активно відкриваємо нові торговельні точки. Але до 2014 року мережа АТБ зростала навіть швидше.

У 2012-му ми відкрили 156 нових магазинів, в 2013-му – 143. У цьому році буде відкрито близько 120 торгових об’єктів.

Тобто ми тільки повертаємося до колишніх темпів розвитку, подолавши спад 2014-15 років.

– У недавньому випуску журналу топ-100, підготовленому порталом Delo.ua, зазначено, що ваша компанія різко збільшила прибуток у минулому році, при тому, що 2014-й закінчила зі збитками. Завдяки чому вдалося досягти таких показників?

– 2014 рік був складним для всіх, не тільки для нашої мережі. Тоді всі рітейлери тільки звикали працювати в нових умовах. АТБ зробив багато кроків, щоб пом’якшити наслідки кризових явищ і втрати активів на Донбасі. Ми знижували витрати, звичайно, підходячи до скорочень виважено і продумано, підвищували ефективність бізнес-процесів. Не винаходили велосипеда: просто оптимізували роботу і використовували внутрішні резерви.

АТБ у новому форматі

– Розкажіть про новий формат АТБ. Перший оновлений магазин вже почав роботу в Дніпрі, плануєте оновлювати інші торгові точки?

– Це логічний етап розвитку. Ми уважно стежимо за всіма новаціями, останніми тенденціями, вивчаємо досвід інших торгових мереж, як українських, так і зарубіжних.

Це відноситься не тільки до оформлення торгових об’єктів, але і до логістики, роботи складів, вибудовування різних бізнес-процесів. В одному форматі ми працюємо досить давно, і настав час оновлюватися.

Тим більше, що є ідеї та рішення, які можна впроваджувати і підвищувати ефективність роботи. Вибрали найбільш цікаві та перспективні ідеї і вирішили провести експеримент. До того ж обрана для експериментального впровадження нового формату торгова точка – один з найстаріших магазинів мережі, і його в будь-якому випадку потрібно було ремонтувати та оновлювати.

– В оновленому магазині змінили цінову політику і асортимент?

– Ціни не змінювали. У торговій точці встановили міні-пекарню, чого раніше в наших магазинах не було. Причому це саме наша пекарня, а не стороннього оператора. Розширили пропозиції м’ясної групи, продуктів категорії фреш, овочів і фруктів.

– Як покупці сприйняли новацію?

– Відгуки позитивні. Але крім емоційних оцінок треба почекати результатів роботи оновленої торгової точки. І тоді вже буде зрозуміло, наскільки новий формат перспективний і чи будемо реконструювати інші магазини. Ряд технологій, у тому числі енергозберігаючих, буде впроваджуватися за підсумками експерименту, а питання щодо інтер’єру та екстер’єру обговорюються.

– За вашими спостереженнями, що зараз визначає вибір споживачів: ціна, асортимент, зручне місцерозташування, маркетингові акції?

– Перш за все ціна. Але при цьому також не менш важливі якість і безпека продуктів. АТБ регулярно проводить системні дослідження всієї продукції, представленої в нашій мережі, причому контроль починається ще на етапі виробництва. Наші експерти регулярно відвідують виробничі цехи, аналізують зразки. Перед тим, як товар потрапляє на полиці магазину, він проходить декілька етапів контролю.

Ми працюємо у форматі продуктового дискаунтера, тому одним з ключових параметрів вибору АТБ залишаються низькі ціни.

Щотижня в мережі проводяться цінові акції. Аналітика показує, що такі пропозиції дуже затребувані: споживачі чекають акцій і охоче купують товар на більш вигідних для себе умовах.

– Ваша компанія активно розвивається, збільшує представленість в регіонах. Чи є плани поглинання більш дрібних і не таких процвітаючих конкурентів?

– Ми розглядаємо такі можливості, вивчаємо ринок, але до конкретики поки далеко. (В кінці листопада стало відомо, що АТБ викуповує частину торгових точок мережі Барвінок, – прим. ред.)

Сплатив податки – і..

– АТБ входить в топ платників податків країни. Чому в цьому рейтингу так мало представників сфери рітейлу?

– АТБ-маркет входить у двадцятку найбільших платників податків України і є лідером торговельної галузі за сплатою податків. Своєчасність та повний обсяг сплати всіх податків і зборів ми вважаємо невід’ємним принципом роботи відповідального бізнесу. В цьому році АТБ перерахує до бюджетів різних рівнів і цільових фондів понад 4 млрд грн. Звичайно, можна зрозуміти і конкурентів: у нинішніх умовах вести бізнес дуже непросто і бажання будь-яким чином забезпечити собі можливості для розвитку цілком зрозуміло.

З іншого боку, хочеться бачити не тільки постійний і пильний контроль з боку держави, але і підтримку реального сектора економіки.

– Як вирішуєте питання з підбором і навчанням персоналу в умовах постійного зростання мережі?

– Зараз в АТБ працює понад 35 000 співробітників, у тому числі переселенці з Криму і Донбасу. Намагаємося підняти престиж торгових професій, навчаємо персонал в своїх навчальних центрах. Надаємо можливість отримати першу професію після школи, пройшовши навчання в наших центрах. Позначається і трудова міграція: багато працездатні українці їдуть на роботу в Угорщину, Польщу, інші країни Центральної та Східної Європи. Це створює додатковий тиск на ринок праці. Але з цим нічого не можна вдіяти: потрібно просто звикати до нинішнього стану справ, виробляти нові принципи роботи та швидко реагувати на обставини, що змінюються.

https://rau.ua/news/atb-v-novom-stile-foto/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку