Чортова дюжина. Найдорожчі рітейл-бренди світу

Чортова дюжина. Найдорожчі рітейл-бренди світу

21.10.2019 08:15
  7114
Костянтин Симоненко

Apple і Google сьомий рік поспіль очолюють список найдорожчих брендів у світі. У трійку лідерів також традиційно увійшов американський інтернет-гігант Amazon.

Цей матеріал доступний російською мовою

Згідно з даними щорічного дослідження Interbrand Corp за 2019 рік, найдорожчими брендами в світі залишаються Apple і Google. Бренд Apple за рік подорожчав на 9% – до $234,24 млрд а Google на 8% – до $167,71 млрд. У трійці лідерів також знаходиться Amazon, чия вартість в 2019 році зросла на 24% – до $125,26 млрд. Таким чином, компанія за два роки подвоїла свої показники і стрімко наздоганяє лідерів. Нагадаємо, в 2017 році технологічний бренд коштував “всього” $64,796 млрд.

Як пояснюють дослідники, кожен з 10 факторів “сили бренду”, за якими оцінювалися компанії, являє собою потенційний важіль росту. Оцінка сили бренду розкриває найбільші можливості бренду і ризики в конкретному бізнесі. Наприклад, для Amazon ключовими факторами зростання стали: висока чутливість бренду до змін, його актуальність і його присутність (доступність).

В першу десятку також увійшов McDonald’s, який з 2016 року демонструє завидну стабільність свого зростання (+ 4%, $45,36 млрд). Компанія посіла дев’яте місце, поліпшивши свою позицію на один щабель. Так само на один щабель з 17-го на 16-е місце перемістився Nike (+ 7%, $32,38 млрд). Інший виробник і рітейлер спортивного одягу, компанія Adidas, росла швидше (+ 11%, $11,99 млрд), але все ще сильно відстає від конкурента, перебуваючи на 45-му місці. Але це на п’ять позицій вище, ніж рік тому.

Найбільш щільно рітейлери сконцентровані в третьому і четвертому десятку позицій. Так, шведська IKEA зуміла відіграти торішні втрати у вартості бренду на 5% і в цьому році поліпшила свою позицію, зайнявши 26-е місце з показником в $18,41 млрд. У той же час іспанська ZARA продовжила здавати позиції, відкотившись з 25-го на 29-е місце (-3%, $17,18 млрд).

Продовжує втрачати вартість також інший світовий fashion-рітейлер H&M, якому, правда, вдалося в цьому році пом’якшити удар, скоротивши вартість бренду не на 18%, як в минулому році, а тільки на 3%, до $16,35 млрд. Бренду вдалося залишитися на 30-й позиції тільки завдяки тому, що одні конкуренти також відстали, а інші пішли вперед. Наприклад, французький бренд Hermes (+ 9%, $17,92 млрд) проскочив відразу з 32-го на 28-е місце.

Найбільш швидкими темпами росте вартість італійського модного бренду Gucci – вражаючі + 23% за рік (до $15,95 млрд), майже як у Amazon. Що дозволило цьому бренду закріпитися на 33-й позиції, поліпшивши торішні показники відразу на шість сходинок.

Також на шість позицій тільки зі знаком мінус перемістився американсий інтернет-майданчик eBay. Вартість цього бренду впала за рік на 8%, до $12,01 млрд, що відповідає 44-й позиції.

Американська Starbucks не відстає від Gucci і Amazon за темпами зростання вартості бренду: + 23% проти + 10% в 2018-му. В результаті вартість зросла з $9,62 млрд до $11,79 млрд і йому вдалося перестрибнути з 57-го відразу на 48-е місце.

Компанія Dior також швидко просувається до вершини списку найдорожчих компаній світу. Зараз вона на 82-му місці з показником $6,05 млрд (+ 16%), а ще рік тому була на 91-му.

Завершує чортову дюжину рітейлерів бренд KFC, що займає 93-ю позицію рейтингу (+ 1%, $5,51 млрд). Приріст вартості бренду ресторанів фаст-фуду виявився недостатньо великим, щоб не втратити 7 позицій в рейтингу.

Сукупна вартість брендів компаній з топ-100 оцінюється зараз в $2,13 трлн, що на 5,7% перевищує показник за 2018 рік.

Довідка. Interbrand враховує в своїх розрахунках фінансові результати компаній, вплив брендів на рішення споживачів про покупки та здатність компаній забезпечити доходи. Топ-100 найдорожчих брендів світу публікується вже 20 років. У 2001 році, при першій публікації рейтингу, загальна вартість брендів з топ-100 становила $988 млрд.

Джерело Interbrand

Читайте також –

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  118
Усі новини ринку