Топ-10 злиттів і поглинань у рітейлі США за 2016 рік

Топ-10 злиттів і поглинань у рітейлі США за 2016 рік

05.01.2017 02:25
  1651
Іван Зайцев

Експансія закордонних гравців, вихід у інтернет найбільших компаній, банкрутство великих підприємств і зміна власників ветеранів ринку. Підсумки 2016 року для найбільшого світового ринка. топ-10

Профільне американське видання ChainStoreAge підготувало добірку топ-10 угод купівлі-продажу 2016 року у сфері рітейлу в США. Портал зазначає, що минулий рік був насиченим для компаній сфери торгівлі: злиття і поглинання, мільярдні угоди і консолідації. Посилення конкуренції, впровадження цифрових інновацій, а також уповільнення боротьби між онлайн та традиційним роздробом змусило рітейлерів шукати нові можливості для зростання і підвищення акціонерної вартості компаній. Рік запам’ятається постійними потрясіннями в бізнесі, але найбільший вплив на американський ринок зробили топ-10 угод.

  1. Supervalu погодилася продати мережу дискаунтерів Save-A-Lot канадській корпорації Onex Corporation зі штаб-квартирою в Торонто. Сума угоди – $1,365 млрд. Остаточно угода купівлі-продажу буде закрита в січні 2017 року. Уперше про інтерес канадського гіганта до мережі Save-A-Lot стало відомо ще на початку 2016-го, коли з’явилася інформація про тиск на мережу з боку інвестиційних компаній, яким належить пакет акцій Save-A-Lot. Розпрощавшись із $1,365 млрд Supervalu отримає у власність 1370 магазинів мережі дискаунтерів Save-A-Lot.
  2. Bass Pro Shops купив свого прямого конкурента Cabela’s за $5,5 млрд, практично вдвічі збільшивши кількість магазинів. Обидві компанії спеціалізуються на торгівлі товарами для активного відпочинку і туризму та після об’єднання стануть найбільшою галузевою мережею США і Канади. До мережі Bass Pro Shops входить 99 магазинів, до Cabela’s – 85. У результаті за кожну акцію конкурента Bass Pro переплатив 19% до ціни на Нью-Йоркській фондовій біржі. Що характерно, і ця угода була закрита під тиском хедж-фонду Elliott Associates, якому належить 11,1% Cabela’s. Пропозиція Bass Pro стала занадто спокусливою для фінансистів.
  3. Південноафриканський рітейл-гігант вийшов на ринок США. Маловідома за межами ПАР компанія Steinhoff International Holdings купила за $3,8 млрд Mattress Firm Holding Corp, включаючи роздрібну мережу Sleepy’s. При цьому в результаті за кожну акцію американської корпорації Steinhoff International Holdings переплатила 115% – при закритті торгів на біржі цінний папір коштував $29,74, але обійшовся південноафриканським бізнесменам у $64. У результаті планується створення найбільшої спеціалізованої мережі з продажу меблів товарів для дому та сну в світі: Steinhoff, яку часто називають африканською IKEA, працює під більш ніж 40 брендами в 30 країнах. Mattress Firm управляє 3500 магазинів у 48 штатах.
  4. Alimentation Couche-Tard Inc. знову збільшила свою присутність на ринку США. Канадський рітейлер погодився придбати CST Brands Inc за $4,4 млрд, включаючи погашення боргів. Alimentation Couche-Tard представлена ​​понад 12 000 торгових точок під різними брендами, зокрема Circle K, по всьому світу. У 2015 році корпорація закрила операцію з купівлі американської мережі The Pantry, яка включає 1500 магазинів. Нова покупка канадців – CST Brands Inc зі штаб-квартирою в Сан-Антоніо, штат Техас – управляє 2000 об’єктів на південному заході США, у Грузії, Флориді, Нью-Йорку та Східній Канаді.
  5. Wal-Mart купив Jet.com за $3 млрд. Завдяки цьому найбільший світовий рітейлер у сегменті FMCG різко зміцнив свої позиції в онлайн-торгівлі, і в перспективі сподівається успішно конкурувати з Amazon, який проходить як раз зворотний шлях: починає освоювати традиційний, «цегляний» роздріб. Крім того, покупка Jet.com дозволить Wal-Mart залучити в мережу молодь, яка вже звикла робити всі покупки онлайн.
  6. Michaels придбав права на Hancock Fabrics’brand та інтелектуальну власність компанії за $1,3 млн за рішенням суду США у справах про банкрутство в штаті Делавер. Michaels, що базується в Техасі, отримує права на всі патенти і товарні знаки екс-конкурента, а також його базу клієнтів з 10 млн осіб. Крім цього, в угоду включено 70 магазинів Hancock Fabrics’brand, інші 185 будуть закриті в квітні 2017 року, якщо не вдасться знайти на них покупця. Мережа Michaels включає приблизно 1300 точок, що спеціалізуються на продажу товарів для хобі і рукоділля.
  7. Провідну американську мережу з продажу глазурованих пончиків Krispy Kreme Doughnuts поглинула кавова імперія JAB Holding Company, яка належить німецьким інвесторам. Сума угоди – $1,35 млрд. Підписання договору купівлі-продажу – завершальна частина кампанії JAB Holding з купівлі американських мереж швидкого харчування, що зазнають фінансових труднощів. Тепер німцям належать контрольні пакети і частки в низці мереж: Keurig Green Mountain, Peet’s Coffee&Tea, Caribou Coffee, Espresso House, Baresso Coffee.
  8. Apollo Global купила мережу The Fresh Market за $1,4 млрд. Причина угоди – падіння продажів The Fresh Market і готовність нового власника інвестувати в розвиток мережі і сконцентруватися на розвитку роздрібного бізнесу. На думку акціонерів The Fresh Market, новий власник мережі дасть імпульс до розвитку компанії і подолає кризу, що триває вже кілька кварталів. Зараз концерн налічує 186 магазинів у 27 штатах США.
  9. Lowe’s прискорює розвиток на ринку Канади: рітейлер закрив операцію з купівлі Rona Inc. за $2,3 млрд. Переговори тривали більше трьох років. Після покупки канадського рітейлера Lowe’s зможе зміцнити свої позиції в сегменті DIY на ринку сусідньої країни. Зараз мережа Lowe’s включає близько 40 об’єктів у Канаді, Rona Inc. – більше 500 магазинів. Виручка об’єднаної компанії становитиме понад $5,6 млрд на рік.
  10. DSW купила Ebuys Inc. за $62,5 млн. Це дозволить рітейлеру розширити географію продажів онлайн на Північну Америку, Європу, Австралію і Азію. Остаточна сума буде залежати від виручки Ebuys. Ebuys – материнська компанія роздрібних сайтів ShoeMetro і ApparelSave.

Джерело


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку