Пункт призначення: як рітейлери організують можливість персоналу дістатися на роботу в умовах тотального карантину
Через закриття метро і приміського сполучення багатьом співробітникам компаній сфери роздрібної торгівлі майже неможливо доїхати до магазинів і на розподільні центри. Як бізнес виходить з ситуації, що склалася.
Цей матеріал доступний російською мовою
З 18 березня в Київській області та ряді інших регіонів України через коронавирус введений режим надзвичайної ситуації. У самій столиці та інших великих містах України зупинено метро і обмежено перевезення пасажирів громадським транспортом (в маршрутках до 10 осіб, в автобусах, тролейбусах і трамваях – до 20). Мало того, без захисних масок сідати в транспорт заборонено.
Це створило чимало труднощів для підприємств, яким ще дозволено працювати. Оскільки до Києва, наприклад, багато хто приїжджає на роботу з передмість. Нагадаємо, дозволено працювати магазинам, де продаються продукти, паливо, засоби гігієни, ліки та вироби медичного призначення
Як повідомили в прес-службі Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), за оперативною інформацією Міністерства інфраструктури України, перевезення співробітників в транспортних засобах, що належать компаніям (або шляхом укладення відповідного договору на перевезення з автопідприємством), підпадають під категорію регулярних спеціальних перевезень. І на них не розповсюджується заборона на пасажирські перевезення, в тому числі приміські.
RAU розпитала учасників ринку про наслідки такого рішення для галузі, а також діях компаній по мінімізації збитку в ситуації, що склалася.
Довгий шлях
Питання доставки персоналу на робочі місця різні компанії вирішують по-різному. Так, в мережі магазинів Антошка закрили всі послуги, кафе, дитячі майданчики і перукарні. При цьому залишили можливість купити дитяче харчування, а також підгузники та засоби гігієни. Співробітники магазинів в більшості випадків добираються на роботу громадським транспортом або на своїх особистих авто.
«Співробітники розподільних центрів також використовують громадський транспорт. У деяких містах ми організовуємо доставку співробітників централізовано, бо сам РЦ знаходиться віддалено від міста», – повідомив Іван Чівкін, директор по операціям і розвитку магазинів мережі Антошка.
В Сільпо співробітники добираються усіма способами. І громадським транспортом, і разом з колегами на їх автомобілях (кооперуються ті, хто живе поруч), і корпоративними автобусами, наприклад в РЦ, якщо люди живуть в області. Спеціально для персоналу компанія скорегувала графік роботи. «Через введення додаткових заходів і обмежень руху громадського транспорту і для турботи про співробітників, ми прийняли рішення скорегувати регулярний графік роботи деяких не цілодобових магазинів. І зменшили на годину час їх відкриття і закриття. Тепер майже 180 супермаркетів Сільпо працюватимуть з 9:00 до 22:00, щоб наші колеги могли безперешкодно дістатися на роботу і додому», – уточнила Ніна Міщенко, керівник департаменту корпоративних комунікацій Fozzy Group.
Як заявляють в Сільпо, новий графік не вплине на доступність товарів і сервіс для гостей: в компанії активно працюють над тим, щоб полиці були повними, а на складах була достатня кількість продукції. Актуальні години роботи супермаркетів рекомендують дивитися на сайті компанії, оскільки є кілька супермаркетів, які закриваються о 21:00 та 21.30.
Доставимо вчасно
Metro Cash & Carry Ukraine забезпечує доставку співробітників магазинів Metro і РЦ за допомогою корпоративного таксі і спеціально організованих трансферів на мікроавтобусах.
Для вирішення всіх питань, пов’язаних з карантином, в тому числі і транспортних, в магазинах мережі Ашан створили цілий штаб. «У нас є спеціальний комітет з питання коронавіруса, який вже три тижні збирається щодня для оперативного прийняття рішень з безпеки клієнтів, співробітників і партнерів», – повідомила Дар’я Кір’ятська, керівник відділу комунікації та КСВ Ашан Україна. Так, для подолання транспортних складнощів в компанії зробили відразу кілька заходів:
- організували доставку співробітників маршрутними таксі Ашан (опція, яка є і для клієнтів мережі);
- дозволили робити “рокіровку” деяких співробітників між магазинами, і тимчасово працювати в тому магазині, який ближче до місця проживання;
- організували “Ашан Бла-бла кар” – таким чином співробітники кооперуються і допомагають один одному дістатися на роботу.
В останньому випадку за допомогою Google-інструментів у співробітників є загальний доступ до єдиного файлу, і вони можуть бачити всі маршрути і поновлення в реальному часі. Особливо корисний такий “бла-бла кар” для співробітників, які живуть за містом.
«Ситуація з міським транспортом може помінятися і це буде відчутніше. Але ми до цього готуємося, все відстежуємо. Магазини знають, де живуть співробітники і готують плани перевезень з метою оптимізації маршрутів», – повідомили в Ашан.
Аналогічно в Нова пошта оперативно розробляють різні варіанти підвезення співробітників до робочих місць. «Ми проаналізували місце проживання співробітників, що працюють на терміналах і складах. Розробили маршрут автобусів, які розвозять співробітників таким чином, щоб вони проїжджали повз тих станцій метро, де живуть наші співробітники і вчасно забирали їх», – повідомила прес-секретар Нова пошта Оксана Тарасенко.
Кількість рейсів таких автобусів збільшили, щоб перевозити не більше 20 осіб за один раз, як того вимагають введені владою обмеження. Також співробітників терміналів перевели тимчасово на роботу на ті об’єкти, біля яких вони проживають. Наприклад, якщо співробітник живе в Броварах, а працює в Києві, його переводять на роботу ближче до місця проживання.
І навпаки. Розробляється можливість переведення працівників на роботу до відділення, куди вони можуть дістатися пішки. Що стосується співробітників офісів (в Києві та Полтаві), то з 13 березня всі вони перейшли на дистанційний режим роботи.
Оперативно приймають рішення також в мережі магазинів EVA. Для доставки працівників компанії до місця роботи у Києві та інших великих містах, керівництво компанії «РУШ» прийняло рішення щодо ротації працівників та їх перепризначення у магазини, які знаходяться в межах району їх проживання. “Аби співробітники вчасно розпочинали свій робочий день, компанія організувала спеціальні корпоративні перевозки. Враховуючи карантинні обмеження, всі працівники дотримуються запобіжних заходів, як то: перед посадкою в так звану «розвозку» проходять температурний скринінг, та по приїзду на місце роботи вони також перевіряють температуру. Окремо для співробітників сортувального центру в Одесі, де працює невеликий штат, компанія компенсує витрати на таксі”, – розповіли в прес-службі EVA.
В центральному офісі Лінії магазинів EVA саме в ці дні відбувається тестування можливості роботи співробітників на віддаленому доступі.
Стій там, йди сюди
В цілому опитані ритейлери з розумінням ставляться до вжитих заходів безпеки. «Ми всі чекаємо завершення карантину, щоб всі могли повернутися до звичайного ритму життя», – каже Іван Чівкін.
Metro, як міжнародна компанія, яка працює на всіх ринках строго дотримуючись законодавства, вважає, що дані тимчасові заходи є адекватними ситуації, що склалася і з розумінням відноситься до рішень влади.
Як повідомили в департаменті зі зв’язків з громадськістю ТОВ «Епіцентр К», всі автобусні маршрути, що забезпечують перевезення співробітників в ТЦ і розподільні центри, працюють в штатному режимі за затвердженими маршрутами та спеціально встановленим розкладом: «За останні дні ми нічого не скорочували – компанія надає можливість працівникам, як і раніше, добиратися на робочі місця за допомогою нашого власного корпоративного транспорту. Зокрема, на розподільчий центр в Калинівці Київської області возимо людей з п’яти населених пунктів ».
Що стосується співробітників центрального офісу, то частину з них перевели на віддалену роботу. Для тих співробітників, які не мають власного транспортного засобу і працюють в офісі, компанія організувала трансфер «дім – ЦО – дім» легковими авто з власного автопарку. Для цього формуються маршрути по заявкам співробітників.
Єдине побажання до влади висловили в мережі Ашан: «Ми дуже сподіваємося на те, що влада допоможе врегулювати питання з масками, які зараз у великому дефіциті на ринку України і в першу чергу надаються медичним установам».
Читайте також –
Вижити за всяку ціну: що робить рітейл і девелопмент в умовах карантину