Ігор Гут: Як прихід IKEA вплине на український ринок рітейлу

Ігор Гут: Як прихід IKEA вплине на український ринок рітейлу

12.09.2018 04:00
  1690
Ukrainian Retail Association

Партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут про те, чому рітейлерам варто не тільки радіти приходу IKEA в Україну, а й готуватися до глобальних потрясінь.

IKEA офційно повідомила просвій вихід на український ринок: перший магазин мережі відкриється у києвському ТРЦ Ocean Mall у 2019 році.

Для всього ринку, міжнародних мереж та інвесторів це позитивний сигнал. Але є низка нюансів. В січні цього року партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут в колонці для RAU писав про те, які зміни українському рітейлу принесе вихід в країну IKEА. RAU вирішила нагадати читачам, до чого варто готуватися українському бізнесові.

IKEA

Заяву на сайті КМДА про позитивний результат переговорів з IKEА можна вважати підтвердженням наміру світового гіганта входити в Україну. Чи сильно це вплине на ринок? Просто порівняйте цифри: наша найбільша мережа АТБ збільшила в 2016 році оборот до 50 млрд грн. Оборот IKEА в 2016-му перевищив 35 млрд євро.

Я б рекомендував бізнесу підготуватися. І ось чому:

1. IKEA це криголам. Вона зламає старий консервативний ринок своєї галузі. І це не тільки меблі. Асортимент ІКЕА закриває практично всі потреби в домашньому інтер’єрі в цілому. А останнім часом доступна навіть послуга за індивідуальним дизайном.

У той же час ІКЕА створить нові ринки В2В для відповідальних та інноваційних постачальників. Але виключно за її правилами.

Це великі можливості для наших виробників, але це і виклик їх слабкій технологічності та безсистемності. Коли в Вільнюсі я п’ю каву з чашки з лого ІКЕА, але «зроблено в Болгарії», я задаю собі питання – чому не в Україні?

2. Конкурувати з ІКЕА неможливо. Вона кращий в світі приклад концепції Affordable Excellence. Жодна українська компанія не здатна дати одночасно прогресивний дизайн, високу якість і ціну ІКЕА. Не кажучи про інші сервіси. Не здатна ні технологічно, ні через особливості культури. Ефективне поєднання таких речей як дизайн і функціональність практично не присутнє в нашому ментальному полі. Турботу про навколишнє середовище або екологічність ми все ще ігноруємо. В одному «центрі демократичного дизайну» в ІКЕА зайнято 1500 осіб! Щорічно вони розробляють до 2000 нових товарів і 10 колекцій limited edition з запрошеними дизайнерами.

При цьому з IKEA можна співпрацювати. Якщо зможете відповідати вимогам. А ще зберігати дисципліну, якість і обсяг в тривалому періоді. Але, на жаль, більшість у нас спринтери.

3. Звичайно, в першу чергу удар приймуть великі міста. На щастя для тих, хто хоче жити по-старому, Україна – країна малих міст. Туди IKEA в найближчі роки не дотягнеться. Плюс населення не дуже мобільне, плюс традиційні смаки. Ну і звичайно, преміум-сегмент (або вже ніша?) залишиться теж поза конкуренцією з гігантом.

4. IKEA активно поширює свою експансію в онлайн. При цьому розуміючи, що «люди все одно хочуть посидіти на дивані, перш ніж його купити», прагне до центру великих міст. На зустрічі з #DYB в Стокгольмі в цьому році нам розповідали про новий формат. Це щось на зразок «міні IKEA» і сервісний центр прямо в центрі міста. Такий же в Копенгагені. Якщо експеримент буде вдалим (а в їхньому випадку точно буде), підуть і вглиб, і вшир, і в паралельний світ (привіт хлопцям з пункту 3).

5. Криголам IKEA торкнеться не тільки своєї галузі. Його ефект як роботодавця запустить хвилі по всьому океану (для розуміння – у великому магазині IKEA працює приблизно стільки ж людей, як у всій мережі BROCARD).

Вона принесе європейську культуру і стандарти в відносини роботодавця і працівника. Філософія IKEA така, що начальник – не наглядач.

Це наставник, який завжди підставить плече, виконає завдання до кінця, якщо не справляється підлеглий. Ще IKEA працює як біржа праці. Ви можете купувати годинник, дні – все залежить від кваліфікації і бажання (тепер будуть бігти не в Польщу, а в IKEA).

Тому, перш за все, я радію приходу IKEA не як покупець. Тому що цей криголам стане стимулом для українського бізнесу. А все, що нас не вбиває – робить сильнішими. IKEA принесе шведську культуру бізнесу. Що таке відповідальність, прозорість, відсутність хабарів – відчують всі, хто стикнеться з IKEA – і постачальники, і девелопери, і конкуренти, й інші роботодавці країни, і навіть держоргани.

Автор – партнер шведського проекту Develop Your Business (DYB) Ігор Гут

Читайте також –

З третьої спроби. Якими будуть магазини IKEA в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  28
Усі новини ринку