Стороннім вхід дозволено: іноземні бренди знову цікавляться Україною

Стороннім вхід дозволено: іноземні бренди знову цікавляться Україною

18.08.2017 09:00
  7262
Виктор Нагорский

Хто з міжнародних гравців вже з’явився в Україні, які бренди можуть вийти на наш ринок найближчим часом і як це вплине на розвиток галузі.

Read in English

Зарубіжні рітейлери знову будують плани експансії в Україну. У першій половині поточного року на українському ринку з’явилося близько десятка нових торгових марок, а в найближчий рік-півтора в нашу країну планують вийти одразу кілька відомих і очікуваних брендів.

Позитивна динаміка

Інтерес зарубіжних брендів до українського ринку відзначають як місцеві гравці, так і девелопери торгової нерухомості. «Наш ринок за обсягами завжди виглядав привабливо, але ризики останні роки гальмували вихід нових торгових марок. Цього року бренди нарешті побачили, що ситуація стабільна, і почали активний рух в Україну», – говорить генеральний директор компанії KarKat Fashion (розвиває в Україні магазини Springfield, Women’s Secret і Pedro del Hierro) Ігор Забулонський.

У девелоперській компанії Arricano, що управляє п’ятьма торгово-розважальними комплексами в Києві і регіонах, також підтверджують позитивну динаміку. «Протягом останніх кількох років тенденція була стійкою. За кількістю нових виходів ми ще не наблизилися до 2012 року, коли на український ринок вийшло близько 40 нових брендів, але за 2015-16 роки в Україні з’явилося 20-25 нових торгових марок», – уточнює директор департаменту торгових площ Arricano Анна Чуботіна. Експерт додає, що традиційно більша частина нових виходів – партнерство з українськими компаніями, яким бренди надають право працювати під своєю франшизою.

Найчастіше для відкриття першого магазину в країні бренди вибирають Київ. У першому півріччі 2017 року в столиці з’явилися перші в Україні магазини брендів Okaidi, Hanro, XETRA, van Laack, Saucony, Cole Haan, Falconeri, Baldessarini, Stradivarius Men і польський ССС, що вперше вийшов за межі Західної України.

Як відзначають в Colliers International Україна, великі fashion-оператори поповнюють свій пул брендів і виводять на ринок ті торгові марки, які раніше не були затребувані покупцем, зокрема в сегменті «середній +». Серед заявлених брендів до відкриття по франшизі найближчим часом: Scotch&Soda, Liu Jo, Super Dry, Hugo Boss.

Розвиток всупереч

В Україні активізують розвиток не тільки нові закордонні бренди, але і існуючі. Так, іспанська група Inditex в кінці минулого року вивела на український ринок бренд жіночого одягу Uterque, а в цьому – лінію чоловічого одягу Stradivarius. При цьому вже 15 серпня компанія відкриває ще шість торгових точок в столичному ТРЦ Lavina Mall загальною площею 7 000 кв. м. Тут працюватимуть магазини Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius і Oysho. Магазин Zara, площею 3 400 кв. м, буде найбільшим не тільки в Україні, а й у всій Східній Європі. За словами керівника відділу торговельних площ компанії JLL в Україні Катерини Весни, раніше компанія також розглядала відкриття в Україні магазину Zara Home. «Можливо, в найближчі рік-два дані плани будуть реалізовані», – припускає експерт.

Інший великий міжнародний гравець в Україні – польський рітейл-оператор LPP Group, керуючий брендами Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay, на початку 2017 року заявляв про намір орендувати мінімум 8 000 кв. м площ для відкриття своїх магазинів в 2017 році. Бажання розвивати українську мережу рітейлера не дивно. як писав Інтерфакс-Україна, доходи LPP від продажів в Україні за результатами 2016 року склали PLN225,55 млн (близько $55,19 млн), при тому що в 2015-му українська виручка компанії була на рівні PLN188,363 млн. Таким чином, в 2016 році LPP наростила доходи в Україні майже на 20%.

Розвиваються в Україні і турецькі рітейлери. Зокрема, мережа LC Waikiki активно відкриває магазини не тільки в столиці і містах-мільйонниках, але і в обласних центрах. Зовсім недавно компанія вийшла на ринок Полтави, відкривши вже 19-й магазин в країні. Раніше, в березні цього року, компанія запустила перший в Україні торговий об’єкт формату Outlet, а до кінця 2017-го LC Waikiki планував розширити українську мережу до 27 магазинів, а також вивести на ринок лінійку товарів для дому – LC Waikiki Home.

Гості з берегів Босфора

За прогнозами консалтингової компанії JLL, в 2017-2018 роках, найімовірніше, в Україні будуть активно розвиватися турецькі і польські рітейлери. «Всі виробники шукають нові ринки збуту. Україна – одна з найбільших країн Європи, з більш ніж 40-мільйонним населенням, і при цьому належить до найменш насичених країн за кількістю представлених брендів», – каже Катерина Весна.

У найближчому майбутньому очікується експансія в Україну турецьких брендів Koton і Defacto, а також відкриття магазину французької мережі гіпермаркетів спортивного одягу DecathlonКеруючий директор Colliers International (Україна) Олександр Носаченко впевнений, що все перераховане вище свідчить про те, що великим міжнародним мережевим операторам цікавий ринок України. «Не дивлячись на зовні несприятливу ситуацію в країні і порівняно низький офіційний рівень доходу населення, орендарі адаптуються до нових реалій, дивляться позитивно в бік розвитку і збільшують свою присутність на ринку», – говорить Носаченко.

Цьому сприяє і той факт, що український споживач любить красиво одягатися і більшу частину своїх доходів продовжує витрачати на продукти харчування, одяг і взуття, вважає Чуботіна. «Купівельна спроможність населення хоч і дуже повільно, але відновлюється, конкуренція поки все ще відносно невисока. Хоча, звичайно, ринок частково вже освоєно такими флагманами як Inditex Group, LPP Group, LC Waikiki та іншими. Тому новим мережам потрібно поквапитися», – впевнена вона.

За її словами, багато компаній, які виявляють інтерес до українського ринку – великі універмаги, які необхідні ринку, і особливо – новим мегамолам, що мають труднощі з наповненням. Причому зараз ринок може запропонувати локації, які відповідають вимогам рітейлерів, в тому числі і за площею. Таким чином, у рітейлерів є можливість швидко відкрити відразу декілька магазинів. «Разом – це вагомі аргументи для прийняття позитивного рішення щодо виведення нових брендів в Україну», – резюмує Чуботіна.

Світле майбутнє

Однією з найгучніших новин 2017 року стала офиційна заява H&M про плани розвитку на українському ринку. Один з найбільших в світі fashion-рітейлерів, керуючий мережею з більш ніж 4500 магазинів в 66 країнах світу, заявив про плани відкрити перший магазин в Україні вже в 2018 році. За інформацією порталу LIGA.net, в наступному році H&M планує відкрити два-три магазини в Києві, а найбільш привабливими для рітейлера вважаються ТРЦ Sky Mall, Lavina Mall і Ocean Plaza.

Ще одним очікуваним в країні брендом, який вже підтвердив швидкий вихід на український ринок, став американський Under Armour. В ексклюзивному інтерв’ю для RAU Уілл Ван Ренсбург, який займає посаду Head of Retail Under Armour New Markets, висловив впевненість, що зараз вдалий час для виходу Under Armour в Україну і підкреслив, що вважає наш ринок перспективним.

Правда, відкривати власні магазини бренд поки що не планує. На українському ринку його представлятиме один з найбільших fashion-рітейлерів – компанія MD Group. «Ми змогли знайти дуже хороших партнерів, і це також стало ще одним фактором, що вплинув на наше рішення виходити в Україну. Довго вибирали і аналізували, тому впевнені у своєму партнері – MD Group – і надаємо їм право працювати під нашою франшизою», – пояснив Уілл Ван Ренсбург.

В українському підрозділі компанії Cushman&Wakefield (колишня DTZ) впевнені, що плани по виходу в Україну Under Armour, а тим більше H&M, можуть привернути увагу до України інших відомих світових брендів.

«Офіційна заява про плани виходу на український ринок в звіті H&M стане приводом придивитися до ринку України іншим закордонним компаніям. Цілком можливо, що за «акулою» підуть гравці поменше. H&M доведеться заново відкрити Україну для європейського рітейлу. Швидше за все, активність підвищиться після початку і перших результатів роботи бренду», – говорить старший агент департаменту торговельної нерухомості компанії Cushman&Wakefield в Україні Тетяна Хома.

Український фронтир

У той же час експерти визнають, що багато міжнародних рітейлерів як і раніше вважають Україну зоною високого ризику, тому рішення про інвестиції в країну приймають дуже обережно. «Недостатня інформованість про ситуацію в країні і військовий конфлікт роблять Україну «сірою зоною», яку не включають в плани розвитку через побоювання нестабільності», – додає Тетяна Хома. За її словами, розвиток рітейлерів в Україні стримують і економічні чинники, такі як найнижча середньомісячна зарплата в Європі (близько $220), нестабільність гривні (девальвація в 2014-2015 рр. склала 75%) та інші.

Катерина Весна додає, що до основних факторів, які насторожують нових гравців, також відносяться низька купівельна спроможність, і не завжди прозора, складно організована система ведення бізнесу. «До сучасних тенденцій розвинених європейських країн, США та інших регіонів з розвиненою економікою відносяться прозорість ведення бізнесу, легальність походження капіталу, етичність і екологічність діяльності, соціальна відповідальність. Природно, прямий вихід на ринок України в його поточному стані несе для міжнародних рітейлерів істотні фінансові та репутаційні ризики», – стверджує вона.

Читайте також –

Як розвивається ринок торговельної нерухомості Києва (+інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку