Онлайн-маркетплейси: топ-6 трендів 2019 року
Що чекає інтернет-маркетплейси і електронні торгові майданчики в році, що наступив.
Цей текст доступний російською мовою
Контент-агентство Besedo опитало топ-менеджерів, які працюють з торговельними майданчиками в інтернеті, про те, що буде визначати роботу маркетплейсов в 2019 році. Статтю перевели в EVO.business. RAU публікує адаптовану версію матеріалу
1. Звуження, персоналізація видачі в каталогах маркетплейсів
Патрік Фріск, генеральний директор Besedo: «Час – гроші, і користувачі не хочуть на маркетплейсі прокручувати сторінку за сторінкою каталоги або результати видачі за запитом. Маркетплейси стали вже дуже великими. З 2019 року маркетплейс, який хоче виграти, повинен надавати відвідувачам більше можливостей максимально звузити запит, відфільтрувати необхідну інформацію або швидко перейти по дереву категорій.
І будуть видаватися за запитами внутрішнього пошуку лише найбільш якісні, найбільш безпечні і максимально релевантні результати – а не всі можливі.
Щоб забезпечити по-справжньому персоналізований користувальницький досвід для кожного окремого користувача, з 2019 року торговельні майданчики в інтернеті почнуть впроваджувати машинне навчання і СRM для постійних клієнтів
2. Запуск маркетплейсами майданчиків для різних сегментів покупців
Анджей Олейник, засновник і генеральний директор Homsters (онлайн-сервіси для торгівлі нерухомістю в ряді країн): «У маркетплейсів з 2019 року з’являється нове ігрове поле: персоналізація обслуговування клієнтів. Не досяжність, не кількість лістингів – а те, що кожен гравець знає про кожного зі своїх клієнтів. І наскільки добре він може адаптувати свою платформу до потреб кожного користувача.
Ми очікуємо, що багато гравців з цього року будуть активно і швидко рухатися в наступних напрямках:
- Інвестування в збір і аналіз даних користувача. Головний тренд маркетплейсів в 2019 році зводиться до створення СRM і персоналізації на підставі отриманих даних;
- Запуск маркетплейсами окремих субплощадок і нових торгових майданчиків для різних сегментів користувачів;
- Маркетплейси будуть як і раніше використовувати свої домени і бренди для залучення трафіку, але використовуватимуть сегментування користувачів і відправляти їх на майданчик,що найбільш за все їм підходить, а не намагатися обслуговувати всіх в рамках однієї платформи».
3. Штучний інтелект + адаптація до нового «покоління протесту»
Дейвор Анічич, директор з розвитку бізнесу Styria Data Science (творці штучного інтелекту по обробці даних про користувачів; співпрацюють з частиною маркетплейсів): «2019 рік стане поворотним моментом для всієї індустрії торгових майданчиків в інтернеті. Це буде технологічне зрушення, засноване на штучному інтелекті. На нього накладається зміна поколінь: пішла епоха “спокійного хіпстера” 2008-18 років. Приходять у доросле життя люди, народжені в XXI столітті і в останні роки століття XX-го. Вони – досконала буря!
Все це змусить маркетплейси швидко модернізуватися або зникнути: вже не існує зони комфорту.
Єдиний шлях просування – швидке впровадження штучного інтелекту в ядро бізнесу. З 2019 року штучний інтелект дуже глибоко трансформує торгові майданчики, революціонізує призначений для користувача досвід як для продавців, так і для покупців».
4. Штучний інтелект
Лучіан Лункан, голова ради директорів ICMA (Міжнародна асоціація ринків капіталу): «Штучний інтелект продовжить трансформацію маркетплейсів. Три основні категорії, де штучний інтелект просунеться найбільш масово в 2019 році – це:
- Автоматичний розподіл товарів за категоріями; темами;
- Автоматизовані щоденні рекомендації за цінами виходячи з онлайн-аналізу конкурентного поля;
- Автоматизація запобігання шахрайства.
Пошукова оптимізація під голосові запити теж буде зростаючою активністю 2019 року.
5. Поліпшення UX + фінансові та юридичні послуги на маркетплейсах
Катя Ріфлера, власник і директор Aimgroup (велике івент-агентство; обслуговує команди провідних маркетплейсов): «Існує один домінуючий тренд для маркетплейсов в 2019 році: сonvenience, комфортність взаємодії. Цей напрямок, в якому рухаються всі.
Чудова підтримка клієнтів з сильним особистісним, персоналізованим компонентом буде визначальним фактором успіху.
Другий тренд 2019 року: на існуючі маркетплейси масово вийдуть юриспруденція, страхування і фінанси. У наступні роки користувачі зможуть упорядкувати всі свої платежі та контракти на одному маркетплейсі.
6. Маркетплейси для виконавців робіт + питання безпеки + AR-VR-IoT-Voice
Том Клементсон, директор департаменту обслуговування споживачів ShieldPay (платіжний сервіс, що утримує виплату коштів продавцю до підтвердження від покупця; працює з низкою маркетплейсов): «Ось мої 4 прогнози для торгових майданчиків в інтернеті:
- Онлайн-майданчики для пошуку виконавців робіт і послуг будуть бурхливо рости в 2019 році.
- Ми побачимо на маркетплейсах жорсткі способи перевірки особистості покупця і продавця.
- Позначки про безпеку покупки, гарантованою маркетплейсом, будуть в центрі уваги покупців в 2019 році.
- У 2019 доповнена реальність, віртуальна реальність, голосові технології і покупки з використанням смарт-годин (і інших об’єктів інтернету речей) ще не стануть мейнстримом. Але ми побачимо величезний ріст публікацій вражень від таких покупок і продажів, від взаємодії з клієнтами при використанні цими технологій.
Тому для мене (і не тільки для мене) 2019 рік стане ще й роком, коли я вперше спробую купувати і продавати, керуючи голосовим помічником Alexa зі свого ліжка!
І роком, коли маркетплейси почнуть пропонувати ці технологічні зручності своїм продавцям ».
Джерело: Besedo.com
Читайте також –