Імперія шуруповертів. Кому належить і як захоплює ринок мережа магазинів електроінструментів Dnipro-M

Імперія шуруповертів. Кому належить і як захоплює ринок мережа магазинів електроінструментів Dnipro-M

21.09.2021 08:00
  14847
Дарія Осіїк

Електроінструменти можна продавати в окремих брендових бутиках, як одяг або смартфони, — довели власники мережі Dnipro-М. Особливо якщо зробити ставку на невисокі ціни, пише журнал НВ.

Читати російською мовою

Магазини під помаранчево-чорним брендом Dnipro-M масово почали з’являтися в українських містах кілька років тому. Їхня техніка, яка у середньому на 30% дешевша за техніку відових конкурентів, швидко поповнила домівки українців й арсенал невеликих будівельних бригад. Саме ставка на доступність є основою технології продажів цієї мережі. Журнал НВ підготував матеріал про історію розвитку, стратегію експансії українського ринку та можливі загрози для розвитку компанії Dnipro-M. RAU пропонує ознайомитись з короткою версією матеріалу. 

Зараз Dnipro-M є лідером у сегменті непрофесійних інструментів — частка ринку мережі оцінюється в 25-30%. Це більше, ніж у конкурентів. За даними компанії Euromonitor International, у 2020 році частка японського виробника Makita в українському сегменті електроінструментів у грошовому виразі становила 19,9%, німецького Bosch — 15,9%, болгарського Sparky Professional — 13,7%. Як зазначає аналітик компанії з дослідження ринків Pro-Consulting Роман Соловей у 2019‑му компанія Dnipro-M займала в натуральному виразі 15,5% ринку, а нині — вже 25%.

Розвиватися Dnipro-M дає змогу перерозподіл індустрії електроінструментів. Та й в умовах підвищеної інфляції попит на товари переміщується у категорію більш дешевих варіантів. Ставши аналогом мережі супермаркетів АТБ, але на ринку інструментів, Dnipro-M активно відкриває нові локації та проводить маркетингові кампанії. Назва цієї мережі інструментів для ремонту приміщень уже відома тисячам українців. На сторінку компанії у фейсбуці підписалися понад 220 000 людей. Усі вони — потенційні покупці продукції бренда.

Хто розвиває Dnipro-M

Знайти інформацію про мережу, магазини якої можна зустріти чи не на кожному кроці, непросто. На офіційному сайті дані про історію компанії, її засновників і навіть перелік заводів-виробників електроустаткування годі й шукати. «Дуже закрита компанія» — так характеризують рітейлера конкуренти. За даними Youcontrol, власником компанії з назвою “Мережа магазинів Дніпро-М” є маловідомий широкому загалу підприємець Олександр Колесник. На публіці він з’явився одного разу: два роки тому дав невеликий коментар ютуб-каналу консалтингової компанії Фоїл Україна, яка йому ж і належить.

Колесник — власник торгової марки Dnipro-M, продукція якої випускається переважно в Китаї. У мережі дуже сильні закупівельники, які часто їздять до Піднебесної і контролюють якість продукції. Невисока вартість китайської робочої сили, а тому й вироблених там інструментів дали змогу мережі продавати свою флагманську продукцію за цінами, нижчими, ніж у конкурентів. У магазині Dnipro-M перфоратор обійдеться в 2,9 тис. грн, шліфувальна машина — у 798 грн. Для прикладу, перфоратор Bosch коштує 4,3 тис. грн, а Makita — 3,5 тис. грн.

Власник Dnipro-M Олександр Колесник

Колесник володіє ще кількома компаніями. Крім уже згаданої Фоїл Україна це підприємство у сфері короткострокової оренди житла, туристичні табори Власок, а також фірма з управління нерухомістю Ліберті Резиденс. Партнером Колесника в деяких фірмах із частками від 5% до 41% є Тетяна Звягінцева. Вона ж володіє компанією КТ Україна, котру як постачальника вказано на коробках ручних інструментів і витратних матеріалів у магазинах Dnipro-M. Поставками ж самих електроінструментів займається компанія Колесника.

КТ Україна — велика дистриб’юторська компанія, яка, крім продажу техніки Dnipro-M, розміщує замовлення, доставляє та продає садово-паркову техніку Foresta, промислову хімію Soma Fix, абразивні відрізні й шліфувальні диски Ataman. Усі ці торгові марки, крім Soma Fix, належать Колесникові.

Самостійна мережа

Електроінструменти Dnipro-M продаються в Україні ще з 2010 року. Спочатку компанія працювала з торговельними мережами, але кілька років тому змінила стратегію: Колесник вирішив створити свою фірмову мережу. І домігся успіху.

Продукція Dnipro-M не продається в супермаркетах, проте представлена, за даними ProConsulting, у понад 380 фірмових торгових точках у різних регіонах країни. Розвиватися такими швидкими темпами дає змогу франчайзинг. На сайті мережі вказано, що інвестиції у відкриття одного магазину становлять 1 млн грн. Внеска за право використовувати бренд і роялті не передбачено, а термін окупності становить півтора року.

Директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова каже, що півтора року — стандартний термін окупності франчайзингового роздрібного бізнесу, уточнюючи, що якщо мережа швидко розвивається, значить її модель робоча і дає змогу партнерам заробляти.

Інфографіка: НВ

“Частина брендів низького цінового сегменту втратила позиції через проблеми з логістикою з Китаю у зв’язку з панде­мією. Цю нішу захоплюють private & local trade labels, які розвиваються в Україні. До цієї ж категорії можна віднести Dnipro-M”, – вважає Олександр Гринів, керівник департаменту Електроінструменти компанії Bosch Україна. Він зазначає, що частина брендів у середньому і високому ціновому сегменті фокусуються на найприбутковіших напрямках. За даними експерта у першому півріччі продажі електроінструментів впали приблизно до 10 % порівняно з 2019 роком і на 0−3% — з 2020-м. Цьогоріч ринок вийде на показники 2020‑го. Це один із можливих ризиків, який очікує Dnipro-M.

Будівельна галузь теж не тішить результатами. Директор компанії Стокман Сергій Овчинников нагадує, що у 2020‑му обсяги будівництва в Україні знизилися на 50% порівняно з 2018‑м і передумов для їх зростання в найближчі кілька років експерт не бачить.

Чи необхідно стільки магазинів для продажу електроінструменту, які часто відкриваються біля новобудов? Експерти не впевнені, адже ринок може швидко насититися.

За рахунок відсутності інших профільних мереж серйозну конкуренцію Dnipro-M можуть скласти великі гіпермаркети, такі як Епіцентр і Leroy Merlin, а також онлайн-супермаркет Rozetka, вважає Соловей із Pro-Consulting. Це тим більше має значення, оскільки Rozetka минулого року вже запустила продаж електроінструментів під власною торговою маркою RZTK.

Майбутнє Dnipro-M залежить від кількох факторів. Це і відновлення галузі ремонтно-будівельних послуг, і державна політика у сфері регулювання ринку праці, адже чимало бригад, котрі заробляють гроші ремонтами, використовують «сірі» схеми працевлаштування робітників. Відповідно такі бригади мають обмежений доступ до банківських кредитів, які могли б полегшити придбання необхідного арсеналу інструментів.

Чи успішний проект покаже час, переконані експерти. Проблему, очевидно, усвідомлюють і в Dnipro-M. За даними НВ, менеджмент компанії проводить переговори з великими будівельними компаніями і пропонує постачати їм інструмент більш високої якості.

Читайте також – 

Три мушкетери: найважливіші факти кар’єри та бізнес-шляху власників корпорації АТБ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку