Марк Савчук, генеральний директор L’Оréal Україна: Досвід роботи компанії у віддаленому доступі

Марк Савчук, генеральний директор L’Оréal Україна: Досвід роботи компанії у віддаленому доступі

23.06.2020 08:30
  502
rau

Генеральний директор L’Оréal Україна Марк Савчук про те, як змінився beauty-ринок в період карантину, як компанія приєдналася до підтримки місцевої спільноти і як повертається до звичної роботи.

Цей текст доступний також російською мовою

Ось вже більше 110 років L’Oréal присвячує себе створенню краси. Компанія представлена в 150-ти країнах світу, і володіє портфоліо з 36-ти взаємодоповнюючих брендів. L’Oréal є світовим лідером у сфері краси, а продукція компанії представлена у всіх дистриб’юторських мережах: на ринку товарів масового попиту, в універмагах, аптеках, салонах краси, в роздрібній мережі, безмитній та електронній торгівлі. В інтерв’ю RAU генеральний директор L’Oréal Україна Марк Савчук розповів про те, як змінився ринок в період карантину, чим компанія допомагає українським медикам і як буде працювати надалі.

– Розкажіть, як була організована робота компанії L’Oréal Україна в період карантину?

– Компанія вже була готова до роботи у віддаленому доступі задовго до початку карантину. Процеси були налагоджені і добре організовані. Звичайно ж, в першу чергу завдяки неймовірній згуртованості і гнучкості співробітників, клієнтів і партнерів. Я не втомлююся говорити слова подяки командам за високий рівень залученості!

Робота з дому практикувалася нами вже давно, спочатку один раз на місяць, потім два, а незадовго до карантину ми ввели практику роботи з дому вже чотири рази на місяць.

Всі співробітники, звичайно ж, забезпечені необхідними пристроями і девайсами, більше двох місяців організували безперервний бізнес-процес з дому. Всьому цьому сприяла кваліфікована підтримка IT-департаменту, потужна технічна база і заздалегідь імплементовані діджитал-інструменти для роботи.

– Як підтримувалася комунікація між співробітниками? Важко було підтримувати командний дух і чи відчували підтримку головного офісу?

– За період карантину командами різних підрозділів практикувалися різні челенджі, де співробітники ділилися своїми кулінарними або спортивними досягненнями і отримували за це призи. Так само ми посилили нашу стратегію з онлайн-навчання. За більш ніж два місяці було проведено близько 30-ти онлайн–конференцій на різні теми: про психологічне здоров’я, нові соціальні мережі, про поведінку споживачів в онлайні – Google Trends, про основи Digital, сталий розвиток і підтримку стратегії Різноманіття та Інклюзії бізнесу та інше. Нудьгувати не доводилося.

Звичайно, ми відчували величезну підтримку від головного офісу. Було проведено дуже багато онлайн-зустрічей, дзвінків, відеоконференцій, де всі країни ділилися досвідом, розповідали, як йдуть справи. Я впевнений, що багато з нововведень залишаться в практиці і в пост-Covid період.

Посткарантинні тренди

– Як змінюється ринок в пост-Covid період?

– Зараз дуже все динамічно змінюється – від потреб в продуктах і ритуалах до способу прийняття рішення і здійснення покупки. Важливо встигнути за зміною трендів, а в ідеалі – передбачати їх, що нам прекрасно вдається.

– Наскільки змінилися споживчі звички?

– Згідно з останніми дослідженнями споживачі стали більше довіряти фахівцям у сфері медицини, косметології, дієтології та фітнес-блогерам. Відбулося зміщення в лідерах думок. Зріс попит на освітні програми від брендів. Також споживач прекрасно реагує на більш емоційні пости. Але платити за контент люди не готові. Він повинен бути безкоштовним. Зараз приходить нове покоління – більш вимогливих і більш поінформованих споживачів.

– Чим саме вони відрізняються від попередніх?

– Вони розбираються в складах продуктів. Фокус зміщується від класичних соціальних мереж на нові платформи, наприклад, TikTok, який раніше був набагато більш молодіжним, а зараз туди прийшла вже більш зріла аудиторія. Більше підключаються до живих ефірів, стриммінгів, роблять онлайн-вечірки і так далі. З урахуванням зростання обізнаності споживача, потрібно більше сегментувати контент. Сегментація дозволяє працювати з окремими групами споживача.

– Які тренди можете виділити на ринку?

– Карантин не міг не вплинути на тренди, так як люди, хочеш не хочеш, переглянули свої косметички за цей період, тому високий попит на home style look і beauty. Зростає популярність більш простих у використанні продуктів. Є тренд натуральності. Відбувається переключення з більш складних продуктів на більш прості. Більш складні аромати переходять в полегшені версії.

– А які зараз купівельні тренди?

– Люди стали більше економити, набувають популярності мультифункціональні продукти. Споживач шукає додаткові плюси, бонуси. В онлайн прийшло і покоління 40-55 років. В основному, жінки не бояться повертатися в офлайн, але вони чекають додаткових знижок, нових преференцій і т.д. Споживач готовий переключатися, шукає нові бренди, новий досвід.

– Які онлайн-рішення пропонуєте споживачам?

– Всі ми різні, і у всіх свої потреби. L’Oréal враховує це, і вже створила цілий ряд онлайн-рішень для поліпшення споживчого досвіду. В Україні вже є такі онлайн-інструменти для правильного та ефективного підбору косметичної продукції. А саме:

  • Modiface – технологія, яка дозволяє приміряти більше 100 відтінків косметичних продуктів для макіяжу і фарбування волосся;
  • Skinconsult – платформа, яка була створена в партнерстві з провідними дерматологами бренду Vichy для діагностики вікових змін шкіри;
  • Spotscan – перша персоналізована діагностика акне на основі технології штучного інтелекту.

Рішення, вже реалізовані раніше на ринку України компанією L’Oréal, стали більш ніж актуальними в період ізоляції і посткарантинний період.

– Наскільки виріс онлайн-ринок України за карантин?

– Якщо дивитися по всій Україні, то онлайн-ринок показав нижче зростання, ніж в інших країнах. Так як у нас все ще є проблеми з доставкою – не всі забезпечили безконтактну і швидку доставку. Тим не менш, продажі L’Oréal Україна в першому кварталі в онлайні показали стійке зростання в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Під час карантину впав попит на категорії парфумерії та макіяжу, але при цьому зріс попит на категорію «фарбування волосся». Категорія  “догляд за шкірою” впала в перший тиждень карантину, але буквально через два тижні теж почала зростати.

Якщо говорити глобально, в першому кварталі 2020 темпи зростання ринку косметики склали 8%. Електронна комерція, ключовий драйвер зростання для Групи, демонструє зростання на рівні +52,6% в першому кварталі, і зараз становить близько 20% всіх продажів.

План солідарності – підтримка місцевої спільноти

– Як компанія підтримувала місцеву спільноту умовах пандемії?

– У березні Група ініціювала створення плану солідарності, спрямованого на підтримку місцевої спільноти в умовах стрімкого поширення коронавірусу COVID-19. L’Oréal Україна безкоштовно передає понад 100 000 продуктів, включаючи спиртові гелі для санітарної обробки рук, лікарням, аптекам і продовольчим мережам. Заходи, прийняті компанією в Україні, є частиною глобального плану солідарності, яку Група L’Oréal реалізує по всій Європі на підтримку заходів по боротьбі з коронавірусом.

20 000 наборів засобів для догляду за шкірою бренду La Roche-Posay передаємо педіатрам, фармацевтам та іншим працівникам медичних установ нашої країни.

Більше 85 000 одиниць спиртових гелів для санітарної обробки рук брендів La Roche-Posay, Garnier і L’Oréal Paris передаємо лікарям, фармацевтам і продавцям магазинів роздрібної торгівлі в Україні.

– Як здійснюється доставка всіх цих коштів?

– Доставка в усі основні лікарні України здійснюється за підтримки і силами компанії Нова пошта, основної поштової служби експрес-доставки в Україні – однієї з українських компаній, яка швидко і ефективно відреагували на ситуацію і підтримала країну в цей складний період. Благодійним партнером ініціативи виступає Благодійний фонд “СпанБонд”.

Вихід з карантину

– Вже активно проводиться послаблення карантину. Як L’Oréal Україна виходитиме на роботу?

– Є певні правила повернення та організації робочого процесу, а саме – одночасно в офісі може перебувати максимум 50% офісних працівників на день. Всі співробітники розділені на дві окремі команди “А” і “Б” за домовленістю з керівником відділу і на основі вимог безперервності бізнесу. Кожна команда працює по одному тижню абсолютно незалежно від іншого. Безпека наших співробітників – пріоритет №1! Тому ми створили всі умови для безпечного перебування в офісі. Кожен співробітник дотримується дистанції, носить маску, щодня проводиться дезінфекція офісу. Також по поверненню в офіс кожен співробітник отримав приємний сюрприз: Back to office box, який включає набір продуктів L’Oréal для догляду за шкірою і волоссям, санізайзери для обробки рук і керівництво з оновленими правилами по перебуванню в офісі.

– Які зміни торкнулися Групи L’Oréal?

– L’Oréal – одна з перших компаній, яка переорганізувала своє виробництво на випуск санітайзерів ще до того, як цього попросив уряд Франції. Потім ця ініціатива була поширена і на інші країни, де є заводи компанії.

28 заводів компанії по всьому світу адаптували своє виробництво на випуск спиртових гелів для санітарної обробки рук під брендами La Roche-Posay, Garnier і L’Oréal Paris. Вже вироблено 5,8 млн літрів і близько 40 млн штук продуктів.

Також, з метою подолання наслідків кризи, Група L’Oréal ініціювала створення нової безпрецедентної програми соціальної та екологічної солідарності “L’Oréal в інтересах майбутнього” (L’Oréal for the future), спрямовану на вирішення таких першочергових завдань:

  • надання 50 млн євро для створення цільового благодійного фонду підтримки організацій, які надають допомогу найбільш соціально незахищеним жінкам, які стали першими жертвами соціально-економічної кризи в результаті пандемії;
  • інвестування 100 млн євро в ініціативи, спрямовані на захист навколишнього середовища, для відновлення постраждалих природних екосистем і заходи, що перешкоджають зміні клімату (імпакт інвестиції).

Реалізація цієї соціальної та екологічної програми солідарності та нових цілей сталого розвитку 2030 в рамках програми сталого розвитку ” Ділитися красою з усіма” (Sharing Beauty with All), які будуть опубліковані в кінці червня, будуть пріоритетним напрямком для Групи в найближчі десять років.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку