Після карантину: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

Після карантину: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів

07.07.2021 08:30
  1930
Костянтин Симоненко

Які оператори української продуктового роздробу відкривали найбільше магазинів, які регіони стали пріоритетними для рітейлерів і як змінилися позиції в першій п’ятірці гравців за три перших місяці 2021 року.

Цей матеріал доступний російською мовою

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine представила своє чергове дослідження «Топ-175 торгових операторів FMCG України за кількістю магазинів, I квартал 2021-го». У звіті експерти проаналізували: хто з рітейлерів і де відкриває нові торгові точки, які формати магазинів найбільш популярні, на що робить ставку той чи інший гравець національного чи регіонального масштабу.

У порівнянні з аналогічним звітом річної давнини можна помітити суттєві зміни за темпами зростання різних мереж. Так, в топ-6 мереж FMCG за темпами розширення з колишніх лідерів залишилося дві третини – КОЛО, АТБ, Делві і BOX Експрес маркет. Причому всі рітейлери розвивалися різноспрямовано. Якщо рік тому і КОЛО, і АТБ відкрили по 20 магазинів, то в 2021-му КОЛО наростив темп відкриттів за квартал на п’ять магазинів, а АТБ – навпаки – відкрив менше на п’ять торгових точок.

У той же час Делві зберіг колишній темп розвитку, відкривши 10 нових магазинів, а BOX Експрес маркет впевнено його наздоганяє. Новачки в списку лідерів серед швидкозростаючих гравців – Novus і Домашній маркет. Якщо швидкий розвиток Novus можна пояснити переформатуванням магазинів мережі Billa, то Домашній маркет явно виділяється з його 15 новими торговими точками. Що можна порівняти з темпами розвитку найбільшої мережі продовольчого рітейлу – АТБ, яка до початку 2021 року переступила рубіж в 1200 магазинів, а в квітні вже налічувала 1215 магазинів.

Порівнянні з торішніми темпи розвитку показує і Fozzy Group, яка, на відміну від лідера ринку – АТБ – розвиває об’єкти різних форматів і брендів: магазини біля дому Фора, супермаркети Сільпо, дискаунтери Thrash! Траш!, гіпермаркети Fozzy Cash&Carry, а також преміальні маркети Le Silpo і Favore. З початку цього року Fozzy відкрила 9 магазинів – більше, ніж рік тому за той же період (7 торгових точок), але прохідний бал в топ-6 найбільш швидкозростаючих тепер – не менше 10-ти магазинів за три місяці.

Проте, Fozzy Group впевнено посідає друге місце за кількістю торговельних точок – 621. Це на 55 більше, ніж рік тому.

Найшвидшими темпами розвивається мережа магазинів біля дому КОЛО – з березня минулого року їх стало більше на 121-ну торговельну точку. Фактично за 12 місяців мережа подвоїлася, що дозволило їй піднятися на четверту сходинку рейтингу за кількістю магазинів.

Цілком можливо, що в наступному році КОЛО потіснить з почесного третього місця західноукраїнську компанію Volwest Group, що представляє бренди Наш Край, Наш Край експрес та Spar. Цей рітейлер також працює в різних форматах, і залишається одним з небагатьох операторів FMCG-роздробу, який активно пропонує як звичайний, так і зворотний франчайзинг (коли мережевий гравець управляє локальними торговими точками, але не є їх власником).

Ймовірно, ця обставина пояснює досить сильне коливання числа торгових точок рітейлера, яких стало більше на сім з початку року, але загальне число магазинів (273) відповідає показникам кінця 2019 року.

Першу п’ятірку FMCG-рітейлерів за кількістю магазинів замикає мережа Рукавичка, також із Західної України, яка відкриває переважно «магазини біля дому» невеликої площі. З початку року в мережі додався лише один магазин, а загальна кількість торгових точок досягло 180-ти.

Компанія ЕКО, яка розвиває магазини під брендом ЕКО маркет і Sympatic, з минулого року скоротила свою мережу на дві торгові точки, а загальне число в 143 магазина дозволяє їй займати лише шосте місце за кількістю торговельних точок. Не виключено, що в майбутньому її потіснить ритейлер Делві, який значно зміцнив своє становище на сьомому рядку рейтингу з показником в 141 магазин.

Замикають першу десятку мережі ЛотОК, Varus і Копійка, кожна з яких додала по одному магазину в цьому році.

Повну версію звіту GT Partners Ukraine ви можете придбати за посиланням.

Читайте також –

Бенкет під час COVID-19: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

СЕО Arricano Анна Чуботіна увійшла до складу журі одного з наймасштабніших конкурсів нерухомості в Європі — Central & Eastern European Real Estate Quality Awards 2024 (CEEQA)

СЕО Arricano Анна Чуботіна увійшла до складу журі одного з наймасштабніших конкурсів нерухомості в Європі — Central & Eastern European Real Estate Quality Awards 2024 (CEEQA)

Премія CEEQA широко визнана як найбільш престижна щорічна галузева премія, яка відзначає найкращі проєкти, компанії та...
time icon  
  19
Усі новини ринку