Ануш Товмасян, СЕО мережі магазинів ISEI і бутиків MISSHA: Відкриємо перший в Україні бутік Village 11 Factory

Ануш Товмасян, СЕО мережі магазинів ISEI і бутиків MISSHA: Відкриємо перший в Україні бутік Village 11 Factory

25.03.2020 08:15
  972
Микола Маранчак

Генеральний директор ISEI про розвиток мережі, тенденції б’юті-ринку, інструменти залучення та утримання покупців.

Цей текст доступний також російською мовою

Роздрібна мережа ISEI разом з двома монобрендовими бутиками MISSHA належить компанії Empair і складається з 93 магазинів. Рітейлер безпосередньо працює з виробниками засобів по догляду за шкірою і волоссям, декоративної косметики та продуктами гігієни з Європи та Азії, і є лідером з продажу південнокорейської косметики в сегменті drogerie&beauty на масовому ринку України. Куди рухається бренд, які інновації в косметичний рітейл країни привносить і що вважає найважливішим у залученні нових покупців, RAU розповіла генеральний директор мережі ISEI і бутиків MISSHA Ануш Товмасян.

– Минулого року в мережу ISEI вже входило більше 80-ти бутиків по всій країні. Коли можна очікувати ювілейний 100-й? 

– У нас вже 91 магазин і планується два нових відкриття в регіонах. Цілком можливо, що 100-й почне свою роботу навесні. В оптимістичних планах на цей рік – відкрити близько 30 нових бутиків ISEI по всій Україні.

– Які роздрібні мережі, крім ISEI, присутні в обоймі компанії? 

– Кілька років тому ми починали з бутиків Beyond, які зараз проходять стадію реконцепту, в цілому цієї мережі вже немає. Причиною такого рішення стало те, що однойменний бренд Beyond припинив своє існування в Південній Кореї. На місці бутиків з’являються магазини ISEI у форматі Beauty Market. У минулому році ми запустили мережу монобрендових бутиків MISSHA – в торгових центрах Lavina Mall і Ocean Plaza. Також навесні відкриємо перший в Україні бутік південнокорейського бренду Village 11 Factory. Розповісти про нього трохи докладніше ми зможемо, коли повністю реалізуємо запуск проекту. Але скажу, що дизайн-концепт і підготовка до ремонту в найпопулярнішому ТРЦ столиці вже були розпочаті.

– З якими результатами завершили 2019 рік?

– Відкрили 16 нових магазинів ISEI і, як я вже сказала, запустили бутики MISSHA. Впровадили CRM-алгоритми для додаткових персоналізованих продажів, щоб дати можливість нашим клієнтам ставати експертами в продукції ISEI. Також в рамках нашої NPS-системи команда запустила один з перших в рітейлі чат-ботів на базі месенджера Viber: після кожної покупки він збирає у клієнтів фідбек про їх задоволеність рівнем сервісу. За кілька місяців отримали близько 7000 відгуків, з яких 98% – позитивні. Також у нас багато змін в структурі роздробу та управління магазинами: з’явилася посада менторів – носіїв інформації про бренд, які відстежують купівельний досвід, збирають коментарі від клієнтів і допомагають впроваджувати нові «фішки» в обслуговування. На позицію менторів ми відбираємо співробітників, які вже багато років працюють в мережі, мають великий досвід в косметичному сегменті і є «хранителями» культури ISEI. Крім того, багато уваги приділяли навчанню та розвитку продавців – зокрема, візажній майстерності в MakeUpMe Academy.

– Яку саме інформацію аналізують ментори?

– Ментори аналізують нюанси в комунікації з клієнтами. Вони на постійній основі відстежують, що подобається клієнтам, а що – ні, скільки часу потрібно для прийняття рішення про покупку, чи хочуть гості магазинів, щоб продавець-консультант підходив до них. Хочемо краще розуміти, чого не вистачає в customer experience, щоб зробити досвід покупки в наших магазинах більш комфортним.

– Півтора роки тому ви запустили новий формат магазинів — ISEI Beauty Market. У чому його особливість і чи став цей формат затребуваним? 

– Ключове в ISEI Beauty Market – це наповнення: в них немає побутової хімії, акцент зроблений на уходову і декоративну косметицу, засоби для волосся та ін. Ми хотіли, щоб в «б’юті маркетах» клієнти могли проводити час, спілкуватися з консультантами, тестувати продукцію, і ми будемо продовжувати впроваджувати нові інструменти для поліпшення customer experience в такому форматі. Зараз магазинів вже шість, але, я думаю, що ISEI Beauty Market буде не менше 15.

– Чому з усіх південнокорейських брендів для відкриття нових бутиків в Україні обрали саме MISSHA? І наскільки він “зайшов” українському покупцеві? 

– У MISSHA є дві важливі особливості: впізнаваність і асортимент. Серед усіх південнокорейських брендів MISSHA – один з найпопулярніших в Україні, клієнти дуже його люблять. У магазинах в нас представлено до 2000 SKU, які постійно оновлюються. Одна з лінійок декоративної косметики бренду виробляється в Італії – там же, де декоративна косметика Chanel. Цього року активних планів з розширення мережі MISSHA немає, але є ідеї щодо розвитку формату. Вже готуємо їх до реалізації.

-наскільки зросли продажі у вашій мережі за останній рік? Яка частка з них припадає на онлайн-магазин isei.ua?

– За рік виручка офлайн-магазинів зросла до 40%, онлайн – вдвічі порівняно з попереднім роком. Хоча онлайн як і раніше становить менше 10% від усіх продажів.

– Який тип косметики серед бестселерів? Назвіть топ новинок?

– Великий попит на українському ринку на K-Beauty косметику триває. Дуже популярні гідрогелеві патчі, гелі для душу. У минулому році у нас з’явилася органічна лінія побутової хімії, healthcare категорія – японські вітамінні комплекси для шкіри від бренду AFC, професійна лінійка засобів для волосся Lador. У 2020 році – з’являться нові продукти з Європи, не тільки з Південної Кореї та Японії.

– Які тенденції на косметичному ринку України можете відмітити?

– Покупець все частіше прагне до усвідомленого споживання. Він цікавиться, чим саме він користується, шукає інформацію в інтернеті і йому дуже важливо передбачити те, що йому буде потрібно завтра. Для цього ми постійно відвідуємо міжнародні виставки в Південній Кореї, Японії, Китаї і всі цікаві новинки привозимо в Україну.

– Чи відрізняється попит покоління Z від попиту X і Y? Що важливо для молоді?

– Молодь активно слухає блогерів, причому часто іноземних. Вони цікавляться декоративною косметикою, при цьому вже з раннього віку починають доглядати за шкірою і думати про те, як зберегти її свіжість і красу надовго. За даними досліджень, покоління Z в більш ранньому віці, ніж X і Y, починає щодня використовувати уходовую косметику. Ще Gen Z цікава упаковка продукту – те, що можна сфотографувати, запостити в соцмережах.

– Якщо говорити про косметичну моду Південної Кореї, то там зараз популярна K-pop культура, яка має на увазі користування косметикою чоловіками. Реальний такий тренд в Україні?

– Чоловіки користуються косметикою і цього не можна заперечувати. У наших магазинах майже всі лінійки товарів підходять для унісекс-догляду, є чоловічі лінії, проте серед чоловіків найчастіше попитом користуються засоби для зволоження шкіри. Зазвичай це не 7-етапний догляд з очищенням, маскою, пілінгом та іншим, як у жінок, але креми і гігієнічні помади українські чоловіки купують.

– Що на даному етапі відбувається з косметичним ринком України?

– Споживачі продовжують купувати частину продуктів за кордоном. Це говорить про те, що не всі потреби задовольняються українськими рітейлерами, як з точки зору цінової політики, так і альтернативного асортименту. За нашими оцінками, нові косметичні бренди цікаві для споживачів, і вони хочуть експериментувати. Косметика – це та сфера, в якій жінки завжди готові до новинок. Що стосується розвитку ринку південнокорейської косметики в Україні, то ще два роки тому 90% всієї ліцензованої продукції можна було знайти тільки в магазинах ISEI, а тепер картина ринку змінюється, конкуренція зростає.

– Де більш вигідно працювати – в ТРЦ чи стріт-рітейлі?

– У ТРЦ і “стріта” різні функціональні ролі – і з точки зору зручності, і з точки зору перформансу самого магазину. ТРЦ між собою теж відрізняються: в них є як прикасова зона, так і галлерейна. Це все про різне. Ми – за збалансований мікс, тому відкриваємося в різних форматах. Наприклад, минулого року ми відкрили магазин на вулиці Єлизавети Чавдар на Позняках в Києві – це “стріт-рітейл”, торгова точка в житловому будинку, де проживає багато молодих сімей. У такий наш магазин найкомфортніше зайти, наприклад, мамі з коляскою під час прогулянки. Поїздка в ТРЦ за покупками, як правило, більш усвідомлена і спланована дія. Також ТРЦ – місце розваги для молоді, яка гуляє, дивиться і тестує товари.

– Яка площа магазинів косметики найбільш оптимальна в нинішніх умовах і чому?

– На даний момент це близько 30 кв.м, але це усереднений варіант. Потрібно розуміти – який регіон, який трафік у торгового центру та інші показники. Ми підходимо до цього питання дуже скрупульозно: у нас є матриця, за якою ми розраховуємо комплекс ключових показників з точки зору асортименту, аудиторії, трафіку, очікуваної конверсії. Розмір магазину визначається з урахуванням всіх цих критеріїв.

– Які способи залучення клієнтів використовуєте?

– Працюємо в соцмережах, торгових центрах, беремо участь в колабораціях, спонсоруємо культурні події. Наприклад, до 8 березня ми стали партнерами допрем’єрних кінопоказів романтичної комедії “#ящетут ” (#jesuislà, – прим.) у Києві та Дніпрі. Сюжет фільму розгортається частково в Сеулі, і ми вирішили, що це прекрасна можливість подарувати нашим клієнтам додаткові приємні емоції, долучити їх до краси почуттів у французькому кіно. Часто кращий маркетинг це також word-of – mouth – рекомендація друга, адже наша мережа починала працювати без будь-якої реклами і переважно в стріті. Традиційно наші покупці рекомендують ISEI один одному і стають амбасадорами бренду. Ось це особливо цінно для нас.

– Які плани на майбутнє?

– Основний вектор розвитку нашого бренду включає не тільки безпосередні продажі товару в рітейлі, а й цінності, які ми хочемо розділити з нашими клієнтами – поширення культури усвідомленого догляду за собою. При цьому процес повинен бути максимально простим і захоплюючим. Для розвитку даного напрямку ми використовуємо всі інструменти, включаючи збалансований мікс таких основних компонентів, як асортимент продукції, ціноутворення, локація і комунікація. Також працюємо в напрямках діджиталізації та автоматизації процесів, розвиваємо наш чат-бот у Viber – плануємо зробити з нього повноцінного б’юті-консультанта за всіма канонами персоналізації. Продовжимо якісні та кількісні дослідження, щоб сформувати портрет нашого покупця. У бренду ISEI є впізнаваність на рівні 26% серед клієнтів, і ми плануємо її нарощувати.

Читайте також – 

Огляд новин drogerie&beauty: Watsons, EVA, Brocard, LUSH та інші


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3109
Усі новини ринку