Юрій Карнаушенко, Expert Group: Злагодженість команди, вміння, навички – найбільш важливі активи компанії
Директор Expert Group Юрій Карнаушенко про те, чи змінилася стратегія компанії в зв’язку з пандемією, які уроки для себе винесли в цей період та які цілі стоять зараз перед компанією.
Цей матеріал доступний російською мовою
Головний напрямок діяльності Expert Group – виконання проектів із зовнішнього та внутрішнього оформлення будівель рекламними конструкціями, елементами декору, торговельним і технологічним устаткуванням. Серед клієнтів компанії: Епіцентр, Rozetka, LC Waikiki, Сільпо, Цитрус та інші. В інтерв’ю RAU директор Expert Group Юрій Карнаушенко розповів над якими проектами зараз працює, як пандемія впливає на бізнес, які ключові цілі стоять перед компанією і що робити, щоб навіть під час кризи тільки посилювати позиції на ринку.
– Розкажіть про вашу компанію. Коли вона була створена і які послуги пропонує?
– Компанія Expert Group створена в травні 2018 року. Ми реалізуємо комплексні проекти з рекламного супроводу бізнесів, шоу-румів і точок продажів в Україні та країнах Європи. Працюємо з клієнтами від самого початку розробки концепції дизайну до виробництва і виконання всіх монтажних робіт на об’єкті. Головна перевага компанії: професійна команда – досвід роботи співробітників у цій сфері більше 12-ти років. Це дозволяє виконувати проекти будь-якої складності в термін і з високою якістю.
– З кого складається команда?
– У штаті фронт-офісу працюють дизайнери, архітектори, конструктори, проект-менеджери. Їхня професійна і злагоджена робота дозволяє реалізовувати навіть найбільші та найскладніші проекти на ринку рітейлу.
– Що саме входить до переліку ваших послуг?
– До рекламних конструкцій відносяться вивіски і покажчики, конструкції на даху і фасади, стели, пілони, декоративні вироби тощо. Крім того, ми створюємо розробляємо і виробляємо меблі, торгове обладнання: стелажі, стійки, офісні меблі, декорування приміщень. Реалізація включає в себе дизайн проекту, розробку конструктивів і креслень виробів і, власне, виробництво і монтаж.
– Хто серед ключових клієнтів компанії? З ким із рітейлерів ви працюєте?
– Ми постійно розширюємо коло клієнтів, з кожним місяців збільшуємо обсяг виробництва продукції, кількість реалізованих проектів. Наприклад, серед ТРЦ працюємо з Gulliver, МОСТ-сіті, Apollo, Retroville, Дaфі, Караван, NEO Plaza. Серед шоу-румів і офісних компаній, дилерські та офісні центри ТМ «John Deere» та центри «MAN». Що стосується рітейлерів, то їх дійсно багато: Епіцентр, Сільпо, Цитрус, Rozetka, LPP, ISEI, Samsung, Prostor, Intersport, LC Waikiki, Велмарт, Будинок Іграшок та багато інших.
– Які з реалізованих проектів вважаєте своєю візитівкою?
– Ми любимо кожен проект. Кожен з них особливий і, по-своєму, складний і цікавий. Я схильний більше думати про те, що кращий проект в майбутньому, так як з кожним реалізованим проектом ми стаємо сильнішими.
– Один з останніх ваших великих проектів – відкритий кілька місяців тому в Києві ТРЦ Retroville. Над чим саме ви з ними працювали?
– Над реалізацією комплексного проекту системи навігації ТРЦ. Розробляли дизайн-концепцію загальної системи навігації ТРЦ, дизайн системи покажчиків і піктограм, плани розміщення, після чого все це виготовляли і монтували. При розробці концепції дизайну враховувалися фірмові стандарти ТМ і архітектурні рішення. В цілому на території ТРЦ нами встановлено понад 200 виробів. Фотозвіт за даним проектом можна побачити на нашому сайті – www.expertgroup.com.ua
– Як вплинув карантин на бізнес? З якими труднощами зіткнулися?
– Основні труднощі – це зупинка діяльності підприємств і, як наслідок, недостатній обсяг робіт. З огляду на те, що багато міжнародних компаній припинили свою діяльність, зупинили розвиток і заморозили оплати, потрібно було закрити кредиторську заборгованість перед постачальниками за рахунок своїх коштів. В іншому ринок адаптувався досить швидко. Як тільки зняли обмеження, обсяг робіт не тільки досяг свого колишнього рівня, а й перевершив його. Всі плани компаній, пов’язані з розвитком, практично ніхто не скасував, просто переніс. Тому я сподіваюся, що кінець року і наступний квартал буде дуже спекотним. Ми готові!
– Чи змінилася ваша стратегія в зв’язку з пандемією коронавірусу і карантином?
– Стали бігти ще швидше! Необхідно прискорити всі процеси в компанії, сьогодні результат потрібен ще раніше. Тому ми не змінили стратегію, ми прискорилися і, як і раніше, прискорюємо процеси для досягнення поставлених цілей.
– Які уроки для себе винесли в цей період? Що робите, щоб посилити позиції на ринку?
– Будемо продовжувати диверсифікувати свої ризики, і виконати низку завдань:
- необхідно збільшити впізнаваність на ринку нашої компанії, бренду, інвестувати в маркетинг, просування, тим самим збільшити коло клієнтів, щоб не залежати від декількох галузей або видів продукції;
- розширити географію, виходити на нові ринки;
- постійно оптимізовувати і автоматизувати виробничі процеси;
- також плануємо виробництво серійної продукції, можливо для ринку B2C, але це поки що в проектах.
– Над якими проектами працюєте зараз?
– Працюємо з постійними і новими клієнтами. Готуємо зараз проекти конструкцій для Епіцентр у Львові. Також зараз з початку вересня дуже активізувалася Rozetka з відкриттям нових пунктів видачі. Активно працюємо з ними. Ще один клієнт, з яким в активній фазі роботи – Sinsay.
– Що виділяє Expert Group серед конкурентів? Назвіть переваги компанії.
– Люди, їх навички і досвід! Це основна перевага компанії. Після знайомства на одній із зустрічей на конференції RAU Павло Вржещ висловив свою думку, що час експертів вже в минулому, зараз потрібен зовсім інший підхід. Я з ним категорично не згоден.
Досвід має велике значення, злагодженість команди, вміння, навички – це найбільш важливий і сильний актив компанії. Ніхто не готовий довірити своє здоров’я, своїх близьких або бізнес людям непрофесіоналам в своїй справі. Набагато комфортніше і ефективніше працювати з професіоналами. Експерт – це не визначення, а образ мислення. Для того щоб дати рішення клієнту, необхідно розглянути низку різних концепцій та ідей. Клієнт платить не за надані варіанти, він платить за рішення його завдань.
– Чи є у вас реалізовані міжнародні проекти?
– З огляду на те, що один із напрямів роботи компанії – виробництво POS-матеріалів – вони, разом з продукцією клієнтів, відправляються в європейські країни. Це різного роду органайзери, підставки, вироби з пластику. Також ми виробляємо для імпорту вивіски, торгове обладнання та іншу продукцію.
– Які цілі стоять зараз перед компанією?
– Зайняти лідируючі позиції на ринку в сфері оформлення бізнесів. Бути причетними до основних реалізованих проектів на ринку рітейлу.
– Чи можна використовувати кризу, щоб стати сильніше?
– Так, в той час, коли багато бізнесів зупиняються, чекають, що завтра буде все так само, як вчора, потрібно діяти. Ми розуміємо, що так, як було, вже не буде – це вже минуле. Потрібно рухатися далі, адаптуватися, що ми, власне, і робимо. Зараз розширюємося, шукаємо нові продукти, ідеї, проекти і це виходить. Не ідеально, не так легко, як хотілося б, але виходить. Слоган нашої компанії говорить – «Go right up!» Наш шлях вже визначено, залишається тільки діяти і рухатися до своїх ідеалів, цілей і вершин.