Юліана Гензель, Fox Lingerie: Виходити з бізнесу потрібно, коли найбільше шкода це робити
Чимало бізнесів від початку повномасштабної війни знаходились у стані турбулентності. Комусь криза не дозволила продовжувати роботу, а для когось цей період став переломним.
В інтерв’ю засновниця бренду Fox Lingerie Юліана Гензель розповідає про закриття магазинів в ТРЦ, як вдалося вистояти в кризу, про продаж франшизи за кордон, нові умови роботи та плани на майбутнє.
Fox Lingerie — український бренд білизни, купальників та домашнього одягу, створений у 2015 році Юліаною Гензель після переїзду із Луганську.
– Згадайте лютий 2022 року, чим він відрізнявся від лютого 2023 року для Fox Lingerie та вас особисто?
– Лютий 2022 року здається минулим життям. Fox Lingerie розпочинав облаштування приміщення у новому преміальному форматі в Одесі. Майже 200 кв. м в центрі міста мали відкрити двері влітку, але не склалося.
У лютому 2022-го встигли зробили спільну колекцію з ЦУМ Київ до Дня всіх закоханих, а в цьому році повторили співпрацю, хоча мали сумніви, чи буде це зараз актуально, чи встигнемо, адже дедлайни горіли. Лише за 21 день від ідеї до готової продукції на полицях ЦУМ команда змогла створити спільну колекцію до 14 лютого.
Щодо мене особисто, початок лютого 2022 року був часом для сімейної відпустки на Мальдівах, а 24 лютого почався жах, який усе змінив.
– Що ви робили на початку повномасштабної війни?
– Згадую, що зранку написала у робочий чат, щоб всі залишалися вдома та слідкували за офіційними джерелами інформації. Через декілька днів виплатили всі заробітні плати за лютий попри касовий розрив. Далі почали евакуацію основного складу з продукцією з Чернігівської області на Закарпаття. З жахом згадую, як побачила відео нашого розбомбленого магазину в Харкові.
– Коли змогли продовжити працювати?
– На початку людям точно було не до нової білизни та купальників. Потрібен був час оговтатися, налагодити процеси, та й публікувати контент бренду білизни в соцмережі спершу здавалось недоцільним. Хоча клієнти з заходу України писали та намагалися зробити замовлення. Продажі ми почали в першій половині березня.
Потім разом із чоловіком почали думати, чим можемо допомогти. Прийняли рішення, що треба допомагати так, як вміємо найкраще. Мільйони жінок покидали свої домівки лише з документами та дітьми, забирали з собою щось цінне та забували навіть одяг з білизною. Тому на початку березня розпочали проект по допомозі біженцям: відправляли білизну тим, хто покинув свою домівку та потребував допомоги.
Нас засипали тисячами повідомлень, які було неможливо читати без сліз. Історії жінок з Бучі чи Маріуполя — суцільний жах. Більшість дівчат писали про допомогу, бо тікали лише з документами, інші підтримували нашу ініціативу своїми повідомленнями, правда, були й такі, що несли в собі лише хейт. Хтось писав, що це піар на крові та кому потрібні білизна з мережива. Хтось скаржився, що прийшла білизна не у фірмовій коробці Fox Lingerie. Хтось не соромлячись просто присилав посилання на найдорожчі позиції та свою адресу.
Fox Lingerie здійснював допомогу всю весну. Ми відправили тисячі комплектів білизни на сотні тисяч гривень. Неочікувано про проект говорили українські та закордонні медіа.
Також ми возили гуманітарну допомогу, знайшли охочих допомагати із Польщі, Словаччини та Німеччини, купили автомобіль для ЗСУ на Чернігівщині наприкінці березня, відправляли військову амуніцію.
– Які втрати та збитки для Fox Lingerie були за останній рік?
– Приблизно 10 мільйонів, але не рахували точно, не було часу та можливості це зробити.
– Коли відновилась робота магазинів в ТРЦ та онлайн, з якими першими складнощами зіштовхнулись?
– Ми стали іншими, клієнт став іншим, цінності, ринок, правила — все змінилося. Були вимушені відкинути плани та стратегію на 2023 рік і адаптуватися до нових викликів. Оновили на 90% команду, зробили ребрендинг, змінили асортиментну матрицю, оцифрували всі процеси в компанії. Змінили CRM-систему з Bitrix на європейську, перенесли всі бізнес-процеси в нову ERP-систему. Зробили два нових сайти, додаток, зв’язали це між собою, щоб можна було відслідковувати та аналізувати всі дані в компанії.
– Ви плануєте виходити на міжнародний ринок?
– Ми вже на ньому присутні, адже маємо в активі наших партнерів франчайзі в США, ОАЕ, Казахстані, Канаді та Швейцарії. Наша продукція конкурує з відомими брендами білизни від консервативної Швейцарії чи ОАЕ до конкурентного ринку США. Звичайно ми хочемо мати відсотків 30% від роздрібного обороту на замовлення від іноземних клієнтів, але на це потрібно ще багато часу та ресурсів.
– У світі є зараз попит на українські франшизи?
– Я б сказала так: у світі переважно є попит на яскраві та прибуткові франшизи.
– Які ваші умови франшизи?
– У нас є три формати. Офлайн-франшиза — це ексклюзив на відкриття брендового бутику на території міста. Онлайн-франшиза — ексклюзивне представництво в усіх онлайн-каналах на території певної країни. Третій — мікс франшиз, що об’єднує перший і другий формат разом.
– Майже через рік повномасштабного вторгнення ви вирішили закрити всі магазини в ТРЦ, як це відобразилося на бренді?
– Fox Lingerie постійно вивчає свого клієнта, у 2022 році він став іншим, ми змінюємося також. Велика частина клієнтів досі не повернулася в Україну і вони ще не прийняли рішення чи повертатися у 2023 році. Пляжного сезону-2022 не було, відповідно пляжного сезону цього року не буде також. Кому влітку потрібні наші купальники, коли Одеські пляжі заміновані, а в міста постійно прилітають ракети?
Також люди бояться ходити в ТРЦ через обстріли. Часті повітряні тривоги, відключення світла, дефіцит тепла — все впливає на відвідуваність ТРЦ. Звичайно, клієнти починають економити кошти, а білизна той елемент одягу, який ніхто не бачить, тому можна відкласти купівлю на потім. Це не річ першої потреби, причому не тільки серед товарів, а й в сегменті fashion.
В сукупності цих факторів та інформації від клієнтів ми вирішили закрити магазини на період війни, для любителів приміряти все перед купівлею відкрили найбільший корнер білизни в ЦУМ Київ.
– Чому ви закрили магазини саме взимку, адже традиційно лютий та березень – маржинальні місяці для вашого сегменту?
– На MBA мене вчили, що виходити з бізнесу потрібно, коли найбільше шкода це робити. Fox Lingerie закрив свою прибуткову мережу в високий сезон на піку активності, далі це було б дорожче та складніше. Літній сезон буде важким для брендів білизни в ТРЦ, адже орендні ставки будуть виходити на довоєнні, а трафік клієнтів та валютні доходи — ні. Думаю, залишаться найбільші мережі через стабільно широкий канал збуту та запас міцності, міжнародні оператори та інші, хто зможе знайти своє місце серед нових потреб клієнтів. Хочеться побажати всім колегам по цеху міцних нервів та прибутку в ці складні часи.
– Які плани будуєте на майбутнє?
– Fox Lingerie точно буде поряд з нашими клієнтами. Наша компанія зараз схожа на стартап, який хоче завоювати світ. Ми маємо в активі досвід, ресурси, підтримку клієнтів та команду, яка вкладає в бренд всю свою любов.
https://www.instagram.com/fox_lingerie/
https://www.instagram.com/juliana_genzel/