Економіка вражень: як українська мережа VR атракціонів вийшла на європейський ринок

Економіка вражень: як українська мережа VR атракціонів вийшла на європейський ринок

25.10.2017 08:45
  1091
Дарья Златьева

Перша точка атракціонів віртуальної реальності української мережі Dtech відкрилася в Польщі. За рахунок чого компанія стала популярною в Україні і має намір активно рости за кордоном?

Мережа з Харкова за вісім років зросла до 22 об’єктів в українських ТРЦ, а з вересня починала завойовувати європейський ринок. Компанія пропонує відвідувачам перегляд роликів зі спецефектами, в тому числі власного виробництва.

Мода на враження не нова – торгові центри вже кілька років розбавляють пул орендарів продавцями емоцій. Опитування PwC ще в 2015 році показало, що більше половини витрат мілленіалов в період свят пов’язані з купівлею емоцій, на відміну від літніх споживачів, з яких всього 39% витрачають гроші на цю статтю витрат.

Технології VR (віртуальної реальності) дозволяють подорожувати і отримувати емоції в тому числі і від екстремальних видів спорту, не змінюючи локацію і не піддаючи себе ризику. Засновники Dtech підхопили цей тренд і почали відкривати атракціони в місцях з великим потоком відвідувачів – в торгових центрах.

Бум вражень

Мережа атракціонів віртуальної реальності Dtech вісім років тому почали розвивати три харківських бізнесмена: Андрій Четвериков, Сергій Колесник та Юрій Захарченко. Першим відкрили пункт в харківському ТРЦ Дафі. “Тоді атракціони віртуальної реальності були ще новинкою, – стверджують засновники проекту. – Ця галузь була новаторською, конкурентів практично не було, тому вирішили розвиватися в цьому напрямку”.

У підприємців є й інші бізнеси: Андрій – співвласник квест-кімнат “Корпорація Квестов” в Харкові, Юрій володіє VR студією Deep VR-tech, яка створює ролики і контент для віртуальної реальності, а також є виробником обладнання – динамічних платформ Wild Technology.

Мережа Dtech використовує три типи атракціонів: 7D Кіно, 7D Куб і XRIDE Dtech. Площа точок мережі складає від 5 до 20 кв м. Кожному з атракціонів є що запропонувати клієнтам:

  • Платформа 7D Кіно дозволяє одночасно семи людям побачити об’ємне зображення, посилене спецефектами, що створюють ілюзію води, вітру, туману, спалахів блискавок. Так до 3D-зображення додаються ще чотири спецефекта і виходить ефект 7D.
  • 7D Куб схожий на ліфт з екраном на підлозі, який створює об’ємну картинку і стереозвук. Цю розробку компанія купила у Total Interactive.
  • Любителі екстремальних розваг за допомогою XRIDE можуть безпечно спробувати будь-який вид активного відпочинку – політати з парашутом (вінгсьют), взяти участь в гонках на джипах в пустелі або покататися на сноуборді.

Безпечний екстрим

XRIDE конструкція являє собою рухому платформу з трьома спеціальними кріслами. На кожного відвідувача під час сеансу надягають комплект гарнітури Oculus Rift, яка дає огляд в 360 градусів і пов’язана з платформою, яка реагує на кожен рух героя ролика. Вражень додають спецефекти – вода і вітер.

XRIDE з’явилася в компанії в 2014 році. “Якщо в 2010 році 7D було новинкою і дивиною, то зараз цією технологією вже нікого не здивуєш, тому компанія і почала розробку нового атракціону XRIDE”, – розповідають підприємці.

Ролики тривають в середньому 5-8 хв і 60% відвідувачів часто погоджуються на повторний сеанс. Але це вірно для 7D Кіно, на перегляд роликів в XRIDE погоджується трохи менше глядачів через особливості атракціону і супутнього йому випробування вестибулярного апарату. Вартість перегляду залежить від обраного ролика і атракціону, а також відрізняється в різних містах. Найчастіше, клієнтами сервісу стають сімейні люди, школяри та студенти.

Компанія самостійно виробляє техніку і розробляє частину контенту для своїх точок. VR Dtech розвивається в двох напрямках – продає обладнання франчайзерам і розширює мережу по Україні.

Атракціони вже працюють в дев’яти містах: в київських торгових центрах Blockbuster і Універмаг Україна, у львівських Forum Lviv і РЦ “Дитяча планета”, в дніпровських Караван і Вавилон, а також в торгових центрах в Черкасах, Херсоні, Чернігові, Харкові, Тернополі та Кременчуці .

Емоційний штурм

Як розповіли в компанії, в цьому році планується два відкриття в Україні атракціону XRIDE 360 – одне в харківському ТРЦ “Французький бульвар”, друга локація знаходиться в процесі узгодження. У вересні атракціон відкрився в Гдині, і до кінця року з’явиться і в столиці Польщі – Варшаві.

VR атракціони досить популярні в Україні: одну філію в середньому відвідує близько 1500 чоловік в місяць, із середнім чеком в 80 грн.

Точки відкриваються в торговельних центрах з хорошим трафіком, можуть виступати як суборендарі розважальних центрів Чудопарк або Дитяча планета.

Поки компанія самостійно розвиває мережу в Україні і Польщі, франшиза може з’явитися тільки в 2018 році. Інвестиції в одне відкриття становлять $ 35 000, при цьому окупність такого проекту становить від півтора до трьох років і залежить від локації.

На 2018 рік компанія планує збільшити українську мережу атракціонів XRIDE на 6 точок і не виключає релокації частини філій 7D. При цьому Dtech буде продовжувати інвестувати в розвиток в Польщі – там також планується 7-8 відкриттів в наступному році.

Читайте також:

Президент Samsung Джей Сул Ю про роботу з Multiplex: Я гордий, що Україна першою використовує технологію VR (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку