Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в період карантину – дослідження GfK

Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в період карантину – дослідження GfK

28.04.2020 08:00
  895
rau

В останній місяць споживчий попит змінюється вкрай стрімко. Внаслідок цього відбуваються надзвичайні стрибки продажів абсолютно різних груп товарів – від холодильників до IT-продуктів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Міжнародна дослідницька компанія GfK відстежила показники глобального ринку побутової техніки та електроніки під час ізоляції, виявляючи певні цікаві зміни поведінки покупців у період з 9 березня по 5 квітня (11–14 тижні 2020 року).

В цей час аналітики компанії зафіксували зміщення споживацького попиту від запасання продуктів, під час якого купували холодильники та морозильні камери, до поточного стану роботи та навчання вдома, внаслідок чого зростають продажі IT-продуктів.

Люди проводять більше часу вдома разом, що стимулює попит на телевізори, ігрові консолі, комп’ютери, ноутбуки, задовольняючи потребу в домашніх розвагах.

«Ми спостерігали зростання продажів тих продуктів, які допомагають людям організувати роботу, навчання, споживання та розваги. Споживачі переходять від реакцій на початковий шок від ізоляції до пристосування до життя виключно вдома. За їхньою купівельною поведінкою можна визначити, як вони долають екстраординарні обставини. Виробникам і роздрібним продавцям для забезпечення необхідного та релевантного асортименту, надважливо розуміти, які покупки є першочерговими, а які відкладено. Це дасть можливість підготуватися до моменту, коли «нова норма» стане реальністю», – коментує результати дослідження Павлін Лазаров, експерт GfK з досліджень світового ринку.

Надзвичайні стрибки продажів

Як зазначають в GfK, робота з дому стала стимулом продажів моніторів (+120%), принтерів (+68%), ноутбуків (+62%) та клавіатур (+61%) на п’яти найбільших ринках Європи. Найвищі продажі продемонстрували вебкамери (+297%).

Харчування вдома спонукало споживачів запасати продукти та купувати холодильники та морозильні камери для зберігання харчів.

В проміжку 9 березня – 5 квітня продажі морозильних камер у Великій Британії додали 317% (порівняно до аналогічного періоду минулого року). В Німеччині морозильні камери зросли на 185%, а у Франції – на 44%.

Розваги вдома також стимулювали продажі техніки. На початку локдауну продажі медіа приставок зросли на 50%. У Великій Британії продажі телевізорів додали 31%, оскільки споживачі купували додаткові дешевші телевізори, щоб задовольнити звички перегляду різних членів родини. Ігрові консолі також виграли: +259% у Великій Британії, +139% у Німеччині, +132% у Франції, +108% в Іспанії та +65% в Італії. Ігрові ноутбуки, внаслідок тренду грати вдома показали двозначне зростання продажів між 33% в Італії та 92% в Іспанії. У Німеччині, Франції та Іспанії продано більше одиниць ігрових ноутбуків, ніж звичайних.

Сплеску продажів в інтернеті недостатньо для компенсації втрат магазинів

Інтернет-продажі на п’яти найбільших ринках Європи (Велика Британія, Німеччина, Франція, Іспанія та Італія) зросли на 100% за тиждень, починаючи з 30 березня. Однак, навіть цей величезний стрибок не компенсував втрати у фізичних роздрібних магазинах, а загальний ринок всеж-таки зменшився на 14%.

Насправді, аналіз GfK показує, що інтернет-продажі мають зрости вчетверо, щоб компенсувати повне закриття магазинів. Натомість обсяг онлайн-покупок далекий від цього показника.

Наприклад, в Італії онлайн-продажі компенсували лише близько 30% втрат традиційних роздрібних торговців.

Назустріч «новій нормі»

Усі говорять про те, як вийти з ізоляції та повертатися до звичайного життя. На це знадобиться більше часу, як показує нам приклад Китаю: навіть через 10 тижнів після початкового закриття продажі фізичних магазинів все ще значно нижчі від того, що ми колись називали б «нормальним».

Експерт GfK з огляду світових ринків Норберт Герцог вважає, що споживачі та ринки пройдуть три етапи під час кризи COVID-19.

«Після паніки ми вступили у фазу «Адаптування». Йдеться про те, щоб залишатися вдома, піклуючись про себе та створюючи кращі домашні враження – від їжі, розваг чи добробуту. В широкому сенсі ми всі в цій фазі. Далі відбудеться відкриття магазинів, споживачі задовольнятимуть відкладений попит, купуючи такі речі, як велика побутова техніка чи смартфони. Нарешті, ми досягнемо «нової норми», що характеризуватиметься складним економічним середовищем і більш жорстким споживчим бюджетом», –  говорить Норберт Герцог.

За його словами, роздрібним торговцям та виробникам потрібно буде пристосуватися до цього. Експерт очікує, що цифрові послуги, такі як click&collect, онлайн-замовлення та цифрові платіжні системи, матимуть стійке зростання, оскільки люди звикнуть до переваг цих рішень.

Читайте також –

Аналітика Nielsen: як змінилися продажі різних груп товарів у період карантину в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку