Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу в 2020 році

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу в 2020 році

26.05.2020 08:30
  20040
Костянтин Симоненко

Згідно з даними щорічного рейтингу BrandZ від глобальної аналітичної компанії Kantar, найдорожчою роздрібною компанією в світі третій рік поспіль залишається Amazon. Вартість бренду рік до року зросла на третину, до $415,9 млрд.

Цей матеріал доступний російською мовою

В останньому звіті WPP і Kantar, спільно зі Світовим конгресом по роздрібній торгівлі (WRC), наводиться рейтинг найдорожчих глобальних брендів рітейлу BrandZ Top 75 Most Valuable Retail Brands, які, з великою ймовірністю, будуть переважати на ринку і після пандемії коронавіруса. Як стверджують дослідники, бренди з найсильнішим капіталом відновилися в дев’ять разів швидше після фінансової кризи 2008 року.

Експерти також вказують на ключову роль сектора роздрібної торгівлі в світовій економіці, оскільки бренди реагують на зміни в поведінці споживачів, стикаючись з критично важливими для бізнесу змінами попиту і пропозиції і обмеженою здатністю торгувати під час пандемії.

Перша п’ятірка

Онлайн-гігант Amazon, який займав перший рядок рейтингу і в 2019 році, за вартістю вже майже в три рази обганяє китайський Alibaba з вартістю бренду в $152,5 млрд, який знаходиться на другому місці. Що не дивно, так Amazon ріс удвічі швидше: на 32% проти 16% у Alibaba. Як і рік тому, замикає трійку лідерів мережа ресторанів McDonald’s: бренд оцінюється $129,3 млрд (втративши 1% своєї вартості).

Загальна вартість 75 провідних світових роздрібних брендів BrandZ в 2020 році досягає $1,5 трлн, збільшившись за рік на 12%. Примітно, що 47% сукупної вартості брендів доводиться на першу трійку, яка далеко відірвалася від інших.

Так, на четвертій позиції за вартістю торгової марки знаходиться американська торговельна мережа Home Depot, яка оцінена експертами в $57,6 млрд. Замикає п’ятірку лідерів материнська компанія французької Louis Vuitton (LVMH, $51,8 млрд), що потіснила з цієї позиції американську Nike, яка вартує тепер трохи менше $50 млрд.

Тому один з висновків дослідників говорить: найсильніші стали ще сильніше. Топ-10 брендів в рейтингу випередили решту сектора, повідомивши про середнє зростання вартості бренду на 16,4%. Примітно, що в першій десятці лідерів за вартістю торгових марок шість американських компаній класичного рітейлу і фаст-фуду, ще три – французькі люксові бренди.

Найдорожчі

Найшвидші

У той же час продавець спортивного одягу Lululemon (№25, $9,7 млрд) виріс в ціні відразу на 40%, ставши найсильнішим гравцем рейтингу по динаміці приросту. Домогтися цього йому допомогли програми онлайн-тренувань, а також цілеспрямована маркетингова тактика, спрямована на те, щоб споживач постійно «тримав» цю марку в голові і при першій же нагоді купував її товар. Таку ж тактику застосовував і Adidas (№18, $14,8 млрд).

Оскільки вартість бренду визначається не тільки фінансовими показниками, але й репутацією в очах споживачів, ті роздрібні торговці, хто активно допомагав людям пристосуватися до життя в кризу, продемонструвавши свою актуальність і корисність, виявилися в кращому становищі.

Але в рамках товарних категорій в зростанні вартості брендів переважає чиста роздрібна торгівля, так як продуктові магазини відчувають бум попиту. Тому зростання показали не тільки нативні цифрові бренди (Amazon, JD і Alibaba), але й «ветерани» класичного роздробу, які довели свою здатність адаптуватися до торгівлі онлайн. Вартість Costco ($28,7 млрд) виросла на 35%, Target ($10,6 млрд) – на 27%, Walmart ($45,8 млрд) збільшилася на 24%, а Sam’s Club ($6,8 млрд) на 19%.

Секторальні відмінності

Колишні лідери різних секторів торгівлі продовжують домінувати. Треба сказати, що в класичному рітейлі (куди укладачі рейтингу відносять і e-commerce), чотири компанії з п’яти представляють США. З не-американців в топ-5 потрапила тільки Alibaba.

Що стосується сегмента «фаст-фуд», то компанії зі Сполучених Штатів взагалі не допустили конкурентів у «велику п’ятірку». Незважаючи на те, що, наприклад, мережа ресторанів швидкого харчування Subway втратила 20% вартості бренду. І навіть лідер сектора McDonald’s втратив 1%. Хоча в інших спостерігається швидке зростання завдяки доставці та іншим інноваціям в сфері послуг, таким як пропозиції на основі ШІ.

Louis Vuitton є найціннішим брендом класу “люкс”, з новим глобальним флагманським магазином в Сеулі і творчими партнерськими відносинами з великими художниками, в той час як Nike лідирує в категорії «Одяг» з електронною комерцією, кастомізацією продуктів й кооперації з іншими сервісами, які сприяють високим продажам.

Однак тут потрібно зауважити, що фахівці BrandZ включили в рейтинг компанії, що займаються не стільки торгівлею, скільки виробництвом одягу і предметів розкоші. У тому числі Nike, Adidas, Luis Vitton, Chanel й інших, у яких основну вартість торгових марок становить не роздрібна мережа, а виробничі потужності і багаторічна репутація.

Основні тенденції

В цілому класичний рітейл (включаючи інтернет-майданчики) продовжує нарощувати свою частку, яка вже досягла 64% вартості 75-ти найдорожчих світових брендів рітейлу. Це майже в чотири рази більше, ніж “цінність” наступної найбільшої категорії – фаст-фуду.

Відповідно, класичні рітейлери і маркетплейси складають вже 45% компаній зі списку. Зате темпи приросту їх цінності в порівнянні з минулим роком суттєво скоротилися – до 20,4% проти 47%. А сектор товарів категорії люкс майже не показав зростання, в той час як фаст-фуд і зовсім пішов у “мінус” за темпами приросту цінності брендів.

В той же час в рейтингу з’явилося п’ять нових компаній, три з яких представляють японські бренди. Це інтернет-магазин модного одягу Zozotown (№52, $4,5 млрд), роздрібна мережа Aeon (№64, $2,9 млрд) і франчайзингова мережа магазинів біля дому Family Mart (№75, $2,4 млрд). Китайська платформа електронної комерції Pinduoduo (№26, $9,4 млрд) – найдорожча з п’ятірки новачків. Успіх їй принесла модель групових покупок в інтернеті. Ще один новачок – мережа магазинів DIY з Австралії Bunnings (№ 69, $2,7 млрд).

Довідка. Рейтинг BrandZ, створений за замовленням компанії WPP і складений Kantar, об’єднує проаналізовані ринкові дані Bloomberg з інформацією про більш ніж 3,7 млн ​​споживачів по всьому світу, охоплюючи понад 165 000 різних брендів на півсотні ринків.

Джерело: bizcommunity.com

Читайте також –

Чортова дюжина. Найдорожчі рітейл-бренди світу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку