Чотири способи зробити рітейл більш сталим: кейси Сільпо, Metro, Ашан та інших

Чотири способи зробити рітейл більш сталим: кейси Сільпо, Metro, Ашан та інших

21.07.2020 07:30
  407
rau

Сталий розвиток донедавна був нішевою галуззю у роздрібній торгівлі. Однак, вже кілька років поспіль ми спостерігаємо, як корпорації беруть на себе ініціативу корпоративної соціальної відповідальності (Corporate Social Responsibility, надалі КСВ), як спосіб зменшення свого впливу на довкілля. Все більше підприємств починають проявляти свою позицію, коли мова заходить про екологію.

Цей текст доступний також російською мовою

До прикладу, відомий глобальний виробник молочної продукції Danone у березні 2018 року зобов’язався до 2019 року перейти на яйця курей безкліткового утримання в усіх країнах власного виробництва. Український офіс проінформував про свої наміри аналогічної ініціативи українською мовою на власному сайті та у соцмережах. Своєю чергою рітейлер Ikea у 2019 році опублікував заяву про намір до 2025 року в країнах ЄС перейти на використання у своїх кафетеріях курятини виключно покращених умов утримання (Better Chicken Program).

Cage-free Альянс Українського Бізнесу публікував матеріал, чому бізнес має бути зацікавленим в імплементації КСВ політики для власного розвитку. Якщо коротко — це вимога споживачів. Дослідження Cone Communications 2017-го року показує, наскільки сталий розвиток формує наші рішення щодо покупки того чи іншого продукту. Виявилось, що 87% американців радше будуть купувати продукцію підприємств, які виступають за соціальну та екологічну відповідальність. Щобільше, 76% опитаних готові бойкотувати неетичні компанії. Це означає, що бренди повинні довести, що вони докладають достатньо зусиль, щоб бути більш сталими.

Існують ініціативи, які можуть бути адаптовані до бізнесу будь-якого розміру та формату. У цьому тексті ми розглянемо яким чином  рітейл може інвестувати у свою сталість.

1. ПЕРЕЙДІТЬ НА ЕКОЛОГІЧНЕ ПАКУВАННЯ

Незалежно від розміру бізнесу, а також від того, чи є у вас фізичне або роздрібне представництво в електронній комерції, витрати на пакування, скоріш за все, будуть в переліку необхідних. Однак, традиційні пакувальні матеріали часто завдають значної шкоди довкіллю. Детальніше про згубний вплив пластику на екосистему та дику природу йдеться у програмі “Блакитна планета” (Blue Planet) Девіда Аттенборо.

Таким чином, екологічно чисте пакування є одним з найбільш надійних доказів сталого розвитку. Згідно з дослідженням Coleman Parkes Research, 88% споживачів хочуть, щоб пакування давало більше інформації про екологічність. Ще 92% надали б перевагу пакуванню на паперовій основі, а не пластиковій.

Звісно, “нульове пакування” не реалістичне. Підприємствам, в будь-якому випадку, потрібно транспортувати товари та захищати їх від пошкоджень. Окрім того, додаткова функція пакування — можливість для брендингу. В такому разі, можна орієнтуватись на концепт “3R” — reduce, reuse, recycle (скорочення, повторне використання, переробка). Запропонуйте клієнтам можливість обрати формат та матеріал пакування, таким чином ви додатково підвищите цінність екологічної свідомості серед клієнтів і створите культуру свідомого споживання.

В Україні можна виокремити Ашан, як рітейл, що один з перших почав пропонувати покупцям відмовлятися від поліетиленових пакетів. Біля кас вони розташували стенд з багаторазовими мішечками для продукції, щоб клієнт мав екологічну альтернативу пластику. Покупки за принципом “нуль відходів” навіть пропонують відмовитись від  одноразових рукавичок, натомість використовувати щипці та лопатки.

Детальнішу інформацію про екологічно раціональні альтернативи пакування ви можете прочитати в дослідженні Noissue. Пам’ятайте, екологічне пакування це не лише про зниження впливу на довкілля, але й спосіб виокремити ваш бренд серед конкурентів. 

2. ДОПОМОЖІТЬ КЛІЄНТАМ ВІДЧУТИ СВІЙ ВПЛИВ НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

Товар на полиці магазину та сервіс компанії не просто смаковий або іміджевий вибір, це можливість залишити свій слід. 88% споживачів хочуть, щоб бренди та компанії допомогли їм легко та ефективно зменшити свій вплив на довкілля. Допомога “компенсувати” власні звички дуже корисна для ваших власних зусиль в області сталого розвитку. Це не лише впливає на швидкість розв’язання соціальної проблеми, але й надає клієнтам впевненості в тому, що ваш бізнес може або є частиною вирішення важливої, а й іноді глобальної негативної ситуації у перспективі.

Наприклад, пропозиція кави з собою у свою кружку. Заохочуючи клієнта до використання багаторазової чашки бізнес 1) демонструє свої цінності свідомого споживання та екологічну свідомість компанії\команди 2) дає можливість споживачу відчути свою причетність до екологічно важливих змін, не змінюючи свою буденну традицію випити зранку каву. 

Іншим чудовим прикладом є зобов’язання відмови мережею або компанією від певного неетичного товару та звернення до клієнтів з пропозицією обирати більш етичну альтернативу.  У 2020 році одна з найбільших мереж рітейлера Metro Cash&Carry заявила про перехід по всьому світу на яйця виключно безкліткового утримання курей. В Україні це перший рітейлер з такою прогресивною політикою захисту прав фермерських тварин. Пропонуючи клієнтам обирати яйця cage-free утримання або вільного випасу курей, мережа інвестує 1) у зміну методу виробництва яєць від найжорстокішого кліткового до менш болючого безкліткового 2) у зменшення страждань мільярдів птахів по всьому світу (а кури є наймасовішою категорією тварин на виробництвах з найвищим рівнем страждань) та 3) у відчуття глобальних потенційних змін у клієнта, адже купуючи у мережі будь-які товари, покупець інвестує в соціальну зміну та є її великим рушієм.

3. ПОКАЖІТЬ КЛІЄНТАМ, ЯК РОЗВ’ЯЗУЄТЕ ЇХНІ ПРОБЛЕМИ

Продукт і сервіс компанії — це не лише про смак та імідж, а й можливість залишити свій слід. 88% споживачів хочуть, аби компанії сприяли їм у зменшенні впливу на довкілля. Допомога в “компенсації” звичок клієнтів, корисна також і для бізнесу в контексті сталого розвитку. Це надасть впевненості споживачам у тому, що ваш бізнес може бути, або вже є, частиною вирішення важливих для них проблем. 

Наприклад, рішення: “кава з собою у своє горня”, заохочує до багаторазового використання тари. Пропонуючи подібне, ви демонструєте цінності свідомого споживання та екологічну свідомість. Даєте можливість споживачам відчути свою причетність до вкладу в позитивні глобальні зміни, не змінюючи при цьому їхніх маленьких ритуалів, як от випити зранку кави.

Інший приклад — зобов’язання відмовитись від неетичного товару й заклик до покупців обирати більш етичні альтернативи. Ілюстративною є торішня заява однієї з найбільших світових мереж — Metro Cash&Carry, про глобальний перехід на яйця безкліткового способу утримання курей (cage-free). Таким чином, рітейлер став першою в Україні мережею з настільки прогресивною політикою захисту прав фермерських тварин. Пропозиція обирати яйця cage-free або вільного випасу, це інвестиція бізнесу в зміну методу виробництва та покращення добробуту курей. Це вклад у зменшення страждань мільярдів птахів у всьому світі, адже найбільша кількість тварин на виробництвах з найвищим рівнем страждань — це кури. Разом з тим, це ще й можливість споживачам стати рушіями соціальних змін, завдяки вам.

4. ЗРОБІТЬ СТАЛІСТЬ ВЕЛИКОЮ ЧАСТИНОЮ ВЛАСНОГО ІМІДЖУ

Необхідно зробити так, щоб споживачі знали, що вони (та планета) виграють від підтримки саме вашого бізнесу, та показати, як стійкий розвиток органічно поєднується з іншими точками продажів, як роздрібний продавець.

Вам потрібен потужний контент план. В основі контент-маркетингу розповідь історії та фокус споживача на довгострокові цінності вашої роботи задля їх добробуту та покращення довкілля. Головний меседж має бути про те, чому ви як бізнес обрали бізнес-модель, яка працює над сталістю компанії.  

  1. Хто/що приносить прибуток вашому бізнесу?
  2. Як ваші соціальні ініціативи та проекти створюють кращий продукт/клієнтський досвід?
  3. Як ваші соціальні ініціативи пов’язані з етикою вашого бренду?
  4. Чого ви хочете досягти в довготривалій перспективі, ставши більш стійкими?

Відповідь на дані питання дадуть вам велику кількість матеріалу для онлайн контенту. 

Наприклад, поширена серед українських рітейлерів ініціатива підтримки локальних\малих виробництв та фермерств. “Лавка традицій” у Сільпо, програма підтримки локальних фермерів спрямована на підтримку малого\середнього локального бізнесу, що є важливим для суспільства на сьогодні. Окрім роботи з громадою, дана ініціатива впливає на екологічну ситуацію, адже зменшення транспортування та інвестиція в неінтенсивне виробництво (особливо тваринництво) разюче впливає на зменшення забруднення повітря, землі та водоймищ. Рітейлер відкрито декларує онлайн та офлайн чому така ініціатива важлива для рітейлу, бізнесу та споживача та використовує окремі історії співпраці у просуванні брендів мереж. Тим самим позиціонуючи солідарність та підтримку малого локального виробника своєю невіддільною частиною діяльності.

Водночас, розповідаючи окремо про кожного фермера, якого підтримує програма, рітейл має яскравий та неповторний контент для просування етичності свого бренду через “storytelling” (розповідь історій).

5. УНИКАЙТЕ “ГРІНВОШИНГУ” (GREEN WASHING)

Грінвошинг — це не новий тренд, проте, він стає все більш поширеним. Цей термін означає введення в оману компаніями своїх споживачів. Бізнеси заявляють про екологічність своєї бізнес-моделі чи продукції, які, насправді, такими не є. Так трапляється тоді, коли компанії розглядають екологічну сталість як тенденцію, а не як довгострокову стратегію.

Підхід “підробити сталість компанії, допоки вона не реалізована” — не працює. Чим ретельніші ви у доказах сталості, тим краще. Впевніться у тім, що ви чітко та відкрито говорите про те, що у своєму складі містять ваші продукти або про свої соціальні активності. Дослідження Asia Pulp & Paper показало, що понад 80% американців перевірили інформацію про сталість, якщо така була зазначена на етикетці.

Отримайте сертифікат від сторонніх організацій. В більшості галузей промисловості існують авторитетні органи, які підтверджують якість продукції та етичні стандарти. Прагнення відповідати таким нормам зробить ваш бренд значно більш надійним в очах споживачів.

Співпрацюйте з некомерційними зоозахисними та екокліматичними організаціями. У своїй сфері вони є джерелом довіри споживачів, які зацікавлені у соціальних зрушеннях у бік покращення стану тварин, екології чи клімату.

Кожен спосіб можна адаптувати під особливості бізнесу. Перехід на концепт сталого розвитку в корпоративній сфері показує розуміння соціальних та екологічних проблем. Приймаючи його за орієнтир, ваш бізнес здобуває одразу дві перемоги — розвиток бренду та порятунок планети. Майбутнє за відповідальним та сталим бізнесом.

Переклад та адаптація: Ліза Северіна, керівниця департаменту зі сталого розвитку Cage-free Альянс Українського Бізнесу та Андрій Осадчий, представник Cage-free Альянс Українського Бізнесу

Оригінал: https://www.vendhq.com/blog/sustainability-in-retail/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  99
Усі новини ринку