Топ-10 злиттів і поглинань у рітейлі США за 2016 рік

Топ-10 злиттів і поглинань у рітейлі США за 2016 рік

05.01.2017 02:25
  1528
Іван Зайцев

Експансія закордонних гравців, вихід у інтернет найбільших компаній, банкрутство великих підприємств і зміна власників ветеранів ринку. Підсумки 2016 року для найбільшого світового ринка. топ-10

Профільне американське видання ChainStoreAge підготувало добірку топ-10 угод купівлі-продажу 2016 року у сфері рітейлу в США. Портал зазначає, що минулий рік був насиченим для компаній сфери торгівлі: злиття і поглинання, мільярдні угоди і консолідації. Посилення конкуренції, впровадження цифрових інновацій, а також уповільнення боротьби між онлайн та традиційним роздробом змусило рітейлерів шукати нові можливості для зростання і підвищення акціонерної вартості компаній. Рік запам’ятається постійними потрясіннями в бізнесі, але найбільший вплив на американський ринок зробили топ-10 угод.

  1. Supervalu погодилася продати мережу дискаунтерів Save-A-Lot канадській корпорації Onex Corporation зі штаб-квартирою в Торонто. Сума угоди – $1,365 млрд. Остаточно угода купівлі-продажу буде закрита в січні 2017 року. Уперше про інтерес канадського гіганта до мережі Save-A-Lot стало відомо ще на початку 2016-го, коли з’явилася інформація про тиск на мережу з боку інвестиційних компаній, яким належить пакет акцій Save-A-Lot. Розпрощавшись із $1,365 млрд Supervalu отримає у власність 1370 магазинів мережі дискаунтерів Save-A-Lot.
  2. Bass Pro Shops купив свого прямого конкурента Cabela’s за $5,5 млрд, практично вдвічі збільшивши кількість магазинів. Обидві компанії спеціалізуються на торгівлі товарами для активного відпочинку і туризму та після об’єднання стануть найбільшою галузевою мережею США і Канади. До мережі Bass Pro Shops входить 99 магазинів, до Cabela’s – 85. У результаті за кожну акцію конкурента Bass Pro переплатив 19% до ціни на Нью-Йоркській фондовій біржі. Що характерно, і ця угода була закрита під тиском хедж-фонду Elliott Associates, якому належить 11,1% Cabela’s. Пропозиція Bass Pro стала занадто спокусливою для фінансистів.
  3. Південноафриканський рітейл-гігант вийшов на ринок США. Маловідома за межами ПАР компанія Steinhoff International Holdings купила за $3,8 млрд Mattress Firm Holding Corp, включаючи роздрібну мережу Sleepy’s. При цьому в результаті за кожну акцію американської корпорації Steinhoff International Holdings переплатила 115% – при закритті торгів на біржі цінний папір коштував $29,74, але обійшовся південноафриканським бізнесменам у $64. У результаті планується створення найбільшої спеціалізованої мережі з продажу меблів товарів для дому та сну в світі: Steinhoff, яку часто називають африканською IKEA, працює під більш ніж 40 брендами в 30 країнах. Mattress Firm управляє 3500 магазинів у 48 штатах.
  4. Alimentation Couche-Tard Inc. знову збільшила свою присутність на ринку США. Канадський рітейлер погодився придбати CST Brands Inc за $4,4 млрд, включаючи погашення боргів. Alimentation Couche-Tard представлена ​​понад 12 000 торгових точок під різними брендами, зокрема Circle K, по всьому світу. У 2015 році корпорація закрила операцію з купівлі американської мережі The Pantry, яка включає 1500 магазинів. Нова покупка канадців – CST Brands Inc зі штаб-квартирою в Сан-Антоніо, штат Техас – управляє 2000 об’єктів на південному заході США, у Грузії, Флориді, Нью-Йорку та Східній Канаді.
  5. Wal-Mart купив Jet.com за $3 млрд. Завдяки цьому найбільший світовий рітейлер у сегменті FMCG різко зміцнив свої позиції в онлайн-торгівлі, і в перспективі сподівається успішно конкурувати з Amazon, який проходить як раз зворотний шлях: починає освоювати традиційний, «цегляний» роздріб. Крім того, покупка Jet.com дозволить Wal-Mart залучити в мережу молодь, яка вже звикла робити всі покупки онлайн.
  6. Michaels придбав права на Hancock Fabrics’brand та інтелектуальну власність компанії за $1,3 млн за рішенням суду США у справах про банкрутство в штаті Делавер. Michaels, що базується в Техасі, отримує права на всі патенти і товарні знаки екс-конкурента, а також його базу клієнтів з 10 млн осіб. Крім цього, в угоду включено 70 магазинів Hancock Fabrics’brand, інші 185 будуть закриті в квітні 2017 року, якщо не вдасться знайти на них покупця. Мережа Michaels включає приблизно 1300 точок, що спеціалізуються на продажу товарів для хобі і рукоділля.
  7. Провідну американську мережу з продажу глазурованих пончиків Krispy Kreme Doughnuts поглинула кавова імперія JAB Holding Company, яка належить німецьким інвесторам. Сума угоди – $1,35 млрд. Підписання договору купівлі-продажу – завершальна частина кампанії JAB Holding з купівлі американських мереж швидкого харчування, що зазнають фінансових труднощів. Тепер німцям належать контрольні пакети і частки в низці мереж: Keurig Green Mountain, Peet’s Coffee&Tea, Caribou Coffee, Espresso House, Baresso Coffee.
  8. Apollo Global купила мережу The Fresh Market за $1,4 млрд. Причина угоди – падіння продажів The Fresh Market і готовність нового власника інвестувати в розвиток мережі і сконцентруватися на розвитку роздрібного бізнесу. На думку акціонерів The Fresh Market, новий власник мережі дасть імпульс до розвитку компанії і подолає кризу, що триває вже кілька кварталів. Зараз концерн налічує 186 магазинів у 27 штатах США.
  9. Lowe’s прискорює розвиток на ринку Канади: рітейлер закрив операцію з купівлі Rona Inc. за $2,3 млрд. Переговори тривали більше трьох років. Після покупки канадського рітейлера Lowe’s зможе зміцнити свої позиції в сегменті DIY на ринку сусідньої країни. Зараз мережа Lowe’s включає близько 40 об’єктів у Канаді, Rona Inc. – більше 500 магазинів. Виручка об’єднаної компанії становитиме понад $5,6 млрд на рік.
  10. DSW купила Ebuys Inc. за $62,5 млн. Це дозволить рітейлеру розширити географію продажів онлайн на Північну Америку, Європу, Австралію і Азію. Остаточна сума буде залежати від виручки Ebuys. Ebuys – материнська компанія роздрібних сайтів ShoeMetro і ApparelSave.

Джерело


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ продовжує свій внесок у підтримку українських захисників через співпрацю з Фондом компетентної...
time icon  
  53
Усі новини ринку