Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу в 2020 році

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу в 2020 році

26.05.2020 08:30
  23902
Костянтин Симоненко

Згідно з даними щорічного рейтингу BrandZ від глобальної аналітичної компанії Kantar, найдорожчою роздрібною компанією в світі третій рік поспіль залишається Amazon. Вартість бренду рік до року зросла на третину, до $415,9 млрд.

Цей матеріал доступний російською мовою

В останньому звіті WPP і Kantar, спільно зі Світовим конгресом по роздрібній торгівлі (WRC), наводиться рейтинг найдорожчих глобальних брендів рітейлу BrandZ Top 75 Most Valuable Retail Brands, які, з великою ймовірністю, будуть переважати на ринку і після пандемії коронавіруса. Як стверджують дослідники, бренди з найсильнішим капіталом відновилися в дев’ять разів швидше після фінансової кризи 2008 року.

Експерти також вказують на ключову роль сектора роздрібної торгівлі в світовій економіці, оскільки бренди реагують на зміни в поведінці споживачів, стикаючись з критично важливими для бізнесу змінами попиту і пропозиції і обмеженою здатністю торгувати під час пандемії.

Перша п’ятірка

Онлайн-гігант Amazon, який займав перший рядок рейтингу і в 2019 році, за вартістю вже майже в три рази обганяє китайський Alibaba з вартістю бренду в $152,5 млрд, який знаходиться на другому місці. Що не дивно, так Amazon ріс удвічі швидше: на 32% проти 16% у Alibaba. Як і рік тому, замикає трійку лідерів мережа ресторанів McDonald’s: бренд оцінюється $129,3 млрд (втративши 1% своєї вартості).

Загальна вартість 75 провідних світових роздрібних брендів BrandZ в 2020 році досягає $1,5 трлн, збільшившись за рік на 12%. Примітно, що 47% сукупної вартості брендів доводиться на першу трійку, яка далеко відірвалася від інших.

Так, на четвертій позиції за вартістю торгової марки знаходиться американська торговельна мережа Home Depot, яка оцінена експертами в $57,6 млрд. Замикає п’ятірку лідерів материнська компанія французької Louis Vuitton (LVMH, $51,8 млрд), що потіснила з цієї позиції американську Nike, яка вартує тепер трохи менше $50 млрд.

Тому один з висновків дослідників говорить: найсильніші стали ще сильніше. Топ-10 брендів в рейтингу випередили решту сектора, повідомивши про середнє зростання вартості бренду на 16,4%. Примітно, що в першій десятці лідерів за вартістю торгових марок шість американських компаній класичного рітейлу і фаст-фуду, ще три – французькі люксові бренди.

Найдорожчі

Найшвидші

У той же час продавець спортивного одягу Lululemon (№25, $9,7 млрд) виріс в ціні відразу на 40%, ставши найсильнішим гравцем рейтингу по динаміці приросту. Домогтися цього йому допомогли програми онлайн-тренувань, а також цілеспрямована маркетингова тактика, спрямована на те, щоб споживач постійно «тримав» цю марку в голові і при першій же нагоді купував її товар. Таку ж тактику застосовував і Adidas (№18, $14,8 млрд).

Оскільки вартість бренду визначається не тільки фінансовими показниками, але й репутацією в очах споживачів, ті роздрібні торговці, хто активно допомагав людям пристосуватися до життя в кризу, продемонструвавши свою актуальність і корисність, виявилися в кращому становищі.

Але в рамках товарних категорій в зростанні вартості брендів переважає чиста роздрібна торгівля, так як продуктові магазини відчувають бум попиту. Тому зростання показали не тільки нативні цифрові бренди (Amazon, JD і Alibaba), але й «ветерани» класичного роздробу, які довели свою здатність адаптуватися до торгівлі онлайн. Вартість Costco ($28,7 млрд) виросла на 35%, Target ($10,6 млрд) – на 27%, Walmart ($45,8 млрд) збільшилася на 24%, а Sam’s Club ($6,8 млрд) на 19%.

Секторальні відмінності

Колишні лідери різних секторів торгівлі продовжують домінувати. Треба сказати, що в класичному рітейлі (куди укладачі рейтингу відносять і e-commerce), чотири компанії з п’яти представляють США. З не-американців в топ-5 потрапила тільки Alibaba.

Що стосується сегмента «фаст-фуд», то компанії зі Сполучених Штатів взагалі не допустили конкурентів у «велику п’ятірку». Незважаючи на те, що, наприклад, мережа ресторанів швидкого харчування Subway втратила 20% вартості бренду. І навіть лідер сектора McDonald’s втратив 1%. Хоча в інших спостерігається швидке зростання завдяки доставці та іншим інноваціям в сфері послуг, таким як пропозиції на основі ШІ.

Louis Vuitton є найціннішим брендом класу “люкс”, з новим глобальним флагманським магазином в Сеулі і творчими партнерськими відносинами з великими художниками, в той час як Nike лідирує в категорії «Одяг» з електронною комерцією, кастомізацією продуктів й кооперації з іншими сервісами, які сприяють високим продажам.

Однак тут потрібно зауважити, що фахівці BrandZ включили в рейтинг компанії, що займаються не стільки торгівлею, скільки виробництвом одягу і предметів розкоші. У тому числі Nike, Adidas, Luis Vitton, Chanel й інших, у яких основну вартість торгових марок становить не роздрібна мережа, а виробничі потужності і багаторічна репутація.

Основні тенденції

В цілому класичний рітейл (включаючи інтернет-майданчики) продовжує нарощувати свою частку, яка вже досягла 64% вартості 75-ти найдорожчих світових брендів рітейлу. Це майже в чотири рази більше, ніж “цінність” наступної найбільшої категорії – фаст-фуду.

Відповідно, класичні рітейлери і маркетплейси складають вже 45% компаній зі списку. Зате темпи приросту їх цінності в порівнянні з минулим роком суттєво скоротилися – до 20,4% проти 47%. А сектор товарів категорії люкс майже не показав зростання, в той час як фаст-фуд і зовсім пішов у “мінус” за темпами приросту цінності брендів.

В той же час в рейтингу з’явилося п’ять нових компаній, три з яких представляють японські бренди. Це інтернет-магазин модного одягу Zozotown (№52, $4,5 млрд), роздрібна мережа Aeon (№64, $2,9 млрд) і франчайзингова мережа магазинів біля дому Family Mart (№75, $2,4 млрд). Китайська платформа електронної комерції Pinduoduo (№26, $9,4 млрд) – найдорожча з п’ятірки новачків. Успіх їй принесла модель групових покупок в інтернеті. Ще один новачок – мережа магазинів DIY з Австралії Bunnings (№ 69, $2,7 млрд).

Довідка. Рейтинг BrandZ, створений за замовленням компанії WPP і складений Kantar, об’єднує проаналізовані ринкові дані Bloomberg з інформацією про більш ніж 3,7 млн ​​споживачів по всьому світу, охоплюючи понад 165 000 різних брендів на півсотні ринків.

Джерело: bizcommunity.com

Читайте також –

Чортова дюжина. Найдорожчі рітейл-бренди світу


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  318
Усі новини ринку