Скільки магазинів відкрили найбільші торговельні мережі України в 2017 році
Лідерами по відкриттю нових магазинів в 2017 році стали EVA, АТБ, Fozzy Group, Епіцентр К, LPP, COMFY та інші.
Традиційно кінець року – найкращий час для підбиття підсумків. Портал RAU починає підбивати підсумки роботи рітейл-компаній в 2017-м. Перша публікація присвячена відкриттям нових магазинів найбільшими гравцями українського ринку з розбивкою по сегментам.
FMCG
Лідером за кількістю нових торгових точок в сегменті FMCG стала мережа АТБ. З початку року по 27 грудня вона відкрила 75 торговельних точок. Однак, як уточнили в компанії, значна частина відкриттів запланована на передноворічні дні – близько 10 магазинів. Таким чином, за рік ритейлер відкриє 85 нових дискаунтерів і доведе загальну кількість магазинів мережі до 917.
Відзначимо, що в 2017 році АТБ активно розвивався на заході України, а також прискорив впровадження нового формату в своїх магазинах. У планах компанії на 2018 рік – подальше масштабування мережі і відкриття ще близько 100 дискаунтерів.
Ще один лідер FMCG-рітейлу – компанія Fozzy Group, в минулому році відкрила 35 продуктових магазинів. Зокрема, Fozzy збільшила мережу Сільпо на шість торгових об’єктів (до 241 магазинів), мережа Фора поповнилася 15 магазинами (до 245), а мережа-дискаунтерів THRASH! Виросла на 12 точок (до 37). Крім того, компанія відкрила в Одесі новий, вже четвертий в Україні, Le Silpo, а також преміальний food-market Favore під Києвом.
Французький рітейлер Auchan в 2017 році розширювався за рахунок поглинання конкурентів. Група придбала дев’ять торгових об’єктів мережі гіпермаркетів Караван, переформатувавши їх в магазини АШАН. Таким чином до кінця року мережа АШАН в Україні зросла до 20 торгових точок сумарною площею 160 000 кв. м. За рахунок угоди рітейлер також вийшов в нові для себе регіони – Харків, Дніпро, Житомир та Чернівці. Навесні минулого року також з’явилася інформація про плани компанії почати розвиток в Україні магазинів формату «біля дому». Однак судячи з усього, плани по відкриттю першої торгової точки такого формату були перенесені вже на 2018 рік. Втім, і розвиток мережі гіпермаркетів компанія припиняти не має наміру. Уже в лютому новий об’єкт АШАН цього формату повинен відкритися в першій черзі ТРЦ Rive Gauche в Києві.
Інші найбільші гравці ринку FMCG-рітейлу в 2017 році були менш активні. Так, мережа VARUS відкрила п’ять нових магазинів, загальною торговою площею більше 8 000 кв. м: два в Дніпрі, і по одному в Києві, Запоріжжі та в Павлограді. Для порівняння, за 2016 рік компанія відкрила три нових торгових об’єкта. Слід зазначити, що три з п’яти нових магазинів VARUS в 2017 році відкрилися на місці раніше викуплених компанією супермаркетів австрійського рітейлера Billa.
Retail Group в 2017 році відкрив шість нових магазинів. Основні зусилля були спрямовані на розвиток мережі Велмарт, яка за рік зросла на п’ять торгових об’єктів – до 27 в Україні. Також компанія відкрила один магазин формату «біля дому» ВК Експрес, збільшивши кількість магазинів мережі до 14. Цікаво, що в мережі Велика Кишеня, яка ще не так давно вважалася флагманським брендом групи, в 2017 році не з’явилося жодного магазину. Більш того, частина торгових точок Велика Кишеня були реформатовані в Велмарт. Таким чином до кінця 2017-го мережа Велика Кишеня в Україні налічувала 21 торговий об’єкт.
Мережа магазинів NOVUS в 2017-му відкрила три нових магазини: в Ірпіні та Білій Церкві Київської області, а також в Тернополі. Таким чином мережа зросла до 40 торгових об’єктів загальною площею понад 170 000 кв. м. У той же час, в 2018-му рітейлер планує активізувати розвиток мережі. Не так давно компанія залучила кредит на суму в $25 млн від Європейського банку реконструкції та розвитку. Ці кошти планується направити на новий логістичний центр і відкриття десяти нових магазинів в Києві і області.
Практично не розширювався в 2017-му ЕКО маркет. За весь рік компанія відкрила всього один магазин (в Києві на вул. Мілютенка, 7-Б). Для порівняння, в минулому році мережа поповнилася 10 торговими точками.
Більш активно росли в минулому році мережі Volwest Group. В Україні компанія розвиває (в тому числі по франчайзингу) магазини Наш Край і Spar. Мережа Наш Край з початку 2017 року по 27 грудня відкрила 35 торговельних точок. А в українській мережі Spar, що повернулася в Україну на початку року, вже налічується 9 об’єктів. При цьому до 2020 року компанія планує збільшити мережу Spar в країні до 50 магазинів.
DIY и товари для дому
Найбільший гравець українського ринку DIY – компанія Епіцентр К – в 2017 році відкрила нові торгові центри Епіцентр в Дубно Рівненської області та Умані Черкаської області. Крім цього, рітейлер суттєво оновив і розширив торговельні центри в Мукачево, Одесі, Чернівцях та Івано-Франківську. Таким чином, до кінця 2017-го мережа Епіцентр налічувала вже 45 торгових об’єктів в Україні загальною площею близько 1 млн кв. м.
В оновлених торгових центрах Епіцентр не тільки збільшує торгову площу, а й оновлює дитячі зони, відділи «ДЕКО», а також відкриває в ТЦ магазини формату shop-in-shop бренду Intersport. У 2017 році компанія відкрила 11 нових торгових точок Intersport, а також вивела бренд за межі торгових мереж Епіцентр і Нова Лінія. Перший магазин швейцарського бренду, представленого в Україні компанією Епіцентр К, відкрився в столичному торгово-розважальному центрі Lavina Mall. Він зайняв площу 3 260 кв. м і став уже 18-ю торговою точкою Intersport в країні.
Після трьох років вичікування відновила розвиток мережа будівельних гіпермаркетів Leroy Merlin. Восени поточного року французький рітейлер відкрив четверту торговельну точку в Києві. Вона відкрилася на Кільцевій дорозі, 12, де раніше працював магазин мережі Prakriker. При цьому, судячи з усього, розвиток мережі Leroy Merlin в Україні продовжиться і в новому році. У коментарі RAU представник однієї з консалтингових компаній у сфері торговельної нерухомості розповів, що французи розглядають Україну як перспективний ринок, і готові вкладати гроші, щоб закріпитися на ньому, проте поки планують відкривати в країні торгові точки в зменшеному форматі.
Данська рітейлер товарів для будинку JYSK в 2017 році відкрив три нових магазини. У червні компанія відкрила першу торговельну точку в Запоріжжі. Вона розмістилася в запорізькому торговому центрі Амстор і зайняла площу 855 кв. м. Ближче до кінця року мережа поповнилася ще двома торговими об’єктами в Київському регіоні. У листопаді магазин JYSK відкрився в броварському торговельно-розважальному центрі Термінал, а в грудні – в столичному ТРЦ Lavina Mall. Крім цього, компанія відкрила два оновлених магазини в київських торгових центрах Аркадія на Осокорках і Борщагівці. У наступному році JYSK має намір активізувати розвиток мережі і зайняти лідируючу позицію на українському ринку товарів для будинку. «Ми плануємо відкрити до 12 фірмових магазинів до кінця наступного року по всій території України», – повідомив виконавчий директор JYSК в Україні Євген Іваниця.
Побутова техніка, електроніка, гаджети
Торгова мережа ELDORADO в 2017 році поповнилася трьома новими магазинами в Дніпрі, а також Маріуполі Донецької області та Ірпені Київської області. У той же час, в минулому році компанія сконцентрувалася на впровадженні нового формату магазинів. Протягом 2017 року один з лідерів ринку побутової техніки та електроніки реформатував 22 торгові точки в Києві, Броварах, Рівному, Луцьку, Львові, Полтаві, Харкові, Дніпрі, Мелітополі, Херсоні, Миколаєві, Одесі, Вінниці, Запоріжжі та Ізмаїлі. Таким чином, зараз мережа ELDORADO налічує понад 130 магазинів в більш ніж 60-ти українських містах.
Ще один лідер українського ринку побутової техніки та електроніки – компанія Фокстрот – в 2017 році відкрила вісім нових торгових точок. До кінця року мережа налічувала 160 супермаркетів в 90 обласних і районних центрах України. Загальна торгова площа магазинів компанії складає близько 150 000 кв. м. Кінець року компанія відзначила відкриттям торгового об’єкта в абсолютно новому форматі в столичному ТРЦ ГородОК. Надалі рітейлер має намір реалізувати в новому форматі значну частину своїх торгових точок.
Мережа COMFY в 2017-му розвивалася найбільш активно з трійці великих гравців. За рік вона поповнилася 16 новими торговими точками, розширивши мережу до 89 об’єктів. Крім того, значна частина магазинів була реформатована. При цьому за словами генерального директора компанії Ігоря Хижняка, зараз мережа представлена практично у всіх великих містах. Тому, з точки зору географії, потенціал для розширення COMFY – магазини площею близько 300 кв. м в невеликих містах. «В цілому, ми досить стримано ставимося до розвитку кількості торгових точок. Всі магазини мережі – прибуткові і це дуже важливо для нас», – говорив Хижняк в інтерв’ю delo.ua.
Мережа магазинів смартфонів і гаджетів Алло в 2017 році відкрила 40 торговельних точок і до кінця року досягла позначки в 415 магазинів. При цьому 15 торгових об’єктів компанії були відкриті в новому для мережі форматі Алло Мах. Один з них (на фото нижче) був відкритий 24 грудня у львовському торгово-розважальному центрі Forum Lviv.
Окрім цього, в минулому році група компаній Алло активно розвивала мережу магазинів китайського бренду Xiaomi – Mi Store. За 2017-й рітейлер відкрив 15 нових торгових точок Mi Store в Україні.
Активно розвивалася в 2017 році і мережа магазинів гаджетів та електроніки Цитрус, що відкрила 10 нових торгових точок. Зараз мережа об’єднує 48 торгових об’єктів в 10 містах України. При цьому компанія відзначилася виходом в нові регіони, розширенням сервісної складової, а також збільшенням площі магазинів. Так, в минулому році Цитрус відкрив двоповерховий магазин площею 1000 кв. м на Хрещатику в Києві, де розмістив більше 3000 товарів, а також відкрив студії робототехніки і 3D-творчості, зони віртуальної реальності і навчальний простір «ЦеХаб». Крім цього, в столичному ТРЦ ГородОК компанія відкрила магазин площею 1900 кв. м з сервісним пунктом і Цитрус Академією. А найбільший об’єкт мережі площею 2000 кв. м відкрився минулого літа в Одесі. Крім безпосередньо торгового залу, в цьому МегаЦитрусі розміщені зони відпочинку, кафе, дитячий простір і зони навчання.
Істотно розширила свою присутність в країні мережа магазинів гаджетів ЖЖУК. За 2016 рік вона зросла з 230 до 430 об’єктів, а 2017-й закінчила з показником 500 торгових точок, без урахування об’єктів формату «острівець». В цілому ж, за минулий рік у компанії було 237 відкриттів, однак значна частина з них – переїзд магазинів на нові локації. Крім цього, в минулому році компанія вийшла на ринок Польщі.
Також відзначимо поповнення в мережі магазинів Ringoo, яку розвиває один з лідерів продуктового рітейлу України – компанія Fozzy Group. У 2017-му мережа зросла на сім торгових точок. Таким чином до кінця року компанія об’єднувала близько 120 магазинів в 21 області.
Drogerie
Лінія Магазинів EVA за підсумками минулого року стала безумовним лідером з відкриття торгових точок в сегменті drogerie. Компанія розширила мережу на 154 магазини і до кінця року об’єднувала 610 торгових об’єктів. Тепер магазини мережі представлені у всіх регіонах України, а їх загальна площа становить більше 88 000 кв. м. Крім цього, в 2017-м EVA відкрила власний інтернет-магазин.
Мережа PROSTOR в 2017 році відкрила 20 магазинів і тепер об’єднує 281 торговий об’єкт в 109 містах України. Найбільш цікаве відкриття компанія здійснила в грудні. Тоді один з лідерів українського ринку drogerie відкрив експериментальний магазин нового формату в центрі Дніпра, додавши food-категорію в асортимент торгової точки. Тут можна придбати молочну продукцію, сири, м’ясо-ковбасні вироби, безалкогольні, слабоалкогольні та алкогольні напої, чай, каву, солодощі та інші товари food-сегменту.
Компанія Брокард-Україна в минулому році поповнилася п’ятьма торговими об’єктами: двома в Дніпрі (ТРЦ Наша правда і Мост-сіті), а також по одному в Києві (БЦ Леонардо), Львові (ТРЦ Victoria Gardens) і Кривому Розі (ТРЦ Терра). При цьому магазин парфумерії та косметики Brocard в ТРЦ Мост-сіті відкрився в новому концепті на площі понад 800 кв. м. На початок 2018 року мережа Brocard налічувала 97 торговельних об’єктів.
З порівняно невеликих гравців, активно розвивалася мережа магазинів парфумерії, косметики та товарів для дому Plus Market. Компанія була заснована лише в 2015 році, але вже зараз об’єднує 65 магазинів. Plus Market робить акцент на розвиток в обласних центрах і невеликих селищах міського типу. Тільки в минулому році рітейлер відкрив 16 нових торгових точок.
Fahion-рітейл
Серед найбільших гравців fashion-рітейлу найактивніше в 2017 році розвивалася польська група LPP, що відкрила 19 нових магазинів площею 14 000 кв. м. У минулому році компанія відкрила в Україні три магазини Reserved (включаючи флагман в ТРЦ Lavina Mall), по чотири торгові об’єкти House і Sinsay, один Mohito, а також п’ять торгових точок Cropp. Крім цього, в грудні рітейлер відкрив перший в країні стоковий магазин LPP в ТРЦ Екватор в Чернівцях.
Компанія INTERTOP Ukraine у 2017 році відкрила шість нових магазинів. Зокрема, група відкрила два нових магазини INTERTOP в Харкові та Луцьку, дві торгові точки бренду Skechers в столичних ТРЦ Lavina Mall і Sky Mall, а також по одному магазину Timberland і Marc O’Polo в тій же Lavina Mall. Таким чином, до кінця року INTERTOP Ukraine об’єднувала 112 торгових об’єктів.
Argo Retail за підсумками минулого року поповнився 12 магазинами. Так, компанія відкрила мультибрендовий ARGO і дитячий магазин Argosha у львівському ТРЦ Victoria Gardens, два торгових об’єкти Lee Cooper в київських ТРЦ Lavina Mall і Dream Town, монобрендовий бутік бренду Liu Jo в ТРЦ Ocean Plaza, магазин преміальної торгової марки Scotch & Soda в ТРЦ Sky Mall. Ще шість торгових точок компанії відкрилися в ТРЦ Lavina Mall (бренди Benetton, Promod, Orsay, OVS kids, Penti і Parfois).
Компанія Бета-Реда Україна, що розвиває в Україні мережу польського бренду casual одягу, взуття та аксесуарів для чоловіків і жінок TOP SECRET, в 2017 році відкрила п’ять магазинів сумарною площею близько 1000 кв. м. Нові торгові точки мережі з’явилися в столичних торгових центрах Магелан, Квадрат і New Way, запорізькому ТРЦ Аврора, а також краматорському ТЦ Амстор. Станом на кінець грудня мережа TOP SECRET налічувала 33 торговельних об’єкта.
Серед українських брендів найбільш активно в минулому році розвивався Arber Fashion Group. У минулому році компанія розширила мережу магазинів Arber на п’ять торгових точок – до 94 магазинів. Більше уваги в 2017-му група приділила масштабуванню свого нового бренда – F’91. Завдяки співпраці з німецьким рітейлером METRO і відкриттю маркетів в торгово-розважальних центрах, в минулому році мережа F’91 зросла на 26 торгових точок – до 32.
Динамічно розвивався в 2017 році і молодий український бренд VOVK. На початку року мережа магазинів бренду складалася з 15 торгових точок, але вже до кінця 2017-го нараховувала 24 студії в країні. Зокрема, в минулому році торгові точки компанії відкрилися в запорізькому ТРК City Mall, херсонському ТРЦ Фабрика, львівському ТРЦ Forum, луцькому ТРЦ ПортCity і столичних ТРЦ Проспект і Ocean Plaza.
MustHave в минулому році відкрив три магазини, два з яких – в нових для бренду регіонах – Харкові та Львові. Ще один торговий об’єкт компанії почав роботу в столичному ТРЦ Sky Mall. Також MustHave змінив локацію магазину в Одесі, переїхавши з ТРЦ Рів’єра в ТРЦ City Center. Детальніше про розвиток українських fashion-рітейлерів можна почитати в статті «Рік експериментів made in Ukraine: вектори розвитку українських брендів».
Читайте також –