Володарі перснів: кому належать найвідоміші ювелірні мережі України

Володарі перснів: кому належать найвідоміші ювелірні мережі України

02.03.2023 09:00
  7719
rau

Аналітика українського рітейлу сегмента ювелірних виробів: які компанії розвивають найбільші мережі магазинів jewelry-сегменту в Україні, та хто їх власник.

RAU продовжує серію матеріалів про власників найбільших українських мереж України. Про тих, хто володіє найбільшими мережами магазинів техніки та електроніки можна прочитати тут, про fashion-рітейлерів – за цим посиланням, сегмент drogerie – у цій статті, власники аптечних мереж – тут. Зібрана ​​в матеріалі інформація була отримана від прес-служб, з офіційних сайтів компаній та інших відкритих джерел. Якщо інформація про вашу компанію не була включена в огляд, або в описі була припущена помилка – надсилайте коригування на електронну пошту редакції news@rau.ua.

Золотий Вік

  • Загальна кількість магазинів в Україні: понад 500

Ювелірний завод Золотий Вік побудували в 1999 році, але для того, щоб з’явився перший магазин мережі, виробнику знадобилося 9 років роботи. Перший торговельний об’єкт рітейлера відкрився у у 2008 році в Запоріжжі. За 15 років Золотий Вік став найбільшою ювелірною мережею України. Згідно з даними на сайті компанії, тільки в містах-мільйонниках працює понад 100 магазинів мережі, всього ж Золотий Вік об’єднує щонайменше 500 торговельних точок у понад 100 населених пунктах України. У компанії Union Group, в яку входить, окрім бренда Золотий Вік, такі мережі як Срібний Вік, Золота Країна, Срібна Країна, Brilliant, Dominant Diemonds і Укрсрібло, не розкривають структури власності.

Укрзолото

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 170

Запорізький бізнесмен Роман Петренко – також кінцевий бенефіціар мережі магазинів Укрзолото. Проте заснував компанію у 1998 році інший підприємець – Олексій Рогожинський. Перший магазин мережі, – тоді ще під брендом Золото, – відкрився у Києві на вул. Хрещатик, 13. У 2003 році, разом зі співвласниками «Київської інвестиційної групи» Василем Хмельницьким та Андрієм Івановим, він став одним з інвесторів київського торговельного центру Городок. Олексій шукав унікальну ідею, яка була б якорем торговельного центру. Ці пошуки призвели до створення “ювелірного кварталу” – першого мультибрендового магазину, в якому представили відділи різних ювелірних виробників, а також приватних підприємців, що торгують прикрасами. Того ж року перший ювелірний супермаркет – під новим брендом Укрзолото – відкрився у київському ТЦ Піраміда на Позняках. Його площа склала понад 600 кв. м. Саме він ліг в основу мережі, яка станом на лютий 2023 року налічує 170 магазинів. 

В 2017-му до запорізької сім’ї ювелірних мереж приєднався також один з найбільших на той момент онлайн-гравців в сегменті – Zlato.ua, з яким Укрзолото оголосило про “стратегічне партнерство”. Засновник інтернет-майданчику Святослав Амелін відійшов від операційного управління Zlato.ua і сконцентрувався на розвитку іншого свого проекту Mebelok.com. Керівником проекту став генеральний директор Укрзолото Григорій Курносов.

Столична ювелірна фабрика

  • Загальна кількість магазинів в Україні: понад 100

Як виробник, Столична ювелірна фабрика була створена у 1997 році. Роздрібний напрямок бізнесу компанія почала розвивати з точок продажів в ювелірних супермаркетах Укрзолото. У 2010-му рітейлер відкрив свій перший магазин у Києві. З тих пір мережа розширилася на понад 100 фірмових бутиків в різних регіонах України. Назва компанії несе в собі позиціонування, якого добивається бренд,  – надійний столичний ювелірний виробник. Кінцевим бенефіціаром СЮФ числиться бізнесмен Дмитро Градоблянський.

Київський ювелірний завод

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 45

Історія КЮЗ почалася у 1936 році з майстерні з ремонту годинників та реставрації ювелірних виробів, на основі якої була утворена Київська ювелірно-годинникова фабрика, а згодом, завод. Роздрібну мережу КЮЗ з’явилася у 1994-му, проте криза 2008 року змусила компанію припинити активне масштабування. Розвиток роздрібної мережі завод поновив у 2012-му з нової стратегії – відкриття магазинів у ТРЦ, проте ненадовго, адже невдовзі розпочалася процедура банкрутства КЮЗ. На той момент власником заводу був Сергій Цюпко, який на початку 2000-х зміг виграти боротьбу за нього у колишніх акціонерів банку Аваль. У тому ж 2012-му Цюпко встиг посісти 81-е місце у рейтингу найбагатших українців за версію журналу Фокус зі статками $150 млн. Проте невдовзі він втратив свій ювелірний актив через власний же банк Таврика, який НБУ вніс до категорії неплатоспроможних. Сам Цюпко, за даними видання Лівий Берег, втік до Австрії, побоюючись кримінального переслідування.

У січні 2017 року КЮЗ викупило ТОВ “Еталон-Консалтинг”, яким володіє колишній заступник голови наглядової ради банку Таврика Олександр Бакаєв, а пізніше, за даними ЗМІ, через ряд фірм, підприємство повернулося до Сергія Цюпко. У 2022 році бізнесмен повернувся в український інформаційний простор – через благодійний фонд “Сергія Цюпка”, який у липні почав піарити підприємця через роздачу гуманітарної допомоги постраждалим від війни у Київській області.

SOVA

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 41

У 2000 році засновники компанії SOVA Олександр і Людмила Сова займалися продажем і дистрибуцією прикрас. Але потім вирішили не залежати від зовнішніх контрагентів і запустили власне виробництво, з яким спочатку продавали прикраси в магазинах Укрзолото. У 2013-му SOVA провела ребрендинг, в рамках якого змінилася назва, логотип і концепція бутиків. Першим торговельним об’єктом мережі став острівець в ТРЦ Ocean Plaza. У 2019 році разом із партією “Слуга народу” Олександр пройшов до Верховної Ради України, де очолив підкомітет з питань митної справи Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики. У той же час Людмила Сова зайняла пост генерального директора мережі. Станом на лютий 2023 року SOVA об’єднує 41 торгову точку у 17 областях України. У 2021 році рітейлер запустив український бренд ювелірних подарунків Love You, який є незалежним суббрендом ювелірного дому SOVA. Станом на 2023 рік мережа нараховує понад 20 магазини в 10 областях України.

Pandora

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 44

Ювелірна мережа данського бренду Pandora – один із бізнесів групи компаній MTI, що належить Сергію Башлакову і Володимиру Цою. Компанія Amadeo, через яку відбувається керування розвитком мережі, контролює єдиний ексклюзивний дистриб’ютор всесвітньо відомого бренду в Україні та Казахстані. Він керує 44 роздрібними магазинами на території України і 24-ма – в Казахстані. В онлайні бренд представлений як через власний інтернет-магазин, так і на маркетплейсі Intertop.

Zarina

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 29

Історія ювелірного дому Zarina почалася 30 вересня 1998 року в Черкасах. Цього дня засновниця бренду Наталія Колодницька (Нетовкіна) відкрила перший ювелірний бутик мережі, названої на честь дочки Заріни Нетовкіної (зараз креативний директор Zarina). Його площа складала всього 8 кв. м. Пізніше їй вдалося відкрити повноцінний ювелірний відділ у Будинку Торгівлі, а ще за рік придбати магазин Рубін – головне місце торгівлі коштовностями на Черкащині ще з радянських часів. З нього компанія виросла у ювелірну мережу, яка до повномасштабного вторгнення нараховувала 44 магазини. Протягом 20 років головним лейтмотивом усіх колекцій бренду виступала класика. У 2019 році рітейлер провів ребрендинг і презентував п’ять суб-брендів, кожен з яких представляє ювелірні вироби для певної аудиторії – жінок різного віку, поглядів і способу життя. Також Наталія Нетовкіна володіє п’ятьма ювелірними магазинами Natkina, розташованими в Швейцарії. Мережею керує її старша донька – Мартина Нетовкіна.

Aurum

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 49

Свій шлях компанія розпочала у Києві у 2003 році з торгових точок в супермаркетах Укрзолото. З 2013 року рітейлер почав відкривати мультибрендові магазини під власною вивіскою KSD Aurum і за 10 років свого існування виріс до понад 40 магазинів по всій Україні. Найбільш вірогідним власником мережі, згідно інформації з відкритих джерел, є одеський бізнесмен Сергій Родоус.

Kochut

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 2

За найпопулярнішим в українських соцмережах (тільки в Instagram – 1 млн фоловерів) ювелірним брендом стоять три рідні брати-ювеліри Ігор, Юрій та Роман Кочуті. Вони починали з майстерні в Ужгороді, де спочатку виготовляли прикраси з олова, міді та бронзи, поступово додавали срібні деталі, а вже потім почали робити кільця повністю із золота. Успіх прийшов у 2015 році, коли майстри вийшли в онлайн – досить скоро їх унікальні вироби підкорили UAnet. Створювати роздрібну мережу в Україні вони не стали – лише по одному шоу-руму запустили в Ужгороді та Києві, проте відкрили магазини Kochut в Австрії (Відень), Німеччині (Дюссельдорф), Чехії (Простейов) та Великій Британії (точка видачі в Лондоні). 

Tous

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 8

Перший монобрендовий магазин іспанського бренду Tous відкрився в Україні у 2017 році. Свій розвиток рітейлер розпочав з торговельної точки площею 70 кв. м у столичному БФК Gulliver. За шість років мережа виросла до восьми магазинів, розташованих у Києві, Одесі та Харкові. Офіційним представником в Україні бренду Tous виступає ТОВ “Калпа”, яка, як і у випадку з Pandora, входить до групи компаній MTI, де кінцеві бенефіціари – Сергій Башлаков і Володимир Цой


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку