Головна > Досвід > Історії компаній > Господарі краси і чистоти: кому належать найбільші мережі drogerie & beauty України
Господарі краси і чистоти: кому належать найбільші мережі drogerie & beauty України

Господарі краси і чистоти: кому належать найбільші мережі drogerie & beauty України

Аналітика українського рітейлу сегмента drogerie & beauty: які компанії розвивають найбільші мережі магазинів краси та догляду в Україні, та хто їх власник.

Цей текст доступний також російською мовою

RAU представляє дані про компанії, власників і кількість магазинів операторів даного сегменту на 1 січня 2021 року. Зібрана ​​в матеріалі інформація була отримана від прес-служб, з офіційних сайтів компаній та інших відкритих джерел. Якщо інформація про вашу компанію не була включена в огляд, або в описі була припущена помилка – надсилайте зауваження  на електронну пошту редакції news@rau.ua.

EVA

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 1054

Найбільшою національною мережею магазинів краси та здоров’я України керує компанія РУШ, заснована в 2002 році. Вже в 2005 році Лінія магазинів EVA налічувала 40 магазинів та вийшла за межі Дніпропетровської області – в Донецьку область, а ще через рік – відкрила перший магазин в Київському регіоні. За 18 років роботи EVA зросла до понад 1000 магазинів по всій території України, представила більше 30 000 асортиментних позицій, а також 48 власних торгових марок. Cпіввласники компанії: Руслан Шостак і Валерій Кіптик, серед бізнес-активів яких також ТОВ “ОМЕГА” (мережа магазинів Varus).

Prostor

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 426

Національна мережа магазинів краси та догляду бере початок з компанії “Стиль Д”, створеної в 2002 році в Дніпрі. Перший магазин рітейлера був відкритий у 2005 році в Дніпрі. Засновник мережі – Вадим Тугай, який був також співзасновником EVA, проте пізніше вийшов із бізнесу та запустив власну drogerie-мережу. За 2020 рік Prostor відкрила 129 нових магазинів, в основному в Києві та області. Такий результат був досягнутий в тому числі за рахунок поглинання 97-ми торгових точок мережі Космо, яку Prostor придбав у травні 2020 року.

Мережа PROSTOR у грудні поповнилась трьома магазинами

Watsons

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 391

Історія мережі Watsons в Україні бере початок з магазинів ДЦ, перший з яких відкрила компанія “Савсервіс” на вул. Шота Руставелі у 1993 році. Через три роки акціонери компанії – Максим Сафонов, Анатолій Строган, Володимир Шаповалов і Олег Баришевський – створили ТОВ “Дистриб’ютор-Центр”, яка займалася розвитком мережі ДЦ наступні 10 років, а з 2006 році – ТОВ “ДЦ Україна”, що увійшла до їх же компанії ЗАО «АСНОВА холдинг». Того ж року керівництво холдингу прийняло рішення про продаж 65% акцій ДЦ одному з найбільших міжнародних операторів парфумерно-косметичного ринку A. S. Watson Group. Ще через три роки, у 2009-му, A. S. Watson Group купила всі 100% акцій мережі ДЦ і після остаточного поглинання перейменувала магазини на Watsons. В цілому, портфель гонконгської компанії включає 12 400 магазинів різних сегментів на 25-ти ринках Азії та Європи. Голова правління компанії – Лі Кашин.

Brocard

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 98

Оператор парфумерно-косметичного ринку України в сегменті luxury «Брокард-Україна» працює на ринку України з 1995 року, коли співзасновник компанії Юрій Гаткін разом з партнерами Володимиром Горобеєм та Олександром Гараєвим привіз з Німеччини першу партію парфумерії для оптового продажу. Пізніше засновниками ТОВ “Брокард-Україна” стали вже згадані Юрій Гаткін, Володимир Горобей, а також Давид Тетруашвілі, через якого компанія ввійшла до складу німецького холдингу Brocard Group GmbH&Co.KGa.A, створеного у 1991 році в Берліні. Перший повноцінний магазин Brocard відкрився в Києві в 1999 році на Великій Васильківській, 30 (колишня Червоноармійська). 

В 2011 році власник Brocard Group Давид Тетруашвілі продав через кіпрську компанію контрольний пакет акцій українського підрозділу. За даними Youcontrol, кіпрська компанія Indenon Holdings Ltd – основний власник мережі магазинів Brocard в України (понад 50% акцій). Керуючим місцевого підрозділу компанія залишила колишнього голову ТОВ “Брокард-Україна” Юрія Гаткіна. Зараз в мережі 98 магазинів в 26-ти містах України під брендами Brocard, Kiehl’s і М.А.С, інтернет-магазини Brocard.Ua і Letu.Ua.

ISEI

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 90

ISEI beauty market – офіційний постачальник азіатської та європейської косметики і товарів для дому. Заснована в 2015 році, сьогодні мережа концепт-сторів включає 90 магазинів в 22 містах України. Онлайн-магазин isei.ua здійснює доставку по всій країні. У портфелі рітейлера більше 100 міжнародних популярних і нішевих брендів. Раніше позиціонуючись як магазин корейської косметики, сьогодні ISEI розширює портфель західними брендами і розвивається в напрямку skin science – надає персоналізовані рішення для здоров’я шкіри через консультації б’юті-експертів. ISEI входить в структуру Imperia Holding, одного з лідерів на ринку дистрибуції FMCG non-food товарів. CEO компанії – Ануш Товмасян. Кінцевий бенефіціар компанії – Гайк Товмасян.

Plus Market

  • Загальна кількість магазинів в Україні: близько 30

Plus Market – мережа магазинів товарів для дому та краси в сегменті drogerie, яка основний акцент робить на розвиток в обласних центрах і селищах міського типу. Перший Plus Market був відкритий влітку 2015 року. Компанія пропонує своїм клієнтам засоби для догляду та особистої гігієни для всієї родини, засоби категорії wellness, товари для прибирання оселі, а також декоративну косметику, парфуми, галантерею, біжутерію тощо. Як і мережу магазинів ISEI, компанію розвиває ТОВ “Імперія холдинг”. Кінцевий бенефіціар – Гайк Товмасян.

Шик і Блиск

  • Загальна кількість магазинів в Україні:  близько 150

Шик і Блиск – ще один рітейлер, якого розвиває компанія Empair (мережі ISEI та Plus Market). Роздрібна мережа магазинів аксесуарів, косметики, парфумерії, засобів особистої гігієни, побутової хімії і товарів для дому працює на ринку України з 2003 року. Мережа представлена в 11-ти областях України щонайменше 150-ма магазинами. Кінцевий бенефіціар – Олексій Грищук.

Yves Rocher

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 95

Yves Rocher – французька косметична корпорація, заснована в 1959 році в селищі Ла-Гасії в Бретані (Франція). Засновник компанії Ів Роше створив власну лабораторію рослинної біології і почав поширювати свою продукцію поштою. В Україні бренд присутній з 1994 року, однак перші роки компанія була представлена тільки мережею фірмових центрів краси. У 2010-му компанія Yves Rocher відкрила в Києві офіційний офіс та створила 100% дочірню компанію Yves Rocher – ТОВ “Ів Роше Україна”, яка була зареєстрована 13 травня 2010 року. Керує компанією Ів Роше Інтернешенал (Франція), якою управляють діти та онуки засновника. Керівник компанії в Україні – Анна Запталова.

Mon Cheri

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 13 shop-in-shop в ТЦ Епіцентр

Перші магазини косметики та парфумерії Mon Chéri з’явились в торговельних центрах Епіцентр у 2019 році як підрозділ напрямку Декор. У 2020 році розпочатий релонч мережі Mon Chéri, перший магазин косметики та парфумерії в оновленому форматі відкрився у листопаді 2020 року у Львові в ТЦ Епіцентр на вулиці Городоцькій. Зараз в мережі мультибрендових shop-in-shop Mon Chéri представлена натуральна органічна косметика, преміальні засоби по догляду за волоссям, спеціальні лінійки від професійних салонних брендів, ексклюзивна косметика від insta-блогерів та косметична продукція для чоловіків, зокрема, для догляду за вусами та бородою.

Власники мережі – співзасновники групи компаній Епіцентр Галина та Олександр Гереги.

Dini (раніше Дінь-Дінь)

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 62

Мережа dini («Дінь-Дінь») – це мережа магазинів формату drogerie, які поєднують в своєму асортименті товари таких товарних категорій як побутова хімія, товари для дому, засоби гігієни, товари для дітей, засоби по догляду за обличчям, тілом, волоссям як для жінок, так і для чоловіків. Перший магазин Дінь-Дінь було відкрито в листопаді 2009 року. В 2017-му компанія провела ребрендінг, після якого нові магазини почали відкриватися лише під назвою «dini». Мережею управляє ТОВ “Туск”, кінцевим бенефіціаром якого, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, виступає Сергій Білозарецький з Вінниці.

L’Occitane

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 13

L’Occitane – французький бренд натуральної косметики з виробництвом в Маноску (Франція). Був заснований в 1976 році Олів’є Боссаном. Чинним головою і виконавчим директором компанії є австрійський мільярдер Рейнольд Гейгер. В Україні роздрібну мережу розвиває компанія Global Distribution Ukraine, яка з 2009 року є дистриб’ютором ТМ L’Occitane, а також ТМ Сaudalie, ТМ Melvita, ТМ Rene Furterer. Перший магазин L’Occitane було відкрито того ж року в ТРЦ Globus в Києві. Зараз магазини мережі працюють в найбільших містах країни: Дніпрі, Львові, Одесі, Харкові та Києві. Кінцевий бенефіціарний власник ТОВ Global Distribution Ukraine – Тетяна Шевролє-Кожанова, яка також виступає генеральним директором компанії.

Lush

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 14

Британська мережа магазинів свіжої косметики ручної роботи Lush заснована в Великобританії в 1995 році. Серед співзасновників- шестеро людей: Марк Костянтин, Ендрю Геррі, Хелен Амброзен, Ровена Берд, Мо Костянтин та Ліз Беннет. В Україні рітейлер присутній з 2007 року та працює в таких містах, як Київ, Одеса, Запоріжжя, Харків, Дніпро, Львів. Власником української мережі є російський підприємець Дмитро Азаров, який також розвиває Lush в РФ.

LUSH откроет в феврале 2018 года магазин в Rive Gauche

Блиск і Відро

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 10

Блиск і Відро належить одеським бізнесменам – братам Борису і Михайлу Музальовим, які також розвивають мережу супермаркетів Таврія В і делікатес-маркети Космос. Перший магазин Блиск і Відро було відкрито у 2014 році. В асортименті drogerie-мережі представлена косметика, парфумерія, засоби гігієни, побутова хімія, товари для дому та інше. Зараз в Україні працює 10 магазинів мережі: сім в Одесі, два в Ізмаїлі й один у Харкові.

Бомонд

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 15

Мережа магазинів елітної парфумерії та косметики Бомонд була заснована в 1999 році. В червні 2011 року українську парфумерно-косметичну мережу придбала Finstar Financial Group – приватна інвестиційна група в Росії з головним офісом в Москві. Власник компанії – засновник і голова FFG Олег Бойко. Зараз в Україні працює 15 магазинів мережі, представлених в Києві, Дніпрі, Вінниці, Запоріжжі, Одесі, Сумах, Хмельницькому та Харкові.

Червоний маркет

  • Загальна кількість магазинів в Україні: понад 100

Червоний маркет – національна мережа магазинів побутової хімії та товарів для дому у форматі дискаунтера, заснована в 2012 році. Власник мережі – український бізнесмен Сергій Євтушенко, який до того був одним зі співзасновників мережі Мобільні фішки, проте пізніше продав свою долю в компанії. Перший магазин drogerie-мережі носив назву “Одна ціна”, яку в 2014 році було змінено на Best Price, і трохи пізніше, в тому ж році, у Червоний маркет. Сьогодні в Україні працює понад 100 магазинів в 50-ти містах України.

Как построить бизнес на продаже товаров эконом-сегмента — опыт сети Червоний маркет

Бонус

MakeUp.ua

  • Загальна кількість магазинів в Україні: 1

Makeup – найбільший парфумерний інтернет-магазин України, що працює вже у 15-ти країнах. Щорічно сайти компанії відвідують понад 280 млн користувачів, купуючи більш ніж 45 млн товарів. Асортимент компанії налічує понад 200 000 товарів і представляє більш ніж 4500 брендів косметики, парфумерії та аксесуарів для краси. Перша офлайнова торгова точка MakeUp в Україні відкрилася в ТРЦ Атмосфера в кінці 2020 року. Співвласник і найбільший акціонер компанії – Євген Малєв. Серед інших акціонерів MakeUp – інвесткомпанії Horizon Capital і Concord Capital.

Читайте також

Володарі техно-рітейлу: кому належать топ-10 найбільших мереж магазинів техніки та електроніки України

Про автора
Николай Маранчак

Deputy Editor in Chief RAU

Всі статті від автора