Спіймати злодія: як американські рітейлери впроваджують суперечливі технології для боротьби зі злочинністю

Спіймати злодія: як американські рітейлери впроваджують суперечливі технології для боротьби зі злочинністю

18.02.2022 08:00
  688
Володимир Тиравський

Дослідження засвідчили, що технологія розпізнавання облич часто помиляється під час ідентифікації жінок та людей із кольоровою шкірою.

За оцінками Асоціації лідерів індустрії рітейлу у США (Retail Industry Leaders Association) і коаліції «Купуй безпечно, Америко» (Buy Safe America Coalition), щороку в рітейлерів крадуть різноманітних продуктів на $69 млрд, або 1,5% продажів. У 2020 році в США 523 людини було вбито під час пограбувань або інших жорстоких інцидентів у магазинах, серед них 256 клієнтів і 139 співробітників. Такий вид злочинності збільшився на 60% з 2015 року, згідно з даними Національної федерації ритейлу США, а майже 70% рітейлерів повідомили про зростання кількості таких злочинів у 2021 році. У січні 2022 року федеральний уряд США засудив 29 людей за крадіжку безрецептурних ліків та інших товарів із Walmart, Costco, CVS, GNC та інших магазинів на суму $10 млн. Така ситуація змушує багатьох рітейлерів таємно використовувати суперечливу технологію розпізнавання обличчя, щоб боротися зі зростанням кількості пограбувань та інших координованих нападів. Про це пише Forbes.

Вибачте, помилилися

Технологія розпізнавання облич вважається неоднозначною, адже дослідження показало, що вона часто помиляється під час ідентифікації людей із кольоровою шкірою та жінок. Найгірша з технологій має 35% похибки під час сканування темношкірих жінок, але похибка становить 1% у випадку розпізнавання більш світлошкірих чоловіків.

Станом на 2019 рік уряд виявив, що деякі програми неправильно визначають обличчя афроамериканців та азіатів – у 10–100 разів частіше, ніж під час розпізнавання облич білих чоловіків. Справа в тому, що ранні версії алгоритмів були відпрацьовані на фотографіях знаменитостей, зокрема, представників білої раси чоловічої статі.

Була спроба заборонити правоохоронним органам використовувати технологію розпізнавання облич у Сан-Франциско, Міннеаполісі та Бостоні, а Amazon і Microsoft припинили продавати цю технологію поліції. Проте компанії, які займаються технологією розпізнавання облич, активно продають свою технологію рітейлерам, які використовують її, щоб допомагати збирати докази на неодноразових зловмисників, а потім ділитися цією інформацією з місцевими правоохоронними органами.

FaceFirst, яка повідомила про те, що працює з 25% найбільших рітейлерів Північної Америки, збирає відео інцидентів із таймлайном і підраховує втрати для надання даних правоохоронцям.

«Попит на наш продукт просто вибуховий», – розповідає Ден Меркл, гендиректор FaceFirst, яка тепер проводить понад 12 трлн порівнянь облич на день для клієнтів, у той час як у 2017 році ця цифра становила лише 100 млн. Компанія стверджує, що їхня технологія демонструє 99,7% точності, незалежно від статі чи раси, і може зменшити рівень крадіжок відвідувачами на 34%, а насильство в магазинах – на 91%.

Попереджений – отже, озброєний

Початок пандемії відкинув технологію трохи назад, адже всі раптово почали носити маски. Точність розпізнавання стала покращуватися, коли компанії почали тренувати свої алгоритми на обличчях у масках, але в кожного розробника технології рівень успішного розпізнавання дуже відрізняється.

За даними звіту Національного інституту стандартів і технологій США, який опублікували у січні 2022 року, точність розпізнавання облич варіюється в діапазоні від 60% до 99%.

Рітейлери також міркують над тим, коли саме повідомляти співробітникам їхніх магазинів про те, що злочинець зайшов у двері, і як навчити діяти таким чином, щоб не наражати їх на небезпеку.

Небагато магазинів хоче визнавати, що вони використовують технологію розпізнавання облич, щоб не наштовхнутися на обурення покупців. Мережа Rite Aid майже десятиліття використовувала технологію в сотнях своїх магазинів, але відмовилася від неї після розслідування Reuters, яке показало, що рітейлер застосовував розпізнавання облич переважно в малозабезпечених районах, де живе майже винятково небіле населення. Інші, як-то Target і Home Depot, в минулому випробовували цю технологію, але наразі стверджують, що не використовують її.

Рітейлери також користуються іншими видами відеотехнологій. Приміром, віртуальні охоронці під час пандемії стають дедалі популярнішими. Охоронці знаходяться не в магазині і можуть зреагувати на попередження – наприклад, камера зафіксувала рух на парковці о першій ночі – шляхом звернення до потенційного зловмисника (через мікрофон і колонки) і виклику поліції.

Нагрудні камери, такі як у поліцейських, також переходять на службу рітейлерам. Дві третини американських ритейлерів, які взяли участь в опитуванні від ECR Retail Loss Group, повідомили, що використовують у певній мірі нагрудні камери, і відзначили, що це на 45% зменшило кількість інцидентів із насильством і словесними образами.

Читайте також –

Тепловізори для рітейлу: як використовувати відеоспостереження для підвищення продажів та залучення клієнтів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку