Олександр Герега, Епіцентр К: В Україні має бути мінімум 500 локацій мережі Епіцентр

Олександр Герега, Епіцентр К: В Україні має бути мінімум 500 локацій мережі Епіцентр

26.01.2024 08:45
  12920
Дарія Осіїк

Співзасновник групи компаній Епіцентр К Олександр Герега розповів Forbes про амбіції компанії, вплив війни на бізнес та трансформацію колишніх будівельних гіпермаркетів у торгово-розважальні центри. RAU публікує головні тези матеріалу.

Про трансформацію мережі Епіцентр

Епіцентр проходить уже четверту трансформацію: економічна криза 2008 року – одна трансформація, події 2014-го – друга, COVID-19 – ще одна трансформація. В кожен із цих періодів ми постійно проходили певний етап диверсифікації бізнесу. Вже неможливо уявити Епіцентр без фуд-зони, аптеки, спортивних чи дитячих товарів. Паралельно трансформуємо сервіси для покупця і розвиваємо електронну комерцію, без якої майбутнє зараз неможливо. 

Компанія не припиняла роботу ні на день. Коли на початку війни загарбники рухалися на Київ, ми евакуювали частину наших колег на Хмельниччину, де ще в 2021 році відкрили IQ-офіс. У перші дні війни він фактично став нашим запасним командним пунктом. Хоча вже 2 березня ми повернулися до Києва, почали завозити товар, «розбудили» постачальників.

А вже 17 березня, менше ніж через місяць від початку війни, «розбудили» ще й наших будівельників, щоб вони продовжили будувати два торгові центри в Києві та Львові, які ми розпочали реалізовувати ще до повномасштабного вторгнення. Ці два роки – великий виклик, який також відкрив нам багато нових напрямків для розвитку. Наприклад, логістику та сонячну генерацію. 

Про частку будівельного гіпермаркету у мережі Епіцентр

Приблизно 8,3% – це будівельні матеріали, 12% – оздоблювальні матеріали: шпалери, фарби тощо. Думаю, що після перемоги, коли почнеться відбудова країни, частка будівельних матеріалів може зрости до 20%.  Епіцентр – це вже давно не про будівництво. Він про все. 

Про формат shop-in-shop

Торгові концепти формату shop-in-shop, які ми впровадили, це свого роду рестайлінг. Ми постійно змінюємо формати, бо цього потребує споживач. Адаптуємо їх під різну площу, міста, локації. Десь можемо збільшувати чи зменшувати, але концептуально не збираємося відходити від цього формату. Вважаю, що це одна з найкращих наших ідей, яка подобається споживачу.

Про запуск продуктового Food Market

Десять років тому я не був впевнений, що це наш бізнес. Але поява нових тенденцій у рітейлі та СОVID-19 підштовхнули нас до входу у цей сегмент. Зараз для кожного споживача найдорожче – це час. Покупець хоче закрити всі потреби в одному місці. У нас є досвід роботи на наших локаціях інших продуктових мереж. Але під час війни вони можуть оптимізовувати витрати та закривати свої магазини. Ми ж не хочемо залежати від інших гравців. 

Про підхід до створення нових концепцій

Ми завжди хотіли створити щось нове. Спочатку нам потрібно було придумати рішення, щоб заохотити жіночу аудиторію приходити до нас і купувати. Це стало поштовхом для трансформації Епіцентр з будівельного гіпермаркету в будівельно-господарський. Щоб залучити ширшу категорію споживачів, додали товари повсякденного використання.

Трампліном для такої трансформації став відділ побутової хімії та особистої гігієни, який зараз займає близько 5% у питомій вазі.  

Потім ми створили Галереї Деко.  Згодом додали ще й канцелярію, яку потім вивели в окремий shop-in-shop «Пиши. Малюй». Зрештою Галереї Деко стали одним із флагманів нашого бізнесу з вагомою питомою часткою.

Про конкурентів

Наші конкуренти – це весь споживчий ринок. Вся роздрібна торгівля пов’язана. Не важливо, який це продукт. Навіть якщо якийсь склад або монобренд зробить шикарну акцію та споживачі понесуть до них свої кошти, ми будемо конкурувати з ними за клієнта.

Про концептуальні магазини за межами Епіцентр

Це Intersport, Галереї Деко й дитячі товари E.Pic. Але зараз відпрацьовуємо ще декілька нових форматів. Наші shop-in-shop збалансовані, прораховані та з хорошим асортиментом і можуть працювати окремо, але спочатку хочемо максимально протестувати їхню ефективність в Епіцентрі, щоб потім виводити в інші ТРЦ. Так, ми можемо виходити за межі Епіцентру й зараз, але точно не такими темпами, як це було у 2020-21 роках. 

Про купівлю польських активів Intersport та вихід на ринок Польщі

Польський ринок – один із найбільш перспективних ринків Європи на найближчі 10–20 років. Ми заходимо в Польщу зі спортивним напрямком, тому що це перспективний ринок. Intersport у Польщі раніше не мав стабільного власника. Це були різні інвестори. А зараз ми хочемо фактично об’єднати Intersport Польща та Intersport Україна в одне ціле. Матимемо можливість акумулювати значну кількість товарної маси.

Ми вже закуповуємо товар централізовано і на Польщу, і на Україну. І тепер ми для міжнародного Intersport зовсім інший гравець. 

Про розслідування журналістів «Схем» про те, що Епіцентр продовжував працювати в Криму та на окупованих територіях Донецької та Луганської областей

Після анексії Криму наша компанія втратила контроль над торговими центрами, що були розташовані на півострові. Фактично управління ними здійснювалось керівниками окремих ТЦ, які залишились у Криму та співпрацювали з окупаційною владою.

Вони, на жаль, використали досвід та знання, які набули в нашій системі. Зі засобів масової інформації ми дізнались, що за участі тих же осіб торгові центри були націоналізовані та зрештою ними привласнені. Відтак будь-які закиди, що ми там працювали або отримували там якісь прибутки, не відповідають дійсності. 

Аналогічна ситуація з торговими центрами на Донбасі.

Про відкриття нових ТЦ із залученими орендарями цього року

Епіцентр розвивається в офлайн-торгівлі, онлайн-торгівлі, маркетплейсі. Зараз ми відкрили ще продуктовий напрямок: фуд-маркет і фуд-корти. Вважаємо, що торгово-розважальні центри – це також майбутнє для Епіцентру. Тому що є класний якір – це сам Епіцентр. Звичайно, ми маємо зібрати класний пул орендарів мас-маркету. І ми хочемо додати ще те, над чим працюємо останні три роки. Це буде зовсім новий формат, якого в Україні ще немає. 

Про стратегію Епіцентру на наступні 20 років  

Зараз ми маємо план розвитку на найближчі 10 років. Будемо рости залежно від того, як буде трансформуватися суспільство. В Україні має бути мінімум 500 Епіцентрів. Хотілося б за наступні 20 років досягти цього результату.

Джерело – Forbes


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку