Кращі в світі: топ торгових мереж світу за оборотом, кількістю магазинів і перспективам
Які світові рітейлери стали найбільш дохідними в 2018/19 фінансовому році, хто управляє найбільшою кількістю торгових точок, у кого найбільший виторг на один об’єкт і кого аналітики вважають найперспективнішими в найближчі п’ять років.
Цей матеріал доступний російською мовою
Глобальна аналітична компанія Kantar у своєму звіті Kantar’s 2019 Top 50 Global Retailers, складеному спільно з Інститутом реального зростання (Institute for Real Growth, IRG), спрогнозувала, хто вийде переможцем у боротьбі за покупців через п’ять років, тобто в 2024 році. Однак простого порівняння щорічних доходів вже недостатньо для того, щоб робити стратегічні висновки. Рітейлерам потрібно переосмислити, хто їх прямі конкуренти і як виграти гонку за сучасного «складного покупця». Тобто знайти нові шляхи для споживачів, диверсифікувати послуги для більш швидких і зручних покупок, підключатися через партнерські відносини до нових місць здійснення покупок і переосмислювати свої власні процеси і процедури.
Найдохідніші
Лідером рейтингу 2019 року залишається американський гігант рітейлу Walmart, який, як очікується, буде рости швидше, ніж раніше, завдяки інвестиціям в нові шляхи виходу на ринок, вдалим придбанням і реінвестування прибутку в швидкозростаючі області свого бізнесу. Так, в найближчі п’ять років його обороти, які вже досягли $517,71 млрд, виростуть ще на 3% (або майже на $16 млрд) проти скромного 1% зростання в попередню п’ятирічку.
Однак ці темпи розвитку не йдуть ні в яке порівняння з іншим гігантом американської і міжнародної торгівлі – Amazon. Його обороти зросли за попередні п’ять років на 22% і, згідно з прогнозами, зростуть ще на 14% до 2024 року.
Найперспективніші
Поки в першій десятці рітейлерів по обороту тільки один рітейлер з Китаю – JD.com. Але саме ця компанія, як очікується, буде нарощувати обороти швидше за всіх – на 17% за наступні п’ять років.
Великий потенціал дослідники бачать і у інших рітейлерів з Піднебесної. Так, за 2019 рік Alibaba підскочив з 33 місця відразу на 25-е. Його темпи зростання склали вражаючі 44%. Правда, в майбутньому експерти очікують більш скромних результатів – «всього» 14% – стільки ж, скільки і у Amazon.
Примітно, що в першій десятці найперспективніших мереж світу половина компаній з Китаю (включаючи A.S. Watson з Гонконгу). І тільки три рітейлера з США. Найбільш стабільне зростання показників демонструє шведська IKEA.
Найбільші
Якщо порівнювати мережі за кількістю магазинів, то перші три місця в топ-50 рітейлерів світу займають японські компанії Seven & I, FamilyMart UNY, Lawson. Багато в чому це обумовлено невеликим розміром їх торгових точок, що позначається на загальному обороті мереж, а також прибутковості в розрахунку на один магазин. Наприклад, у Seven & I, керуючої 37 346 об’єктами, виручка на торговельну точку становить не більше $2,5 млн на рік. При цьому тільки її третина генерується за межами країни. А у двох інших компаній з топ-3 за кількістю об’єктів і того менше – всього по 8% загальної виручки.
Помітно відрізняються компанії, які починали свій бізнес виключно як онлайн-майданчики, і лише в останні роки почали активно будувати мережі «цегляних» магазинів. Так, кращим в 2019 році став Amazon.com, чий виторг з однієї точки склав $434,16 млн. У китайській Alibaba показники вдвічі гірше – «всього» $202 млн. Для порівняння: мережа Walmart з найбільшим оборотом в світі за цим показником лише на восьмому місці – $45,5 млн на рік з кожного магазину.
Географія рітейлу
Проте, поки в першій десятці мереж з найприбутковішими торговими точками сім компаній з США. Американські рітейлери домінують і у загальному світовому рейтингу: в топ-50 входять відразу 17 мереж з США. Приблизно однаково в світі представлені великі гравці французького, німецького і китайського рітейлу. Втім, якщо брати всю Європу, то її компаній найбільше в міжнародній торгівлі – 21 (якщо рахувати Росію).
Причому саме європейські, а не американські або китайські рітейлери заробляють переважно за кордоном. У лідерах шведські H&M, IKEA та Ahold Delhaize з Нідерландів. Чия частка виручки за кордоном становить левову частину доходу. Для порівняння: той же Walmart або Amazon.com заробляють за кордоном лише п’яту частину своїх доходів.
Джерело Kantar’s 2019 Top 50 Global Retailers
Читайте також –