ІТ-компанія LITIKO: підсумки 2023 року та перспективи-2024

ІТ-компанія LITIKO: підсумки 2023 року та перспективи-2024

19.02.2024 08:15
  1438
rau

Традиційно підсумки року – це відображення всієї роботи та життя компанії у році, що минає. А стосовно сьогоднішньої України – це ще й відображення тих надзусиль, які доводиться робити, щоб бізнес не просто залишався на плаву, а й упевнено розвивався.

Історія компанії LITIKO у 2023 році в цьому плані є дуже показовою. Вона продемонструвала, що якщо в IT-компанії закладено надійний фундамент, а її робота – потрібна і важлива для суспільства, то навіть за умов війни та економічної турбулентності вона розвиватиметься. І навіть більше – братиме активну участь у реформуванні всього українського ринку програмного забезпечення для бізнесу.

LITIKO як самостійна компанія була заснована у 2017 році. Це відома українська ІТ-компанія, що спеціалізується на автоматизації процесів документообігу. Сергій Литвиненко, директор та власник LITIKO, відомий в Україні як один із найуспішніших керівників в IT-індустрії. Він особисто керував та приймав участь в реалізації понад 150 проєктів, у т.ч. на Vodafone, АвтоКрАЗ, UNIQA, Вімм Білль Данн, в торгово-промисловій групі Арсенал-центр, у луганській обласній Фармації, у Київському картонно-паперовому комбінаті, у с/г холдингу Агріком. Сергій безпосередньо бере участь у розвитку свого бізнесу та чудово розуміє всі тренди на українському та світовому ринку автоматизації.

Ринок та тренди

«IT-галузь дуже широка, я говоритиму про ринок бізнес-додатків, на якому працюю багато років. До бізнес-додатків відносяться ERP-системи, CRM-системи та системи електронного документообігу (ECM-системи), BPM-системи, – каже глава LITIKO. – Звичайно, на цьому ринку багато чого сталося, і насамперед у зв’язку з повномасштабною війною. Є тренд на заміну російського софту. Це найголовніше. Кожна компанія вибирає, як і коли їй замінювати софт, але вже зрозуміло, що зараз не купуватиме програмне забезпечення, яке мімікрувало або якось перейменувалося, але має російське коріння».

Також, за словами Сергія Литвиненка, залишається актуальною тенденція, яка зародилася ще у 2020 році із поширенням Covid та карантину – це організація віддаленого робочого місця. Тобто кожна IT-система має бути безпечною та забезпечувати можливість віддаленої роботи.

Щодо конкретних галузей, то на ринку автоматизації бізнес-процесів, документообігу та роботи з документами, управління контентом, у 2023 році найактивнішою була роздрібна торгівля, дистрибуція. Далі серед замовників є представники логістики, харчової промисловості, телекомунікацій. До повномасштабної війни LITIKO мав великий попит з боку виробничих компаній і банків, але зараз він значно скоротився.

У будь-якому разі те, що російські ІТ-системи, по суті, видалені з України, звільняє велику ринкову нішу для українських виробників. У нашій країні є компанії, які вже давно займаються автоматизацією бізнесу, наприклад, компанія InBase, компанії ІнфоПлюс, Almexoft. І є міжнародні гравці, які пропонують одразу цілі платформи, здатні вирішувати будь-яке завдання. Це, наприклад, Microsoft, М-Files, OpenText.

Тобто на ринку є місцеві розробники, є регіональні розробники, які працюють у кількох країнах, також є міжнародні постачальники з готовими рішеннями (але їх небагато).

Ці зміни на ринку прямо торкнулися LITIKO. З початком повномасштабного вторгнення компанії довелося докорінно перебудувати свою роботу: замінити програмне забезпечення, знайти альтернативу російському софту. Сьогодні в «портфелі» компанії – чотири продукти від чотирьох вендорів: два з них локальні, один український, але міжнародного масштабу (компанія Terrasoft, продукт Сreatio) та один всесвітньо відомий вендор з однойменним продуктом – компанія M-Files. Тобто продуктовий «портфель» LITIKO змінився дуже суттєво, три із чотирьох продуктів, які зараз є у компанії, – це нові для неї продукти.

Причому тут треба розуміти, що значна частина клієнтів LITIKO – це компанії, які мають 500+ магазинів або власну дистрибуцію.

«Найбільш популярні у бізнесу, звичайно, ERP-системи – це система, без якої підприємство взагалі не може працювати. Це управлінський, бухгалтерський, податковий облік. У тому чи іншому вигляді така система є на будь-якому підприємстві. І, на жаль, 90% (ніхто ці цифри не перевіряв, тобто може бути 90%, може бути 80%) українських підприємств працює на системах класу 1С або BAS (це системи з російським корінням), – пояснює Сергій Литвиненко. – І питання у тому, наскільки активно клієнти замінятимуть ці системи. Цей тренд йде, він набирає сили, але не кожне підприємство зараз має ресурси для заміни ERP-систем. Відповідно, проєктів із впровадження ERP стає більше, але їх не так багато».

Друге – це CRM-системи – насамперед продаж та сервіс для клієнтів. Звичайно, продаж – це двигун бізнесу, без якого бізнес не існуватиме.

Далі: ECM-системи – їх можна порівняти з олією у двигуні. Це система, яка пов’язує всі системи між собою, робить бізнес-процеси наскрізними, покращує взаємодію між людьми, звільняє робочий час ключових та дорогих працівників. Ця система необхідна будь-якому підприємству із 50+ комп’ютерами.

Сама назва «Система електронного документообігу» – застаріла. Сучасна назва цього класу систем – Business Management Systems, й це вже платформа, а не система. Це набір інструментів, який допомагає реалізовувати завдання з управління контентом, документами, процесами, забезпечувати виконання регламентів, що є в компанії, забезпечувати безпеку, керувати даними.

«Тобто це платформа, на якій можна створювати різні рішення в залежності від потреб. Такими рішеннями можуть бути класичні – це управління договорами, планування відпусток, вхідна кореспонденція, організаційно-розпорядча документація, а некласичне, наприклад, – облік діяльності та збір звітності для мережі курячих фабрик з виробництва яєць, – розповідає Сергій Литвиненко. – Або рішення для логістичної компанії – «Єдине вікно», в якому працює оператор, який бачить дані як замовлень, калькуляції замовлень, дані щодо залишків палива, так і, наприклад, де знаходиться машина, дані щодо навігації, дані від компаній, які постачають паливо. Тобто це взагалі інструмент для створення реальних рішень широкого спектру».

Інші важливі тренди 2023 року і наступного 2024-го: хмарні рішення, використання мобільних пристроїв, SaaS, спільна робота над документами, широкий функціонал з інтеграції з іншими системами, використання в роботі штучного інтелекту. Так, нейромережі вже стали значним чинником, і системи, що працюють на світовому ринку – у LITIKO це Creatio та M-Files – використовують вбудований інструментарій штучного інтелекту у своїй роботі.

Важливість корпоративної культури

Зрозуміло, що все описане, всі досягнення 2023 року та попередніх років – вони стали можливими завдяки добре вибудованій культурі LITIKO, завдяки принципам, які були закладені в її основу давно, ще на етапі створення.

«Спочатку я просто бачив нас як компанію, яка впроваджує системи автоматизації. Це не тільки ECM-системи, це ERP-системи, CRM-системи. Ми розглядали компанію як працюючу в Україні для українських підприємств, для комерційного сектору, – розповів Сергій Литвиненко. – І ключові цінності компанії – це відповідальність за кожен проєкт, це прозорі та взаємоввічливі відносини з партнерами, працівниками та клієнтами, це відповідальність за взяті на себе зобов’язання, це доведення кожного проєкту до кінця. У процесі роботи ми зрозуміли, що виникла наша нова ідентичність на основі досвіду – це як IT-консультант. Компанія, яка може допомогти клієнту розробити IT-стратегію в управлінні бізнесом, впровадити або розробити різні системи, виконати роботу технічного нагляду над IT-проектом. І ми плавно вийшли на ринки пост-USSR – це Молдова, Казахстан, Узбекистан – не лише як консультант із супроводу, а ще й як IT-консультант.

Зараз моє бачення компанії – це міжнародний IT-інтегратор, який працює з відомими світовими системами в Україні та за її межами. Наш фокус – це LITIKO global,– розширення бізнесу за межами України».

Для LITIKO корпоративна культура – це те, як усі співробітники компанії роблять свою справу, це що припустимо та неприпустимо. Невиконання зобов’язань – неприпустимо. Обдурити клієнта – неприпустимо. Сказати клієнту гірку правду та справедливий бюджет проєкту – це про LITIKO. Виконати проєкти, за які компанія взялася, виконати до кінця – це LITIKO.

При цьому важливий момент у роботі – постійний розвиток, відсутність страху перед невідомим, а навпаки – бажання дізнатися більше, зробити те, що ти ніколи не робив, і зробити це добре. Взяти, розібратися, досліджувати, вивчити та зробити найкраще. На кожному робочому місці у LITIKO є простір для творчості. У продавців є творчість підібрати правильний продукт, консультант із супроводу – як це реалізувати, технічна підтримка – знайти способи обійти складні ситуації, уникнути помилок. І у власника та директора компанії – багато творчості у всьому: яка структура у бізнесу, який поділ обов’язків, переговори та багато іншого.

Перспективи-2024

Для LITIKO це буде рік розвитку. Для України компанія створюватиме власні рішення на існуючих платформах. Вже зараз є два рішення – Управління договорами та Управління кадровими процесами та документацією. Наступного року компанія випустить ще кілька рішень.

Якщо говорити про розвиток, то LITIKO зараз активно набирається компетенцій, знань та готова взяти в роботу клієнтів, які цифровізуються та працюють з електронними документами із міжнародного продукту компанії M-Files, який є лідером у класі систем управління контентом. Це для того, щоб пропонувати свої рішення у Європі та на пострадянському просторі. Рішення саме з урахуванням M-Files.

Ну і загалом перспективи у LITIKO дуже хороші. Зараз на порядку денному цифровізація, переведення документів в електронну форму, і це все підтримується державою, і це загальний тренд у світі. Все більше компаній переходитимуть на роботу з цифровими документами. «Ми 2023 року повернулися вже на показники 2021-го, – каже Сергій Литвиненко. – А 2021 рік був добрим роком за всіма показниками. І я вважаю, що й надалі буде зростання в Україні і ми активно працюватимемо над зростанням наших продажів поза Україною, тому що ми вміємо добре робити хороші рішення за доступною ціною».


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку