RAU Awards-2022: галузь переможців

RAU Awards-2022: галузь переможців

07.10.2022 09:00
  1700
Іван Зайцев

Цього року Асоціація рітейлерів України вирішила не визначати кращих з кращих серед компаній сфер роздрібної торгівлі та девелопменту торговельної нерухомості. Кожна мережа та кожен ТРЦ, які продовжують працювати в умовах повномасштабної війни: вже переможці й заслуговують на звання «Рітейлер року» або «ТРЦ року».

24 лютого життя всіх українців назавжди змінилося. Повномасштабне вторгнення росії призвело до десятків тисяч смертей наших співгромадян, знищених міст, зруйнованих заводів, мостів, об’єктів інфраструктури, масштабної зовнішньої та внутрішньої міграції. Мільйони українців були змушені покинути свої домівки, тисячі підприємств закрилися – деякі на певний час, але багато – й назавжди.

Не обійшла стороною війна й роздрібну торгівлю. Майже у кожній мережі є співробітникі, що загибли внаслідок дій держави-терориста, сотні магазинів зруйновані або пограбовані, спалено склади та товари на сотні мільйонів гривень.

П’ять років поспіль Асоціація рітейлерів України у середині вересня проводила конкурс «Рітейлер року/Кращий ТРЦ року». У 2022-му, звісно, не час для будь-яких рейтингів, урочистих нагороджень, визначення кращих мереж або ТРЦ. Замість змагань між собою потрібно об’єднатися і спільними зусиллями наближати перемогу в цій війні, яку не Україна розпочала.

Тому цього року традиційного формату RAU Awards не буде. Кожен рітейлер, кожен ТРЦ, який продовжує працювати, допомагати ЗСУ, забезпечувати робочі місця своїм співробітникам і партнерам та сплачувати податки – ВЖЕ ПЕРЕМОЖЕЦЬ. Немає окремих компаній, які краще за інших: рітейл – це галузь переможців.

І щоб довести це, наведемо декілька статистичних даних, що показують, яким важливим є внесок кожної мережі, кожної компанії, яка попри все змогла встояти у буремні часи, і тим самим наближає перемогу.

Обіцяємо, що одразу після перемоги та відновлення галузі ми повернемося до звичного формату конкурсу RAU Awards і з радістю побачимо вас на урочистій церемонії нагородження.

Відновлення галузі

У березні майже третина магазинів українських мереж зачинилася. Частина опинилася на окупованій території, багато було розграбовано, багато – закрилися через бойові дії та небезпеку для співробітників. Але вже у квітні, після поразки окупантів під Києвом і Черніговом та звільнення територій Київської, Чернігівської та Сумської областей, рітейл почав відновлюватися.

У деокупованих містах якнайшвидше відкривалися продуктові магазини, аптеки, drogerie, а там, де швидко відремонтувати торговельні точки не було можливості – починали працювати мобільні магазини та точки видачі замовлень.

Завдяки успіхам ЗСУ у наступні місяці мережі змогли все активніше відновлювати роботу своїх магазинів. І вже в серпні у порівнянні з лютим не працювало всього 12% магазинів: за півроку війни кількість закритих об’єктів знизилася більш ніж вдвічі.

Віримо, що після успішного контрнаступу ЗСУ та звільнення окупованих росією міст кількість відкритих магазинів перевищить довоєнну у 2014 році: й ми відвідаємо Сільпо у Херсоні, Дзеркальний у Маріуполі, EVA в Мелітополі, АТБ в Сімферополі, Фокстрот в Севастополі, Metro у Донецьку та Золотий Вік у Луганську.

Детальніше:

Відвойовані позиції: скільки магазинів втратили провідні торговельні мережі України за півроку війни (інфографіка)

Податки та збори

Працююча економіка – це єдиний шлях до перемоги та найкраща допомога ЗСУ. Попри всі негаразди, падіння доходів, закриття й руйнування магазинів, логістичні складнощі, міграцію населення роздрібна торгівля залишається одним із стовпів української економіки. Звісно, обсяги сплачених податків знизилися, але навіть в умовах повномасштабної війни рітейлери за І півріччя 2022 року перерахували до держаного бюджету майже 15 млрд грн. В умовах постійного дефіциту бюджету внесок торгівельних мереж важко переоцінити, тим більше, що багато компаній, враховуючи обставини, добровільно роблять авансові податкові платежі, таким чином підтримуючи країну та ЗСУ.

Детальніше:

Рітейл тримає удар: скільки податків сплатили рітейлери і як змінилася в них кількість персоналу

Гуманітарна допомога

Зрозуміло, рітейл не міг залишитися осторонь від всеукраїнського волонтерського руху. Кожна мережа з перших днів повномасштабного вторгнення долучилася до допомоги ЗСУ, вимушеним переселенцям, мешканцям тимчасово окупованих територій. Магазини електроніки надавали ЗСУ дрони, павербанки, засоби зв’язку. Продуктові супермаркети – їжу та супутні товари. Аптеки – ліки та медичне обладнання. Магазини drogerie – засоби гігієни тощо. Всю номенклатуру, яку торговельні мережі передали у якості гуманітарної допомоги, годі й намагатися згадати.

Станом на початок вересня загальна сума гуманітарної допомоги, яку надали компанії-члени RAU, перевищила 1,4 млрд грн. І кожного дня кожна мережа продовжує допомагати армії, біженцям, гуманітарним організаціям, підтримувати ЗСУ й таким чином наближати перемогу.

Детальніше:

Надійний тил: український рітейл з початку вторгнення надав гуманітарної та військової допомоги на 1,4 млрд грн

Робочі місця

Не зважаючи на те, що багато українців вимушено виїхали за кордон або змінили місце проживання всередині країни, рітейл залишається одним із найбільших роботодавців вітчизняної економіки: кількість відкритих вакансій навіть зросла. Зрозуміло, не у всіх галузях, але все ж таки. В умовах зупинки багатьох підприємств, закриття компаній, масової міграції роздрібна торгівля залишається одним з острівців стабільності й продовжує забезпечувати роботою та зарплатнею мільйони українців і членів їх родин як напряму, так і завдяки пов’язаним галузям.

І навіть під час війни мережі відкривають нові магазини, відновлюють вже зруйновані, будують нові склади та засновують нові напрямки.

Детальніше:

Спецпроект RAU і robota.ua: як змінився ринок праці в рітейлі з квітня по серпень 2022 року

Незламні ТРЦ

Галузь торговельної нерухомості значно постраждала під час війни. Повністю знищені ТЦ Амстор в Кременчуці, Port City в Маріуполі, торгові центри у Сєвєродонецьку і Лисичанську тощо. Значних руйнувань зазнали Retroville у Києві, Nikolsky, Караван та Planeta Mall у Харкові, Riviera в Одесі, Аврора в Запоріжжі, Fabrika у Херсоні – цей сумний список можна продовжувати й продовжувати.

Ще наприкінці червня Українська рада торгівельних центрів оцінювала збитки галузі у $9,8 млрд. І з того часу ця сума тільки зросла. Але, не зважаючи ні на що, українські девелопери також продовжують працювати на перемогу. Під час повномасштабної війни вже відкрилося декілька ТЦ. Наприклад, Fabrik і ЛАЗ-695 у Львові, Pannonia в Ужгороді, Майдан в Червонограді.

Пошкоджені окупантами ТРЦ теж повертаються до роботи: вже відкрився відновлений Retroville, попри постійні обстріли Харкова почалося відкриття Nikolsky, відремонтовано Lavina Mall, ремонтні роботи йдуть у Riviera та Караван.

Така сила духу, така стійкість, завзятість, готовність допомагати, намагання попри все робити свою справу та розвивати бізнес і роблять сфери рітейлу і торговельної нерухомості галузями переможців.

Вітаємо всіх вас. Віримо в ЗСУ і разом наближаємо перемогу.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  112
Усі новини ринку