Ігор Хижняк, COMFY: В компанії значно оновився топ-менеджмент
Новий генеральний директор COMFY Ігор Хижняк про інші кадрові зміни в компанії, плани на 2017-й і перспективи ринку побутової техніки та електроніки.
З 19 січня генеральним директором COMFY став Ігор Хижняк. У першому інтерв’ю на новій посаді для агенції Інтерфакс-Україна він розповів про результати роботи мережі в 2016 році та плани на 2017-й, перспективи онлайн-продажів і ринку побутової техніки та електроніки в цілому, а також інших кадрових змінах, які відбулися у компанії.
Про зміни в топ-менеджменті і штаті COMFY
В компанії відбулися ще кілька значущих призначень. Позицію операційного директора займе Наталія Кутузова, яка працювала на посаді директора з роздрібних продажів, а починала кар’єру в Comfy в якості директора магазину. Комерційним директором призначений Іван Павлик, який працював у комерційному департаменті Comfy з 2006-го року, і після невеликої перерви, відпрацювавши контракт за кордоном, – повернувся в компанію на посаду комерційного директора.
Команда зміцниться і зовні залученим спеціалістом – директором з логістики стане нова для Comfy людина Олег Трембіцький, який раніше обіймав посаду директора з логістики в компанії Adidas.
Загалом, зараз в компанії працює близько 2 тис. осіб. Якщо говорити про штат роздрібних магазинів, то він наразі оптимальний. Хіба що ми набираємо додаткових співробітників на період сплеску продажів. По мірі зростання мережі та відкриття нових магазинів персонал компанії зросте ще на 200-250 чоловік. Крім того, ми плануємо зміцнити команду у функціях ІТ та логістики. В іншому я не бачу передумов до збільшення персоналу.
Про результати роботи COMFY в 2016 році
У 2016 році ми відкрили дев’ять нових магазинів. Зараз мережа Comfy об’єднує 76 магазинів загальною торговою площею близько 55 тис. кв. м.
2016 рік був для нас успішним – ми збільшили виручку на 32% порівняно з 2015 роком.
В першу чергу це стало можливим завдяки масштабному проекту по реформату мережі. Покупці позитивно оцінили наші оновлені магазини – реформатований магазин став працювати ефективніше і в середньому генерувати на 20% більше виручки. Приблизно на 15% зросла наша ринкова частка, але це умовна цифра. Справа в тому, що ми все ще працюємо на непрозорому і погано регульованому ринку, тому реальну ємність ринку ніхто не може виміряти.
Про онлайн-продажі
Частка інтернет-продажів техніки та електроніки в 2016 році практично не змінилася і становить близько 25%. Хоча деякі фахівці прогнозували значне збільшення частки онлайн-продажів. Цього не відбулося, як мені здається, з причини активності традиційних рітейлерів і бажання споживача реально отримати задоволення від покупки – подивитися, перевірити, помацати товар руками.
Чиста частка інтернет-каналу продажів Comfy становить близько 10% і вона теж по відношенню до 2015 року практично не змінилася.
В цілому ж частка інтернет-продажів усередині обороту компанії зростає. Ми не фокусуємося на зростанні інтернет-продажів через сайт. Ми працюємо в сегменті багатоканальних продажів. Нам іноді важко зрозуміти, до якого каналу віднести ту чи іншу транзакцію. Наприклад, людина зі смартфона вибрала товар в нашому інтернет магазині, а потім заїхала забрати його в офлайн магазин. Це і є приклад багатоканальних продажів.
Про тенденції та перспективи ринку побутової техніки та електроніки
Глобальні зміни в структурі ринку в 2016 році не відбулися. Виросли продажі смартфонів на 16%, в основному за рахунок мобільних телефонів. Впали продажі планшетів. Частка таких великих категорій як телевізори, ноутбуки, пральні машини та холодильники не змінилася в структурі продажів. В цінових сегментах спостерігався перерозподіл, частина покупців із середнього сегмента перейшла в низький, що пов’язано із зростанням цін. У розрізі новинок можна говорити про трендові напрямки і зростання попиту на такі категорії як смарт-годинники, гіроборди, дрони, мобільні батареї.
На жаль, про відновлення ринку ми поки тільки мріємо. Ринок трохи зростає в грошах (приріст 15% до 2015 року), в першу чергу за рахунок зростання інфляції.
Активно ростуть деякі інноваційні категорії в сегменті персональних гаджетів, смартфони, електротранспорт. Але ринок у штуках у багатьох традиційних категоріях, таких як пральні машини, холодильники, телевізори, не відновився. Різниця порівняно з докризовими обсягами залишається великою. Наприклад, телевізори продаються в штуках в два рази менше докризового періоду.
В першу чергу на ринок впливає макроекономічна ситуація та економічна криза в країні і, звичайно, “сірий” та “чорний” ринок, який, як і раніше, присутній. Зараз з’явилася надія, що ситуація може змінитися в 2017 році, але для цього потрібна політична воля. Разом з бюджетом була прийнята поправка про касові апарати для приватних підприємців. Зараз головне, щоб не було введено ніяких канікул по їх впровадженню. Не секрет, що багато рітейлерів використовують можливість роботи через ФОП, коли в одному магазині до десятка ФОП без касових апаратів. Головне, щоб ця поправка запрацювала. У зв’язку з цим у нас є надія, що ситуація з “сірим”та”чорним” імпортом в 2017 році все-таки зміниться.
Про плани COMFY на 2017 рік
На 2017 рік ми ставимо перед собою амбітну мету – збільшити показники виручки не менш ніж на 30% порівняно з 2016 роком і пропорційно зміцнити свою частку на ринку.
У нас є план експансії на ринку по всій території України. У 2017 році плануємо відкрити не менше 10 нових магазинів.
Зараз ми завершуємо реформатування мережі – на сьогоднішній день реформатовано 2/3 магазинів, за перше півріччя плануємо закінчити процес реформату. Ми тестуємо найбільш успішні формати для кожного міста і найбільш затребувані будемо повторювати.
Зі матеріалами: Інтерфакс-Україна