Рітейл по осені рахують: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

Рітейл по осені рахують: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

13.09.2021 08:30
  7259
Костянтин Симоненко

Які оператори українського продуктового роздробу відкривали найбільше магазинів, які регіони стали пріоритетними для рітейлерів і як змінилися позиції в першій п’ятірці гравців в першій половині 2021 року.

Цей матеріал доступний російською мовою

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила своє чергове дослідження «Топ-180 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів, перша половина 2021-го». У звіті експерти проаналізували: хто з рітейлерів і де відкриває нові торгові точки, які формати магазинів найбільш популярні, на що робить ставку той чи інший гравець національного чи регіонального масштабу.

У порівнянні з аналогічним звітом річної давності відбулися істотні зміни за темпами зростання різних мереж. Так, в топ-5 мереж FMCG за темпами розширення в лідери вибилася Fozzy Group, яка відкрила 49 магазинів і потіснила колишнього лідера – АТБ – відразу на третє місце з показником 39 торгових точок.

Успіх Fozzy Group можна пояснити купівлею магазинів Фуршет, місце яких тепер займають нові супермаркети Сільпо. Також в цьому році активізувалися відкриття магазинів жорсткого дискаунтера Тhrash! Траш!, який також розвиває Fozzy Group.

Друге місце, як і раніше утримує рітейлер КОЛО, хоча ця мережа трохи знизила темпи розвитку: за перші шість місяців 2021-го свої двері відкрив 41 магазин проти 47 роком раніше.

Новачки в списку лідерів серед швидкозростаючих гравців – вінницька мережа Домашній маркет і М’ясомаркет від МХП, які за півроку відкрили майже рівну кількість торгових точок: 33 і 32 відповідно. Варто відзначити, що М’ясомаркет можуть незабаром вибитися в лідери за кількістю відкриттів, якщо плани МХП будуть повністю втілені в життя і загальна кількість магазинів до початку 2022 року сягне 200.

Мережа Делві, яка ще в першому кварталі 2021 року входила в топ-6 швидкозростаючих мереж, тепер далеко позаду з підсумковим показником за півроку – всього вісім нових торгових точок. Для порівняння: рік тому за той же час рітейлер відкрив відразу 18 магазинів. Аналогічно в першій п’ятірці немає мережі Novus, яка в першому кварталі запустила 10 супермаркетів, в тому числі за рахунок переформатування магазинів мережі Billa. Втім, в кінці літа рітейлер знову прискорився і цілком ймовірно, що за підсумками року знову зможе повернутися в топ-5 найбільш швидко зростаючих мереж.

До речі, VolWest Retail, яка розвиває мережі Наш край і SPAR, що скоротила число магазинів на дев’ять з початку року – до 272-х, також готується надолужити згаяне, відкривши відразу кілька десятків торгових точок до кінця року. Перенесення відкриттів на другу половину року пов’язане з особливостями укладання договорів франчайзингу та бажанням нових партнерів мережі запуститися у “високий” осінній сезон.

Якщо розглядати розвиток мереж в регіональному аспекті, то в лідерах, як і раніше столиця, де були відкриті майже чверть нових торгових точок. На другому місці Західна Україна (Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька, Закарпатська області), яка ось уже котрий рік залишається одним з найпривабливіших регіонів для відкриття продуктових магазинів, особливо для загальнонаціональних гравців. Частка нових відкриттів в цьому регіоні майже наздогнала київські показники – 24,6%.

Зате Східна Україна (Харківська, Запорізька, Дніпропетровська, Донецька, Луганська області) в цьому році майже вдвічі менше цікавила рітейлерів – всього 11,6% проти 22,6% ще рік тому.

Тепер рітейлери більше звертають свою увагу на північні регіони країни – відразу 15,4% відкриттів. Виросла частка і на півдні і в центрі країни.

Що стосується розстановки сил на роздрібному ринку нашої країни в національному масштабі, то перша п’ятірка в топ-10 лідерів рейтингу залишається з початку року тою самою: АТБ, Fozzy, Volwest Retail, КОЛО і Рукавичка. Традиційний лідер вітчизняного продуктового рітейлу АТБ вже налічує 1 238 магазинів, а у гравця №2 – магазинів Fozzy Group – майже вдвічі менше – 659.

Третій гравець на ринку за масштабами мережі – VolWest Retail, – а також ЕКО маркет скоротили в цьому році свої мережі. Причому ЕКО маркет, незважаючи на появу нових торгових точок, не зміг поки переламати загальну тенденцію і тепер мережа рітейлера включає вже менше 140 магазинів, хоча ще рік тому ледь не дотягувала до 150-ти. Що дозволило рітейлеру Делві обійти суперника і зайняти шосту позицію в топ-10.

За підсумками другого кварталу з топ-10 зникли відразу два гравця: Varus і Копійка. За кількістю магазинів їх обійшли львівський рітейлер Близенько і харківська мережа Посад, наростивши за півроку кількість торгових точок на 12 і 16 відповідно. У кожної з них тепер більше сотні торгових точок.

Повну версію звіту GT Partners Ukraine ви можете придбати за посиланням.

Читайте також –

Рекорди і рекордсмени: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Торговельні мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, що входять до холдингу Retail Group, повідомили про свою участь у...
time icon  
  153
Усі новини ринку