Дмитро Костик, Kodisoft: Зараз наша компанія оцінюється у $50 млн

Дмитро Костик, Kodisoft: Зараз наша компанія оцінюється у $50 млн

03.02.2020 11:32
  898
Іван Зайцев

Засновник і керівник українського виробника інтерактивних столів про перспективи ринку, попит на продукцію, особливості розвитку компанії та основних замовників.

Цей матеріал також доступний російською мовою

У мережі можна знайти фото інтерактивних столів Kodisoft, за якими розважаються прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо або топ-менеджери глобальних світових компаній Cisco і Intel. Столи Kodisoft можна знайти в офісах корпорацій зі списку Fortune 500. Творцем компанії та її унікальної технології є український винахідник Дмитро Костик, який ось уже понад десять років завойовує міжнародні ринки, навчаючись на власних помилках і без залучення великих інвестицій. Весь цей час Костик, незважаючи на складності ведення бізнесу в Україні, продовжує виробляти столи тут.

Видання НВ підготувало велике інтерв’ю з підприємцем. RAU вибрала найцікавіше з його розповіді.

Фото: НВ

Про розвиток бізнесу

Щороку ми показуємо досить впевнене зростання. 2017-18 ми виросли в три рази, 2018-19, я думаю, буде приблизно такий же результат, може, більше. Основний дохід приносить маржа на пристроях і додаткові сервіси.

Реклама на столі, або замовлення музики в закладі, тобто діджитал-сервіси – на цьому виходить дуже багато заробляти; ми ділимо в деяких випадках 50:50. Наприклад, ми сидимо за столом, натиснули «замовити квитки» в кінотеатрі, який поруч. Це ділиться вже між нами і закладом.

30 з хвостиком відсотків робить великий enterprise, наприклад, сім наших клієнтів – це Fortune 500 компанії.

Про ефективність інтерактивних столів

Ми вигадали систему – інтерактивний стіл. Ми його продаємо закладу, у всіх перше ж враження – це іграшка, just for fun, просто развлекуха. Насправді заклад без столу і заклад із нашими столами – це вже ясно у всіх країнах і навіть в Україні – це плюс 32% до чеку, відразу. В Україні це вже перевірено мережею Papashon. Вони спочатку обладнали один заклад, 15 столів у Львові, рік пілотували, рахували. Потім власник-одесит приїхав і каже: «Ну що, давай торгуватися, готовий підписати на всю мережу». Поторгувалися, він підписав на всю мережу і є вже п’ять закладів, які використовують наші столи. На 32% зростає середній чек, плюс зростає трафік, все-таки на цю штуку йдуть…

Самі по собі столи закривають потребу ресторанного бізнесу операційно – можна звільнити майже всіх офіціантів, з восьми залишити тільки двох; вони починають заробляти більше грошей, плюс замовлення відразу йде в хмару, а не на листочок або в планшет.

В середньому покупка столу для закладу окупається десь за 13 місяців, якщо це за кордоном, і за два з невеликим роком – в Україні. Всього ми продали вже більше 500 столів, зараз тестуємо різні варіанти продажу, в тому числі лізинг і плату за використання, коли стіл залишається в нашій власності, а ресторатор просто перераховує якийсь щомісячний платіж.

Про рекламу та монетизацію трафіку

Ми спробували модель table is a services, при цьому столи залишаються в нашій власності. Розставляємо свій медіаносій, по суті, ми є (навіть слоган придумали) table is a new TV. Ми є і глобальним оператором цього всього, і проксі, а для рестораторів вхід дуже низький. Ми думаємо розставляти столи за дуже символічною ціною.

Більш того – ми, розставляючи столи, будемо доплачувати рестораторові, тому що у нас дохід від реклами, від цих речей буде перекривати. Ми це перевірили в Таллінні та Лондоні. Для нас це можливість монетизувати трафік. Найголовніше, що є в закладі – це людина, яка 20 хвилин дивиться на стіл. Це ж шалено довгий контакт, це не телевізор на стіні в ресторані десь там. У нас до цих пір ніде немає прямої реклами, але найпоширеніший додаток – це рисовалка, всім дуже подобається, всі дітки залипають, і дорослі… Найчастіше олівчик брендується: Crayola, Koh-i-Noor, і за цей product placement (як в фільмах) бренди готові дуже багато платити.

Дані – це нове золото, а у нас цих даних дуже багато. 20 хвилин ми збираємо, як людина поклала руки, в якій позі вона сидить. Ось навіть банально у нас є хороша аналітика, скільки він проводить в кожній секції меню, скільки вивчає десерти і так далі.

Про клієнтів в Україні та за кордоном

Зараз продаємо продукцію в дев’ять країн: Канада, Україна, Японія, США, Британія, Німеччина, ОАЕ, Катар і Сінгапур. Хочемо вийти в Кітай.

Серед наших клієнтів: Intel, Microsoft (у них стоять по кампусу наші столи), Royal Caribbean, Panasonic, вони ж є нашим дистриб’ютором в Японії. DNP, теж дуже велика, 40+ мільярдів японська компанія. Наприклад, Royal Caribbean ставить столи в три зони: перша – розважальна зона для дітей або дорослих, лаундж; друга – це ресторани, бари, там, де наш основний цільовий ринок; і третя зона – це, по суті, лаундж, тільки там немає дітей, доросла тусовка, алкоголь наливають.

В принципі всі ці ринки дуже близькі до операторів їжі, це 30%. Ще 35-38% формують прямі продажі саме рестораторам. Зазвичай наш клієнт (портрет) – це індивідуальний ресторан або дуже маленькі мережі, ті, хто може швидко прийняти рішення, висмикнути кеш і зробити щось унікальне. З ними виходить масштабування, як з Papashon’ом, навіть в Україні, незважаючи на те, що середній чек набагато нижче, ніж на Заході.

В Україні у Papashon’а в середньому 16-20 столів на заклад… Напевно, десь 80 наших столів працюють в Україні.

Про нових інвесторів та IPO

У мене завдання – вивести Kodisoft на IPO. Ми вже два роки робимо аудит, структурували компанію, перенесли її з України в британське право для того, щоб почати працювати за правилами, які зрозумілі біржі.

Компанія згенерувала, напевно, в цілому більше десяти мільйонів прибутку, що і дозволяло багато років реінвестувати й дозволяє досі. Ми прибуткова компанія.

Без частки відсотка десь 95% належить мені, а 5% розподілено між трьома інвесторами. Ось зовсім недавно третім інвестором і партнером став Петро Чернишов, який купив близько 2% компанії.

За нашими оцінками, зараз вартість Kodisoft становить близько $50 млн. Я хочу робити IPO, коли у нас буде капіталізація хоча б два з хвостиком мільярдів.

Фото: НВ

Про сприйняття України за кордоном і перенесення виробництва

У нас є девелопмент і тим більше продакшн в Україні, це прямо погано. Я вже наїздився, налітав і це чорна пляма, відмитися від якої складно… Навіть пропозиція від Канади: «Хлопці, переносить все виробництво. На три роки в Онтаріо ми вас звільняємо від податків, даємо ще півмільйона канадських доларів (це 0,4 мільйона американських) грантових грошей, які ви навіть не повертаєте. Це вам на капекс і покрити перенесення. Працюйте!»

Їх теж можна зрозуміти, але, звичайно, для компанії це зараз боляче, незрозуміло, чи треба це робити, тому що якщо ми переїжджаємо в Північну Америку, ми дуже сильно позбавляємо себе Китаю через всі це протистояння та мита.

Читайте також –

Майбутнє сьогодні: які інновації скоро можуть стати буденністю для рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  2393
Усі новини ринку