Amazon Go по-українськи: Червоний Маркет хоче замінити персонал роботами

Amazon Go по-українськи: Червоний Маркет хоче замінити персонал роботами

06.11.2018 12:00
  659
Дарья Златьева

Співвласник мережі Червоний Маркет Сергій Євтушенко хоче повністю автоматизувати свої магазини і відмовитися від більшої частини персоналу.

Зараз мережа магазинів товарів для будинку Червоний маркет включає 107 торгових точок. Один із власників компанії Сергій Євтушенко, має намір широко впровадити автоматизацію в своїх магазинах, а в подальшому – автоматизувати ритейл в Україні, Туреччині, Індії, Саудівської Аравії та інших країнах. Його мета – створити магазин без продавців. Підприємець вже отримав патент на автоматизовану систему для магазину самообслуговування, і частково переобладнав один зі своїх маркетів в Києві.

Безвіз – двигун прогресу

Після введення безвізового режиму з ЄС мережа Червоний Маркет вперше зіткнулася з сильним відтоком співробітників. “Особливо це вдарило по нам на Західній Україні, – згадує підприємець. – До того ж, молоде покоління хоче більш творчу роботу і більше вільного часу. Тому ми почали думати над форматом, який би дозволив співробітникам Маркета же не бути прикутими до роботи з 8:00 до 20:00”.

Так з’явилася ідея автоматизованого магазину: є сканер або мобільний додаток, є склад з автоматизованою системою з конвеєрів, корзин і маніпуляторів. Творці задумали, щоб сканером покупець зчитував штрихкод з зразків потрібних йому товарів на вітрині, система на складі автоматично переміщувала їх в корзину, потім кошик відправлявся до клієнта, той оплачував покупку і тоді забирав свій пакет.

Схожа система вже працює в деяких аптеках однієї з українських мереж, де спеціальне обладнання подає ліки прямо на стіл фармацевта, поки він спілкується з покупцем. Ця мережа – партнери Євтушенко в області автоматизації. Команда підприємця закуповує виробниче обладнання, як у аптек, і пробує адаптувати його під різні категорії товарів.

Чи є аналоги?

Автоматизація роздрібних мереж – світовий тренд, що швидко зароджується. Amazon відкрив перший офлайн-магазин без кас і продавців в січні 2018 року в американському місті Сіетл. Увійти в нього можна, просканувавши на турнікеті QR-код в додатку Amazon. Особливість системи магазину полягає в тому, що вона за допомогою камер і датчиків стежить за тим, які товари бере покупець і заносить їх у віртуальний чек. Уже на виході набрана сума списується з рахунків покупців в автоматичному режимі.

Компанія планує в найближчі кілька років відкрити 3 000 нових магазинів без продавців та касирів під назвою Amazon Go.

Новий магазин складського типу Sam’s Club (управляється американським рітейлером Walmart) скоро відкриється в одному з районів Далласа. Walmart збирається тестувати систему камер, як у Amazon Go, для контролю запасів продуктів в магазині, електронні цінники на стелажах, технологію wayfinding для навігації в магазині, доповнену реальність, а також покупки за допомогою штучного інтелекту.

В Україні поки що не відкривалися повністю автоматизовані магазини без продавців. Проте у деяких ритейлерів є досвід установки терміналів самообслуговування, де покупець сам може просканувати товари з зібраного кошика і розрахуватися карткою, безконтактним засобом оплати або навіть готівкою.

Перший пішов

В одному зі своїх магазинів Євтушенко вирішив перевірити працездатність ідеї і зробив київський магазин автоматизованим для покупців. Він залишив на полицях тільки екземпляри товарів, прибрав кошика, а замість них приготував сканери. Для відвідувачів магазин виглядає так, як він задуманий в патенті.

Тільки на складі пакети збирають співробітники магазина (а не робот). “Ми хотіли перевірити, як клієнти сприймуть такий формат. Особливо люди старшого покоління. Виявилося, їм подобається, вони повертаються і радять магазин знайомим. Зараз ми допрацьовуємо формат, розробляємо нову концепцію і будемо запускати повністю автоматизований магазин з новим асортиментом і під новим брендом “, – розповідає підприємець.

Крім стаціонарних точок продажу, команда Євтушенко придумала автоматизувати пересувний магазин. А точніше: зробити вантажівку з товарами, системою зберігання і видачею всередині.

Фото товарів розміщені зовні. Вантажівка зможе переміщатися по місту або по декільком селищам. Можлива вартість такої вантажівки – $ 30 000-50 000. Бізнесмен зазначає, що вартість залежить від товарів, які будуть продаватися всередині контейнера і системи, яку потрібно буде під ці товари адаптувати. Він вважає, що такий формат буде затребуваний в країнах з високою вартістю праці.

Хоча підприємець ще не встиг автоматизувати український ринок рітейлу, він уже націлився на зарубіжні. “Ми вже ведемо переговори з установки нашого обладнання в Саудівській Аравії, Індії, Туреччини і інших країнах”, – резюмує Євтушенко.

По матеріалам: Liga.net

Читайте також –

Як побудувати бізнес на продажі товарів економ-сегмента – досвід мережі Червоний маркет

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку