
Мільярди покупок, власні електростанції: чого ви не знали про Eva за 23 роки


Група компаній DVL (Датагруп-Volia-lifecell) відзначає першу річницю об’єднання. За цей період група зміцнила позиції на українському телекомринку та реалізувала ключові проєкти з модернізації, енергостійкості мереж і запуску нових сервісів для мільйонів користувачів.
Найбільший внесок у динаміку групи забезпечив мобільний оператор lifecell. У першому півріччі 2025 року прибутковість компанії зросла на 30% порівняно з другим півріччям 2024-го. Це стало результатом зростання доходів від основних послуг, посилення контролю за витратами та успішної кампанії з перенесення номерів (MNP), що тривала з грудня по лютий і принесла понад 200 тис. нових користувачів. Активна база lifecell залишалась стабільною — 9,6 млн, а середній дохід на одного абонента (ARPU) зріс на 11,6% рік до року — до 132,8 грн.
Від початку інтеграції компаній групи маржа EBITDA lifecell збільшилася на 7 п.п. і досягла 58,4% у другому кварталі 2025-го. Це стало можливим завдяки підвищенню продуктивності – об’єднанню інфраструктур компаній групи DVL й оптимізації витрат на їх обслуговування.
Зокрема, 450 базових станцій lifecell було підключено до високошвидкісної оптоволоконної мережі Датагруп, що забезпечує пропускну здатність до 10 Гбіт/с на станцію, покращує якість зв’язку та збільшує обсяг передачі даних між базовими станціями та ядром мережі. До кінця 2025 року планується підключити загалом 800 станцій.
Компанія також оптимізувала частотний ресурс: у більшості областей смугу для 4G у діапазоні 2100 МГц розширено з 10 до 15 МГц, що підвищило середню швидкість мобільного інтернету приблизно на 30%.
У 2025 році lifecell завершив комплексну модернізацію своєї мережі в Києві: оновлено понад 700 базових станцій, що забезпечило зростання покриття на 23%, підвищення швидкості завантаження даних на 29% і зниження затримки сигналу на 58%. Завдяки цьому понад 1 млн абонентів у столиці отримали швидший і стабільніший зв’язок.
Окремим пріоритетом DVL стала енергонезалежність телекомунікаційної інфраструктури. Група продовжила масштабне будівництво енергоефективної GPON-мережі, розпочате Volia у травні 2024 року. За перший рік існування проєкту доступ до високошвидкісного інтернету отримали понад 346 тис. квартир у різних містах України. До кінця 2025 року планується досягти 60% покриття технологією у містах, де триває модернізація.
Також було значно збільшено інвестиції в стійкість мобільної мережі. Загалом від початку масових відключень електроенергії lifecell закупив 48 тис. літієвих акумуляторів (48V, 100 Ah), з яких понад 43 тис. уже встановлено. Відтак 98%* базових станцій lifecell забезпечені джерелами живлення, які здатні підтримувати безперебійну роботу обладнання до 10 годин під час знеструмлень.
У рамках підготовки до відключення 3G і переходу на нові технології lifecell активно впроваджував VoLTE. Протягом року зросла кількість користувачів: нині ця технологія доступна для понад 1,2 млн абонентів.
Стратегічна мета DVL — стати єдиною екосистемою послуг, де клієнт отримує всі комунікаційні сервіси в одному наборі. Першим кроком у цьому напрямку став запуск конвергентного тарифу «Лайфсет M», який поєднав телебачення, мобільний та фіксований інтернет та ребрендинг Volia TV у lifecell TV. Згодом лінійку було розширено — з’явилися опції «Лайфсет S», «Лайфсет L» та «Лайфсет XL», що зробило конвергентні сервіси доступними для ширшої аудиторії та різних форматів користування. А вже першого вересня стартувала послуга «Домашній інтернет lifecell» — абоненти оператора в разі потреби отримали можливість підключати домашній інтернет за вигідною ціною до популярних тарифних планів**, якими вже користуються, не змінюючи свої вподобання.
Окрім розвитку бізнесу та інновацій, DVL приділяє особливу увагу суспільній місії компаній групи. В умовах війни компанії групи DVL активно підтримують Україну та громадян: від допомоги дітям, які втратили батьків через війну, і хворим дітям до евакуації важкопоранених військових. Станом на червень 2025 року загальна сума допомоги перевищила 483 млн грн.
* 98% базових станцій lifecell розраховано без урахування базових станцій, які: пошкоджені, знаходяться на тимчасово окупованих та непідконтрольних територіях, територіях ведення бойових дій та 30-км зоні, мікро базові станції. 98% базових станцій lifecell забезпечені додатковими джерелами живлення (акумуляторними батареями, генераторами) в обсязі достатньому для роботи протягом до 10 годин (з урахуванням можливого відхилення до 20% для деяких базових станцій) у разі відсутності прямого електропостачання. Період роботи до 10 годин від додаткових джерел живлення, зокрема, є можливим за умови повного заряду встановлених на базових станціях додаткових джерел живлення.
**Послуга «Домашній інтернет lifecell» доступна для підключення до індивідуальних тарифних планів «Просто Лайф», «Смарт Лайф», «Вільний Лайф», «Platinum Лайф», «Потужний», «Вільний Лайф.Регіон», «Мега», «Максі» та «Жара Лайт 2022», якщо за вказаною адресою не підключено послугу фіксованого інтернету на умовах тарифних планів ТОВ «Воля-Кабель» / ПрАТ «ДАТАГРУП» у зв’язку з використанням спільного обладнання ТОВ “лайфселл” та ТОВ «Воля-Кабель» / ПрАТ «ДАТАГРУП».
Довідка. Група компаній DVL – це платформа, що об’єднує бренди електронних комунікацій Датагруп, Volia і lifecell та пов’язані з ними компанії. У вересні 2024 року NJJ Holding під керівництвом французького інвестора Ксав’є Ніеля завершила придбання цих компаній, створивши нового динамічного гравця на українському телеком-ринку. Синергія експертизи, досвіду та інфраструктури трьох операторів комунікацій забезпечує повний спектр послуг зв’язку: мобільний, фіксований доступ до інтернету (включно зі супутниковим зв’язком), а також телебачення. Наявність у складі групи компаній DVL постачальника мереж, який надає послуги з оренди веж та компанії, що спеціалізується на аутсорсингу контакт-центрів, сприяє високій якості обслуговування та ефективним інвестиціям в розвиток мережі. Об’єднана група Датагруп-Volia-lifecell відкриває нові можливості для приватних клієнтів і бізнесу завдяки розширеному портфоліо послуг та конвергентних сервісів, побудованих, зокрема на технологіях IoT, Big Data, штучного інтелекту (AI), цифрового та OTT-телебачення, хмарних рішень, можливостей дата-центрів в Україні та за кордоном. Компанії групи є роботодавцем для понад 5 000 професіоналів, які обслуговують близько 11 мільйонів клієнтів у сегментах B2C, B2B та B2G.
Датагруп і Volia – провідні національні постачальники послуг широкосмугового доступу (ШПД), що охоплюють технології оптоволоконного зв’язку (FTTH/B), кабельного зв’язку (DOCSIS 3.0) та супутникового зв’язку для сегментів B2C, B2B (включаючи оптовий продаж), SMB і B2G. Активно ведеться будівництво мережі за енергостійкою технологією GPON. Об’єднана мережа компаній охоплює понад 4 мільйони домогосподарств у більш ніж 100 містах України, її протяжність понад 35 000 км волоконно-оптичної інфраструктури – це одна з найбільших мереж у країні. Серед додаткових послуг – хмарні та кібербезпекові сервіси для клієнтів B2B, а також рішення IoT та OTT для роздрібних споживачів. Компанії є надійними партнерами держави, співпрацюючи з державними органами та установами у сферах фінансів, оборони та зв’язку.
lifecell – український постачальник електронних комунікацій, який надає послуги мобільного зв’язку та передачі даних на основі швидкісного інтернету. lifecell пропонує вигідні тарифи та послуги для користувачів смарт-пристроїв. Компанія розвиває екосистему для реалізації проєктів зі створення «розумних» міст та надає широкий спектр рішень для B2B-сегменту: інструменти на основі Big Data, універсальні рішення для автоматизації маркетингових кампаній, сервіси із кібербезпеки, дистанційного моніторингу бізнесу та IP-телефонії. Станом на кінець 2 кварталу 2025 року lifecell обслуговує 9,6 мільйона абонентів.