Час невеликих: як національні продуктові мережі розвивають міні-формати
Ашан, Сільпо, Varus, Novus, АТБ та інші великі мережі, які нещодавно почали відкривати магазини в міні-форматі.
Магазини невеликого формату активно розвиваються протягом кількох останніх років. А пандемія коронавірусу, карантинні обмеження та перехід значної частини країни на дистанційну роботу змінили звички споживачів – вони почали віддавати перевагу торговим точкам по сусідству. Великим мережам довелось підлаштовуватись під нові реалії, тож не дивно, що віднедавна одразу кілька гравців почали розвивати формат міні-маркетів.
Які мережеві рітейлери відкрили магазини в міні-форматі – читайте в матеріалі RAU.
Міні-маркети Foody від Сільпо
Міні-маркети Foody займають площу 50-100 кв. м, пропонують актуальний асортимент для щоденних покупок, і розташовуються в місцях з великим пішохідним трафіком. Перший магазин Foody відкрився у грудні 2020 року. Це абсолютно новий напрямок для Fozzy Group, більш відомої українцям своєю флагманською мережею супермаркетів Сільпо.
Перші п’ять магазинів нового проекту другого за розміром та виручкою продуктового рітейлера України вже почали роботу в Києві та передмісті: в районі станцій метро Лівобережна, Теремки, Васильківська, Славутич, а також у Броварах.
За розрахунками опитанних НВ експертів, інвестиції у відкриття однієї такої торговельної точки можуть становити $100 000 – 150 000.
*Після опулікування матеріалу прес-служба Fozzy Group повідомила RAU, що компанія немає відношення до міні-маркетів під брендом Foody, не дадавши додаткових даних*
Копійка міні
Міні-маркети сезонного формату успішно розвиває мережа універсамів Копійка. Перші такі магазини запрацювали в Затоці. Особливістю цих маркетів є те, що більшість з них працюють лише з травня по вересень.
Новий універсам Копійка у міні-форматі відкрився 16 березня цього року за адресою: м. Одеса, вул. Преображенська, 66. Загальна площа цього універсаму — 145 кв. м, торгова — 108 кв. м. В магазині працюють дві каси. В торгівельній точці сучасні дизайн і обладнання, проста навігація. На полицях універсаму представлено майже 3000 найменувань товарів.
Ашан Pick-up Point
У січні 2020 року відбувся запуск міні-магазинів Ашан в Києві з площею близько 50 кв. м – Pick Up Point. Перший Ашан Pick Up Point у концепті street відкрився в січні 2020 року на відстані 250 метрів від станції метро Почайна в Києві. Другий – у концепті residence – розпочав роботу в червні в столичному ЖК Комфорт Таун, третій і найбільший (площа 67 кв. м) – в грудні в ЖК Ліко-Град.
Цього року компанія Ашан Україна активізувала розвиток мережі міні-магазинів Ашан Pick Up Point, відкривши ще три магазини формату Pick Up Point. Нові інноваційні точки Ашан Pick Up Point розмістилися на Печерську (вул. Панаса Мирного 16/13), на Липках (вул. Липська 19/7) і в ЖК Французский Квартал (вул. Предславинська, 55). Площа торгових точок – близько 50 кв. м, в яких представлено асортимент 600-2000 найменувань. Покупцям пропонують свіжі овочі та фрукти, м’ясні та молочні вироби, безглютенову і біо-продукцію, випічку та власний імпорт товарів. Крім того, в точках продажу продаються косметичні засоби бренду Cosmia.
У компанії зробили ставку на швидкість обслуговування. Основні інновації та сервіси Ашан Pick Up Point: планшети для онлайн-замовлень товарів з магазинів Ашан, pick up зона для отримання інтернет-замовлень, облаштована зона для кава-брейку, наявність каси самообслуговування, гнучкість і ротація асортименту відповідно запитів клієнтів.
Sova Pick up
19 лютого ювелірний дім Sova відкрила пілотний Sova Pick Up в чернігівському ТРЦ Hollywood, а в середині березня переформатувала під цей концепт торгову точку у київському ТРЦ Проспект.
Sova Pick Up – експериментальний формат торгових точок, які займають всього 2 кв. м. Перш за все, такий формат був розроблений для видачі замовлень з інтернет-магазину. Sova Pick Up має багато функцій – тепер просто на торговій точці можна зручно оформити покупку з сайту Sova через планшет. Також тут будуть представлені прикраси з флагманських колекцій ювелірного дому, для того щоб клієнти могли детальніше ознайомитися з бестселерами бренду.
“SOVA Pick up в ТРЦ Проспект – це вже друга торгова точка експериментального формату бренду. Ми помітили, що в ТРЦ Проспект високий відсоток замовлень з інтернет магазину, тому ми вирішили адаптувати нашу торгову точку більше під формат e-commerce . Зміна концепції торгової точки допоможе максимально прискорити та полегшити взаємодію клієнта з магазином незалежно від каналу продажу і таким чином бути ближчими до клієнта, а також оптимізувати витрати даного об’єкту та зробити його більш ефективним з точки зору комерції” – говорить Анна Коваль, директор з маркетингу та продажів Sova.
Varus to Go
У червні минулого року мережа Varus розпочала розвиток міні-маркетів у форматі TO GO. Перший Varus формату To Go почав роботу в Києві на вул. Жилянська, 59, другий – в Дніпрі на вул. Акінфієва, 9. Характерними ознаками формату стали торгові зали до 150 кв. м, асортимент до 3500 SKU, наявність салат-бару та місця для кави. Вагоме місце в асортименті займають готова для вживання їжа (фреш-салати, хот-доги, картопля фрі та по-селянськи, батат) і снеки (сирні палички, курячі нагетси, сирники). При цьому зони food to go та coffee to go в магазині виділені окремо. Для зручності та економії часу покупців компанія також ввела в асортимент фасовані фрукти та овочі, які не потрібно зважувати перед купівлею.
Novus Мі Маркет
Влітку 2020 року свій варіант міні-маркетів під брендом Мі Маркет запустила і мережа Novus. Перший з них площею в 65 кв. м розпочав роботу у серпні 2020-го в передмісті Києва (Петропавлівська Борщагівка, вул. Львівська, 1 А). У березні цього року відкрився четвертий Мі Маркет на бульварі Дружби Народів, 21 в Печерському районі столиці. Ще два Мі Маркети працюють в Києві на вулицях Старонаводницькій, 13, та Каховській, 62 А.
Площа Мі марткетів коливається в межах 50-150 кв. м. Незважаючи на невелику площу магазина, в ньому представлені всі ключові групи товарів, а також свіжа випічка, готові страви у відділі кулінарії, фірмова піца, приготована за оригінальною італійською рецептурою, товари власного імпорту.
Spar Express
Вже не перший рік формат мінімаркетів успішно розвиває мережа Spar. Подібні магазини мають торгову площу до 200 кв. м та розташовуються в житлових мікрорайонах з активним трафіком. Мережа відкриває як власні, так і франчайзингові торгові об’єкти. Інвестиції у відкриття подібного магазину складають близько $300 на кв.м.
Читайте також –