
Ролики тижня: Novus, Uklon та Monatik, Jerry Heil та Maybelline New York, Varus та Сільпо


Партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут про те, чому рітейлерам варто не тільки радіти приходу IKEA в Україну, а й готуватися до глобальних потрясінь.
IKEA офційно повідомила просвій вихід на український ринок: перший магазин мережі відкриється у києвському ТРЦ Ocean Mall у 2019 році.
Для всього ринку, міжнародних мереж та інвесторів це позитивний сигнал. Але є низка нюансів. В січні цього року партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут в колонці для RAU писав про те, які зміни українському рітейлу принесе вихід в країну IKEА. RAU вирішила нагадати читачам, до чого варто готуватися українському бізнесові.
Заяву на сайті КМДА про позитивний результат переговорів з IKEА можна вважати підтвердженням наміру світового гіганта входити в Україну. Чи сильно це вплине на ринок? Просто порівняйте цифри: наша найбільша мережа АТБ збільшила в 2016 році оборот до 50 млрд грн. Оборот IKEА в 2016-му перевищив 35 млрд євро.
Я б рекомендував бізнесу підготуватися. І ось чому:
1. IKEA це криголам. Вона зламає старий консервативний ринок своєї галузі. І це не тільки меблі. Асортимент ІКЕА закриває практично всі потреби в домашньому інтер’єрі в цілому. А останнім часом доступна навіть послуга за індивідуальним дизайном.
У той же час ІКЕА створить нові ринки В2В для відповідальних та інноваційних постачальників. Але виключно за її правилами.
Це великі можливості для наших виробників, але це і виклик їх слабкій технологічності та безсистемності. Коли в Вільнюсі я п’ю каву з чашки з лого ІКЕА, але «зроблено в Болгарії», я задаю собі питання – чому не в Україні?
2. Конкурувати з ІКЕА неможливо. Вона кращий в світі приклад концепції Affordable Excellence. Жодна українська компанія не здатна дати одночасно прогресивний дизайн, високу якість і ціну ІКЕА. Не кажучи про інші сервіси. Не здатна ні технологічно, ні через особливості культури. Ефективне поєднання таких речей як дизайн і функціональність практично не присутнє в нашому ментальному полі. Турботу про навколишнє середовище або екологічність ми все ще ігноруємо. В одному «центрі демократичного дизайну» в ІКЕА зайнято 1500 осіб! Щорічно вони розробляють до 2000 нових товарів і 10 колекцій limited edition з запрошеними дизайнерами.
При цьому з IKEA можна співпрацювати. Якщо зможете відповідати вимогам. А ще зберігати дисципліну, якість і обсяг в тривалому періоді. Але, на жаль, більшість у нас спринтери.
3. Звичайно, в першу чергу удар приймуть великі міста. На щастя для тих, хто хоче жити по-старому, Україна – країна малих міст. Туди IKEA в найближчі роки не дотягнеться. Плюс населення не дуже мобільне, плюс традиційні смаки. Ну і звичайно, преміум-сегмент (або вже ніша?) залишиться теж поза конкуренцією з гігантом.
4. IKEA активно поширює свою експансію в онлайн. При цьому розуміючи, що «люди все одно хочуть посидіти на дивані, перш ніж його купити», прагне до центру великих міст. На зустрічі з #DYB в Стокгольмі в цьому році нам розповідали про новий формат. Це щось на зразок «міні IKEA» і сервісний центр прямо в центрі міста. Такий же в Копенгагені. Якщо експеримент буде вдалим (а в їхньому випадку точно буде), підуть і вглиб, і вшир, і в паралельний світ (привіт хлопцям з пункту 3).
5. Криголам IKEA торкнеться не тільки своєї галузі. Його ефект як роботодавця запустить хвилі по всьому океану (для розуміння – у великому магазині IKEA працює приблизно стільки ж людей, як у всій мережі BROCARD).
Вона принесе європейську культуру і стандарти в відносини роботодавця і працівника. Філософія IKEA така, що начальник – не наглядач.
Це наставник, який завжди підставить плече, виконає завдання до кінця, якщо не справляється підлеглий. Ще IKEA працює як біржа праці. Ви можете купувати годинник, дні – все залежить від кваліфікації і бажання (тепер будуть бігти не в Польщу, а в IKEA).
Тому, перш за все, я радію приходу IKEA не як покупець. Тому що цей криголам стане стимулом для українського бізнесу. А все, що нас не вбиває – робить сильнішими. IKEA принесе шведську культуру бізнесу. Що таке відповідальність, прозорість, відсутність хабарів – відчують всі, хто стикнеться з IKEA – і постачальники, і девелопери, і конкуренти, й інші роботодавці країни, і навіть держоргани.
Автор – партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут
Читайте також –