Незвичні механіки лояльності: п’ять кращих кейсів від KFC, Nike та інших глобальних компаній

Незвичні механіки лояльності: п’ять кращих кейсів від KFC, Nike та інших глобальних компаній

07.10.2020 08:00
  846
rau

Нагородження бонусами за покупки – звична механіка заохочення постійних клієнтів. Але деякі бренди дивляться ширше і намагаються здивувати покупців, тим самим мотивуючи їх активніше брати участь у програмах лояльності.

Цей матеріал доступний російською мовою

Стандартні механіки лояльності – бонуси в обмін на покупки, подарунки в обмін на бонуси, просування рівнями програми привілеїв – працюють, але вже приїлися клієнтам. Щоб зацікавити споживачів і зробити участь в програмі лояльності цікавішою, деякі бренди експериментують і тестують незвичні формати винагород і правила їх нарахування.

KFC запустив невидиму програму лояльності

Ресторанам швидкого харчування не так просто утримувати аудиторію. Навіть невеличке поліпшення сервісу або збільшення знижки можуть підштовхнути клієнта переключитися на конкурентів. З цієї причини споживачі рідко вступають в програми лояльності ресторанів швидкого харчування – їм здається, що потенційні витрати часу і зусиль на участь будуть набагато вищими, ніж можлива вигода від участі в таких програмах. Мережа ресторанів KFC в Австралії спробувала вирішити цю проблему через «невидиму» програму лояльності, інтегровану в мобільний додаток.

Програма KFC не виглядає і не працює «як нормальна» програма. У неї немає назви, клієнтам не потрібно в ній реєструватися і виконувати якісь умови, щоб отримати винагороду.

Замість цього в додатку KFC з’являються несподівані призи – наприклад, купон зі знижкою на наступне замовлення, ранній доступ до обмежених пропозицій, нові страви в секретному меню. Австралійська команда бренду визнала програму успішною. У 2019 році мережа KFC навіть отримала нагороду Асоціації з інформаційного маркетингу і реклами (ADMA) за «програму лояльності, учасники якої не знали, що вони беруть в ній участь».

Nike пропонує відправитися на пошуки пригод

Спортивний ритейл-гігант Nike запустив для дітей та їх батьків сервіс за підпискою «Клуб Пригод» (Adventure Club), націлений на формування і зміцнення лояльності до бренду. За допомогою сервісу батьки можуть купувати взуття дітям, а діти отримують розважальні та навчальні матеріали.

Передплатники сервісу обирають одну з трьох програм: $20 на місяць і 4 пари кросівок на рік, $30 і 6 пар, $50 і 12 пар. Кросівки можна вибрати на сайті – нарівні з моделями Nike бренд пропонує і продукцію Converse. Nike доставляє взуття безкоштовно. Якщо розмір не підійшов, пару можна поміняти, також безкоштовно. Старі кросівки рітейлер приймає на переробку.

У коробці передплатники знаходять не тільки кросівки, але й набір для пригод, який покликаний відірвати дітей від планшетів і смартфонів і переключити їх на ігри. Nike кладе в коробку інтерактивні комікси і яскраві стікери, а сама коробка замінює розмальовку.

Через сервіс Nike не просто продає взуття, а створює спільноту, в яку залучає як дітей, так і їхніх батьків. Бренд допомагає батькам у зручному форматі вирішувати питання з покупкою дитячого взуття і займати вільний час дітей, а дітям – розвиватися і творити. Таким чином, рітейлер формує довгострокову лояльність, яка побудована на емоціях, і має потенціал до передачі з покоління в покоління – від батьків до дітей.

Canon мотивує клієнтів більше друкувати

Виробник фотоапаратів, принтерів та іншої техніки Canon запустив Print Club і запропонував його учасникам заробляти бонуси за друк. Програма Canon відрізняється тим, що це монопрограма лояльності, тобто вона орієнтована тільки на один продукт і його просування – картриджі.

За кожну сторінку, надруковану на принтері Canon, учасник програми отримує 1 бонус. Бонуси нараховуються на сайті, де клієнт може відстежувати стан бонусного рахунку та історію роздруківок.

Крім того, реєструючись в програмі, клієнт відразу отримує на свій рахунок 100 бонусів, а за установку нового картриджу – 10 бонусів. Програма лояльності Canon складається з декількох рівнів. Якщо клієнт накопичив 100 бонусів, йому відкривається спеціальний контент для друку – наприклад, розмальовки або рамки для фотографій. Заробивши 500 бонусів, учасник програми може обрати підписку на хмарний сервіс компанії на три місяці або отримати упаковку паперу для друку. А 1000 бонусів на рахунку дають можливість створити в онлайні календар чи альбом з фотографіями, щоб зберегти теплі спогади.

Tokyo Otaku Mode приймає валюту спільноти аніме

Рітейлер Tokyo Otaku Mode, що спеціалізується на товарах аніме-тематики, продає фірмовий мерч і співпрацює із спільнотою любителів аніме і манги в рамках своєї програми лояльності. Торгова мережа обмінює віртуальну валюту спільноти Otaku Coin на бонуси в своїй програмі лояльності.

Шанувальники аніме і манго заробляють Otaku Coin, виконуючи певні тематичні завдання: за перегляд трейлера нового аніме, за шеринг статті в Twitter або за переклад статті з японської мови на англійську. Наприклад, за перегляд трьох трейлерів можна отримати близько ста монет віртуальної валюти та обміняти їх на 100 бонусів в програмі лояльності рітейлера. Для бренду таке партнерство – можливість бути в контакті з цільовою аудиторією і стимулювати її купівельну активність.

REI ділиться прибутком з учасниками лояльності

Бренд спортивного одягу REI пропонує учасникам програми лояльності вступити в кооператив (Co-op) і кожного березня отримувати річний дивіденд. Сума, яку отримає учасник, складається з двох частин: 10% від суми всіх покупок в REI і винагороду за покупки по кобрендовій мапі REI Co-op World Elite Mastercard. Річний дивіденд можна витратити на покупки в магазинах рітейлера або навіть отримати готівкою.

А ще постійні покупці можуть обміняти дивіденд на враження і витратити його на одну з пари сотень екскурсій від REI. Клієнтам доступні подорожі США, Європою і навіть тури в Антарктиду.

Через механіку компанія формує співтовариство навколо бренду і стимулює учасників програми частіше здійснювати покупки в магазинах і розплачуватися фірмової платіжною карткою заради власної вигоди. Таким чином, успіх REI стає спільною справою рітейлера і його клієнтів.

За матеріалами: Retail.ru

Читайте також –

Мережа АТБ запустила акцію лояльності з доповненою реальністю


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  32
Усі новини ринку