Рітейлери збільшують рекламну активність на ТБ – дослідження
За останніми даними Nielsen Ukraine, рекламна ТВ-активність в січні-липні 2017 року знизилася на 5% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. При цьому рітейлери стали ще активнішими.
Як повідомляє компанія Vizeum Ukraine, найбільший спад показали категорії «Безалкогольні напої (БАН)» і «Зв’язок», знизивши рівень активності на 39% і 18% відповідно.
При цьому значне зростання показали такі категорії як «Торгівля» (+31%) і «Побутова техніка» (+21%). Настільки активне зростання першої в обумовлене збільшенням підтримки на ТВ рітейлерів Le Boutique (+150%) і Фокстрот (+41%), а також ювелірного салону ТЮСО (приріст активності +171%). Таким чином, категорія «Торгівля» змогла увійти в ТОП-5 категорій за січень-липень 2017 року.
Категорія «Побутова техніка» зусиллями рекламодавців Philips (зростання активності майже в 9 разів), Pyramida (в 28 разів) і BSH (не був активний на ТБ в аналогічний період минулого року) змогла піднятися на 2 пункти в рейтингу, тим самим потрапивши в ТОП-15 категорій за січень-липень 2017-го.
Категорія «Зв’язок» в черговий раз значно просіла, а ключові гравці – оператори мобільного зв’язку Vodafone (-38%) і «Київстар» (-43%) – так і не відновили настільки активну підтримку своїх брендів, як це було в минулому році. В результаті, категорія втратила місце в п’ятірці лідерів за набраними рейтингами.
Знизивши свою активність, категорія «БАН» позбулася місця в трійці лідерів. На настільки істотний спад вплинуло зниження активності рекламодавців: Nestle and L`Oreal (підтримка бренду Nescafe знизилася на 81%) і «Карпатські мінеральні води» (-44%). Coca-Сola призупинила підтримку бренду BonAqua в 2017 році.
«Фантастична четвірка» рекламодавців – Nestle and L’Oreal, P&G & TEVA, Reckitt Benckiser & Jacobs і Фармак, зберегли свої позиції на рівні попереднього року. Решта гравців не можуть похвалитися такою стабільністю. Баядера піднялася на 10 позицій за рахунок інтенсивної підтримки брендів «Козацька Рада» і «Хлібний Дар», а також лонча Fresh Shot (15% від набраних рейтингів в 2017-му). Інтенсифікація підтримки брендів Вольтарен і Solpadeine дозволила GlaxoSmithKline піднятися на 7 позицій. В результаті скорочення підтримки брендів «Lipton» (-60%), «Лісовий бальзам» (-46%) і «Clear» (-36%) Unilever and Kalina опустився на 5 позицій. Pepsico, посиливши підтримку брендів «Pepsi» (+43%), «Sandora» (+50%) і йогурту «Чудо» (в 2 рази), зайняла п’яту позицію. Оболонь збільшила активність на 118% за рахунок інтенсивної підтримки бренду «Оболонь», а також лонча «Оболонь солодове».
Ще більш запекла боротьба за споживачів йде серед брендів. Шість новачків потрапили в ТОП-15: Nescafe Gold, Jacobs, Comfy, Ельдорадо, Оболонь і «Перша приватна броварня» (спільно з 1+1). Rozetka, збільшивши підтримку на 14%, стала лідером за набраними рейтингами серед брендів. Comfy збільшив свою активність майже в 3 рази за рахунок посилення підтримки іміджевої складової бренду, а також різних акційних пропозицій. Nescafe Gold піднявся на 25 позицій за рахунок інтенсифікації підтримки розчинної кави на 214%, а також продуктових лончей Capuccino і Mocaccino. На зростання активності «Перша приватна броварня» (в 14 разів) вплинув запуск проекту «Вірні Збірній» спільно з телеканалом 1+1.
У Vizeum Ukraine також відзначають, що в 2017-му заповнюваність рекламних блоків на ТБ нижче на 1%, в порівнянні з показниками попереднього року (з 1-го по 30-й тиждень). Найбільший спад активності спостерігався з 13-ї по 17-й тиждень, а з 24-ї активність перевищує показники попереднього року.
Порівнюючи ТВ-активність цього року з аналогічним періодом минулого, аналітики Vizeum звертають увагу на те, що порядок ТОП-категорій практично не змінився і всі з них показують позитивну динаміку зростання. Так званий, «рекламний переворот» серед топових брендів свідчить про те, що компанії продовжують боротися за своїх клієнтів.
Читайте також –
Помилки в рекламі: промо-кампанії, за які довелося перепрошувати