Занадто багато кухарів: за літо в Києві відкрито рекордну кількість ресторанів
Вперше після кризи бізнесмени почали відкривати великі заклади на 700-1000 кв. м. Активізація – свідоцтво одужання економіки і зростання доходів киян.
Як пише видання Фокус, ресторанний бізнес столиці небувало активний. Лише за три літніх місяці в Києві відкрилося близько 20 нових ресторанів, половина з яких в центрі міста. За прогнозами директора компанії «Ресторанний консалтинг» Ольги Насонової, в 2017 році в столиці відкриється 100-120 нових ресторанів. Приблизно стільки ж відкрилося за весь минулий рік. Подібні темпи зростання вражають – закладів в столиці зараз більше, ніж в благополучному 2012 році.
Попит народжує пропозицію
Експерти називають декілька причин такого активного відкриття закладів громадського харчування. Перш за все, влітку запускають проекти, реалізація яких почалася 4-6 місяців тому, але з якихось причин не встигла завершитися. Або ж ресторатори спеціально відкривають заклади не в сезон, щоб потренуватися. «Деякі власники ресторанів навмисно відкривають свої заклади влітку, перед піковими вереснем-жовтнем. У цей період в місті затишшя, що дозволяє рестораторам в спокійному режимі підготуватися до сезону, відпрацювати всі моменти, знайти і виправити помилки», – розповів співзасновник компанії MaFin Сonsulting Володимир Григори.
Друга причина настільки динамічного розвитку ресторанного бізнесу – зростаючий попит. Ці два фактори допомогли ринку відновитися після Революції Гідності і вийти на показники пікового 2012 року.
За даними «Ресторанного консалтингу», в 2016 році в Києві з’явилося 125 ресторанів. Причому вперше після початку кризи ресторатори стали запускати великі проекти – ресторани площею близько 700-1000 кв. м на 200-300 посадочних місць. Інвестиції в такі проекти складають в середньому $1000 на кв. м «під ключ» (в тому числі вартість оренди приміщення, створення інтер’єру й інше).
Серед найвідоміших ресторанів, відкритих в минулому році, можна назвати заклади одеського ресторатора Савелія Лібкіна «Компот», «Риба в огні» та об’єкти власників популярної мережі Mafia, подружжя Сердюков, «Гра з вогнем» і BAO на Печерську. Кілька нових проектів реалізував і власник «Сім’ї ресторанів Діми Борисова», столичний ресторатор Дмитро Борисов. Серед них – Ronin, «Остання барикада», також відкрилися трохи пізніше «Ватра», «Канапки Бар», «Бессарабія» та Chicken Kyiv. «До рестораторів прийшло посткризове бажання щось робити, створювати, вибиратися з глибокого мулу дна економіки», – пояснює пожвавлення на ринку Дмитро Борисов.
На шляху в Азію
Правда, невелике коректування в розвитку ринку в цьому році все ж відбулося. Наприклад, влітку ресторатори відкривали в основному не великі дорогі проекти, а ресторани середнього рівня розміром близько 300 кв. м. Середній чек в таких закладах, за словами Володимира Григори, становить сьогодні 300-400 грн. Інвестиції – $700-1000 за кв. м.
Змінився і тренд в кухнях. Замість європейських і грузинських ресторанів в Києві все частіше відкривають ресторани з азіатською їжею. «Україна пішла не в Європу, а в Азію. Зараз все більше закладів з тайською, китайською, корейською, в’єтнамською кухнею. Дуже багато ресторанів просто вводять азіатське меню або хоча б привносять в нього відповідні нотки у вигляді азіатських соусів, спецій та іншого», – каже Ольга Насонова.
Вона додає, що подібному тренду слідує весь світ. Люди асоціюють азіатську кухню зі здоровою їжею і здоровим способом життя, оскільки в ній використовують велику кількість овочів і морепродуктів.
За словами Ольги Насонової, лише цього літа в Києві відкрилося близько п’яти азіатських ресторанів, серед яких вже завоювали популярність заклади в’єтнамської кухні Pho.Kiev, PostEat і Чанг, а також ресторан паназійської кухні Kin Kao.
Природно, використання екзотичних продуктів передбачає недешеве меню. Цікаво, що деякі з азіатських ресторанів навіть вирощують відповідну зелень на окремих фермах. Але ось замінити імпортні морепродукти вітчизняною сировиною складно.
Втім, навіть ресторани, що працюють на локальних продуктах, з початку року також підвищили ціни в середньому на 20-30%. І зараз навіть салат в київському ресторані середнього рівня коштує близько 100-130 грн.
Ресторанний копіпаст
Експерти прогнозують, що літні тренди втримаються на столичному ресторанному ринку до кінця року. «Думаю, як завжди, послідовники будуть бігти і копіювати лідерів ринку, першовідкривачів. Найімовірніше, на ринку з’явиться ще кілька азіатських форматів, а також грузинських і, дуже сподіваюся, українських ресторанів», – зазначає Дмитро Борисов.
Також, як вважає Ольга Насонова, продовжать розвиватися і ресторанні мережі. Головне, щоб під нові ресторани знаходилися відповідні майданчики. А таких в Києві, за її спостереженнями, стає все менше.
Незважаючи на звинувачення міністра соціальної політики Андрія Реви в тому, що українці витрачають забагато багато грошей на їжу, відкриття великої кількості нових закладів – позитивний тренд. Він доводить, що більш ніж скромні показники зростання добробуту українців, які наводить офіційна статистика, далекі від реальності. Насправді економіка відновлюється швидше, хоча її велика частина залишається в тіні.
Джерело – Focus.ua
Читайте також –
Геннадій Медведєв, Сушия і не тільки: Тотальна бідність породжує збочену конкуренцію