Чи прийдуть в Україну інші інвестори слідом за H&M та IKEA

Чи прийдуть в Україну інші інвестори слідом за H&M та IKEA

17.09.2018 08:10
  885
Ukrainian Retail Association

Чому міжнародні інвестори досі розглядають Україну як високо ризиковий ринок і чи поліпшить їхнє ставлення до країни прихід шведських H&M та IKEA.

У серпні цього року в Lavina Mall в Києві відкрився перший в Україні магазин шведського міжнародного рітейлера H&M. У жовтні відкриється другий – в столичному ТРЦ SkyMall. В середині вересня офіційно підтвердив вихід на український ринок ще один шведський гігант – мережа магазинів “все для дому” IKEA. Сергій Гаспарян, партнер, керівник галузевої практики споживчого сектора KPMG в Україні, розмірковує, чому це могло б стати позитивним сигналом для інших іноземних інвесторів. Однак ризики інвестування в Україну для них залишаються високими.

Що стоїть за рішенням H&M

Сергій Гаспарян, KPMG Українa

Оцінюючи значимість приходу H&M на ринок України як показника поліпшення бізнес-клімату, варто звернути увагу на той факт, що для цього рітейлера ключовою проблемою сьогодні є зниження прибутковості на розвинених ринках, зокрема, в Європі.

Також компанія зазнає тиску через збільшення запасів нерозпроданого одягу. За даними Bloomberg, загальна сума товарних залишків бренду станом на червень цього року перевищувала $4 млрд, що є рекордом для H&M. Все це підштовхує компанію до того, щоб розглядати зростаючі та високо ризикові ринки, до числа яких належить і Україна, як нові точки зростання.

У цьому контексті рішення H&M освоїти український ринок не є чимось знаковим, і навряд чи сприятиме зміні позиції інших міжнародних інвесторів щодо України як зони для вкладення довгострокових інвестицій.

Якщо в Україну й будуть заходити інші великі рітейлери, то це, скоріше, будуть пробні інвестиції, що не передбачають масштабних проектів з будівництвом власних торгових площ або виробництва на території нашої країни.

Наприклад, IKEA розглядає можливість відкриття тільки невеликих торгових точок в Україні на орендованих площах. У той час як традиційно в країнах присутності ця компанія будує великі торговельні центри, частину яких займає сама, а частину здає в оренду.

Чому міжнародні рітейлери не поспішають вкладатися в український ринок

Не можна заперечувати той факт, що в цілому бізнес-клімат в Україні покращується. Міжнародні рітейлери почали звертати увагу на Україну як потенційно перспективний ринок, але поки все ж не готові проявляти велику інвестиційну активність в нашій країні.

З одного боку, такі інвестиції стримує низький рівень доходів населення і відсутність необхідної інфраструктури для розміщення нових брендів. З іншого – політична нестабільність і рівень корупції. Наприклад, не є секретом той факт, що IKEA відмовилася від масштабних проектів в Україні через значну корупційну складову, пов’язану з отриманням доступу до землі, необхідної для будівництва торгового центру.

Ще одна проблема, яка перешкоджає притоку інвестицій міжнародних рітейлерів – контрафакт, відсутність у інвесторів впевненості в тому, що їх інвестиції, як і право інтелектуальної власності, будуть захищені.

Для вирішення цих проблем необхідне доопрацювання українського законодавства з урахуванням кращої європейської практики в комбінації з реформуванням судової системи. Інвестори повинні бути впевнені в тому, що їх бізнес може працювати в Україні чесно і безпечно.

Автор: Сергій Гаспарян, партнер, керівник галузевої практики споживчого сектора KPMG в Україні

Джерело: nv.ua

Читайте також –

Ігор Гут: Як прихід IKEA вплине на український ринок рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку